Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení
7.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zvenčí i uvnitř se facelift nejryzejší verze 911 omezuje hlavně na detaily. Pod kapotou ale máme revoluci, vrátil se manuál a motor má větší objem.
Stánek Porsche na letošním ženevském autosalonu byl ještě před pár hodinami opředen tajemstvím. Na jednu stranu bylo jasné, že tam uvidíme Panamery Turbo S E-Hybrid a Sport Turismo, na druhou nebylo zcela jisté, zda se tam opravdu ukáže facelift Porsche 911 GT3. Nakonec ano a jde o událost ve znamení dobrých zpráv.
Seznamte se tedy prosím s 991.2 GT3. Designově mnoho odlišností nenajdete. Hlavní změnou je nové odlehčené karbonové křídlo, které doprovází přepracovaný difuzor s dvojicí koncovek výfuku uvnitř. Nechybí ani odlišné světlomety vpředu a vzadu či upravené nárazníky, které byly dle tvrzení automobilky přizpůsobeny pro lepší proudění vzduchu.
V interiéru vidíme volantu převzatý z hybridního supersportu 918 Spyder, spolu s ním přišla také v 18 směrech elektricky stavitelná sportovní sedadla. Lze je nahradit příplatkovými skořepinami se zafixovanými karbonovými opěradly. Porsche Communication Managemenet (PCM) je již opět součástí standardní výbavy.
Jakkoliv jde přitom o drobnosti, inovované Porsche 911 GT3 je díky nim zvenčí i zevnitř jasně odlišitelné od dosavadního provedení. To se ostatně týká i největší změny oproti současnosti, a to návratu šestistupňového manuálu. Ten je stejně jako sedmistupňová automatická převodovka PDK spřažen s atmosférickým čtyřlitrovým šestiválcem.
Plochá pohonná jednotka má stejný objem jako 911 GT3 RS či 911 R, nicméně jejím základem jsou agregáty používané závodními speciály 911 GT3 R a 911 RSR. Porsche tak navazuje na předchozí tradici, jež pod kapotou modelů Gran Turismo propojovala silniční a okruhové aktivity.
Čtyřlitrový boxer dává k dobru 500 koní a 460 Nm, které obě převodovky přenášejí na zadní kola. S automatem akcelerace z klidu na stovku zabere 3,2 sekundy, manuál je prý o šest desetin pomalejší, čemuž je docela obtížné věřit. Na druhou stranu vám ovšem umožní rozlet až na nejvyšší rychlost 318 km/h, zatímco verze s PDK si musí vystačit s jedním kilometrem v hodině méně.
Vůz osazený šestistupňovým manuálem váží 1 413 kg, PDK hmotnost zvyšuje o dalších sedmnáct kilogramů. Pro obě varianty je připraven také poladěný podvozek, součástí standardu se stalo i řízení zadní nápravy.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.










Faceliftované Porsche 911 GT3 ani v Ženevě manuál nepředvedlo
Na prvních fotkách sice ruční řazení nevidíme, kompletní tisková zpráva o něm ale hovoří jasně. Nakonec, návrat manuál a příchod čtyřlitrového motoru jsou největší novinky faceliftu, vzhled se změnil jen lehce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Společný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 3 hodinamiVěříte Mercedesu aspoň slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
před 4 hodinamiFiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva