Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Poslední Mercedes C s pořádným motorem v akci na Autobahnu je smutnou tečkou za jednou érou
26.2.2022 | Petr Prokopec
Některé věci se v posledních letech změnily až krutě rychle. Zatímco ještě v roce 2015 si bylo možné koupit do kupé střední třídy motor 6,2 V8, za chvíli už půjde jen o 2,0 R4. Než se tak stane, dá se naposledy objednat vůz s motorem 4,0 V8, tohle berte jako rozlučku s ním.
Auta s motory V8 nebyla donedávna ničím až tak zvláštním. Do nejmenších modelů je standardně koupit nešlo, od střední třídy už jste si ale mohli vybírat. Takové BMW řady 3 jím disponovalo do roku 2013, Audi A4 do roku 2015 (a ještě o pár let dříve ani nemuselo jít o vrcholný typ RS4) a Mercedes C jím disponuje dokonce dodnes. A ve vyšších třídách byly vždy ještě mnohem běžnější, tyhle časy ale končí.
Můžeme si sice říci, že i tato auta prošla dekádami složitého vývoje a do vzduchu dnes i přes extrémní vyšší výkony vypouští stále méně emisí. Navíc se takových aut prodá v rámci globální produkce jen nepatrný zlomek, a považovat je tedy za zhoubu planety nemůžeme ani náhodou. Jelikož ale politici chtějí ukázat, že měří všem jedním metrem, je třeba se začít i s osmiválci loučit.
Dnes můžeme nostalgickou slzu zamáčknout při sledování přiloženého videa, jehož hlavní hvězdou je vedle rychlostně neomezené německé dálnice také 510koňový Mercedes-AMG C63 S Coupe. Tedy stále ještě dosluhující generace řady C, která se jako poslední auto svého druhu v Evropě motorem V8 chlubí. Nesmíme totiž zapomínat na skutečnost, že nástupce už bude k mání jen s hybridizovaným čtyřválcem o objemu 2,0 litru, což je obrovský sešup. A jakkoliv na první pohled nabídne vyšší výkon, na ten druhý je vám již jasné, že elektromotor nebude k dispozici vždy a dynamiku více než co jiného ovlivní stovky kilo navíc.
Tím nechceme říci, že dnešní osmiválcové C63 S je vrcholem evoluce. K tomu má vlastně docela daleko, konkurenční šestiválcová biturba jsou v lecčem dál, i tak ale máme čeho litovat - je to specificky charakterní vůz, který má své kouzlo. Přičemž je jasné, že s jeho odchodem se znovu změní automobilová kultura. Podobné stroje si už kvůli jejich technice dnes na zdi lepí řada dětí, z nichž některé si později v dospělosti mohou splnit svůj sen. Čeká nás ale totéž u dvoulitrových hybridů? Nemyslíme si to, část kouzla bude prostě pryč.






Prozatím poslední Mercedes-AMG C63 S Coupe stále ještě disponuje osmiválcem a objednat si ji můžete za ceny od 2,5 milionu korun. Jeho nová generace ovšem přepřáhne na hybridizovaný čtyřválec, dnešní provedení tak symbolizuje konec jedné automobilové éry. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězství lokalmatadora Zarca včera 15:51
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač včera 15:28
- Vítězem Moto3 Rueda včera 11:58
- Mokrý warm-up pro Joana Mira včera 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu 10.5.2025
Nejnovější články
Číňané zajdou ještě dál, upřesnili podstatné detaily ke svému novému velkému dieselu pro osobní auta
před hodinouNejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včeraKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva