Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení

Zvenčí i uvnitř se facelift nejryzejší verze 911 omezuje hlavně na detaily. Pod kapotou ale máme revoluci, vrátil se manuál a motor má větší objem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení

7.3.2017 | Petr Prokopec | 18 příspěvků

Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zvenčí i uvnitř se facelift nejryzejší verze 911 omezuje hlavně na detaily. Pod kapotou ale máme revoluci, vrátil se manuál a motor má větší objem.

Stánek Porsche na letošním ženevském autosalonu byl ještě před pár hodinami opředen tajemstvím. Na jednu stranu bylo jasné, že tam uvidíme Panamery Turbo S E-Hybrid a Sport Turismo, na druhou nebylo zcela jisté, zda se tam opravdu ukáže facelift Porsche 911 GT3. Nakonec ano a jde o událost ve znamení dobrých zpráv.

Seznamte se tedy prosím s 991.2 GT3. Designově mnoho odlišností nenajdete. Hlavní změnou je nové odlehčené karbonové křídlo, které doprovází přepracovaný difuzor s dvojicí koncovek výfuku uvnitř. Nechybí ani odlišné světlomety vpředu a vzadu či upravené nárazníky, které byly dle tvrzení automobilky přizpůsobeny pro lepší proudění vzduchu.

V interiéru vidíme volantu převzatý z hybridního supersportu 918 Spyder, spolu s ním přišla také v 18 směrech elektricky stavitelná sportovní sedadla. Lze je nahradit příplatkovými skořepinami se zafixovanými karbonovými opěradly. Porsche Communication Managemenet (PCM) je již opět součástí standardní výbavy.

Jakkoliv jde přitom o drobnosti, inovované Porsche 911 GT3 je díky nim zvenčí i zevnitř jasně odlišitelné od dosavadního provedení. To se ostatně týká i největší změny oproti současnosti, a to návratu šestistupňového manuálu. Ten je stejně jako sedmistupňová automatická převodovka PDK spřažen s atmosférickým čtyřlitrovým šestiválcem.

Plochá pohonná jednotka má stejný objem jako 911 GT3 RS či 911 R, nicméně jejím základem jsou agregáty používané závodními speciály 911 GT3 R a 911 RSR. Porsche tak navazuje na předchozí tradici, jež pod kapotou modelů Gran Turismo propojovala silniční a okruhové aktivity.

Čtyřlitrový boxer dává k dobru 500 koní a 460 Nm, které obě převodovky přenášejí na zadní kola. S automatem akcelerace z klidu na stovku zabere 3,2 sekundy, manuál je prý o šest desetin pomalejší, čemuž je docela obtížné věřit. Na druhou stranu vám ovšem umožní rozlet až na nejvyšší rychlost 318 km/h, zatímco verze s PDK si musí vystačit s jedním kilometrem v hodině méně.

Vůz osazený šestistupňovým manuálem váží 1 413 kg, PDK hmotnost zvyšuje o dalších sedmnáct kilogramů. Pro obě varianty je připraven také poladěný podvozek, součástí standardu se stalo i řízení zadní nápravy.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.


Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení - 1 - Porsche 911 GT3 facelift Zeneva 2017 zive 01Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení - 2 - Porsche 911 GT3 facelift Zeneva 2017 zive 02Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení - 3 - Porsche 911 GT3 facelift Zeneva 2017 zive 03Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení - 4 - Porsche 911 GT3 facelift Zeneva 2017 zive 04Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení - 5 - Porsche 911 GT3 facelift Zeneva 2017 zive 05Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení - 6 - Porsche 911 GT3 facelift Zeneva 2017 zive 06Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení - 7 - Porsche 911 GT3 facelift Zeneva 2017 zive 07Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení - 8 - Porsche 911 GT3 facelift Zeneva 2017 zive 08Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení - 9 - Porsche 911 GT3 facelift Zeneva 2017 zive 09Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení - 10 - Porsche 911 GT3 facelift Zeneva 2017 zive 10
Faceliftované Porsche 911 GT3 ani v Ženevě manuál nepředvedlo

Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení - 11 - Porsche 911 GT3 2018 facelift oficialni sada 01Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení - 12 - Porsche 911 GT3 2018 facelift oficialni sada 02Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení - 13 - Porsche 911 GT3 2018 facelift oficialni sada 03Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení - 14 - Porsche 911 GT3 2018 facelift oficialni sada 04Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení - 15 - Porsche 911 GT3 2018 facelift oficialni sada 05Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení - 16 - Porsche 911 GT3 2018 facelift oficialni sada 06
Na prvních fotkách sice ruční řazení nevidíme, kompletní tisková zpráva o něm ale hovoří jasně. Nakonec, návrat manuál a příchod čtyřlitrového motoru jsou největší novinky faceliftu, vzhled se změnil jen lehce

Petr Prokopec

Diskuze 18 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.