Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Poslední Mercedes C s pořádným motorem v akci na Autobahnu je smutnou tečkou za jednou érou
26.2.2022 | Petr Prokopec
Některé věci se v posledních letech změnily až krutě rychle. Zatímco ještě v roce 2015 si bylo možné koupit do kupé střední třídy motor 6,2 V8, za chvíli už půjde jen o 2,0 R4. Než se tak stane, dá se naposledy objednat vůz s motorem 4,0 V8, tohle berte jako rozlučku s ním.
Auta s motory V8 nebyla donedávna ničím až tak zvláštním. Do nejmenších modelů je standardně koupit nešlo, od střední třídy už jste si ale mohli vybírat. Takové BMW řady 3 jím disponovalo do roku 2013, Audi A4 do roku 2015 (a ještě o pár let dříve ani nemuselo jít o vrcholný typ RS4) a Mercedes C jím disponuje dokonce dodnes. A ve vyšších třídách byly vždy ještě mnohem běžnější, tyhle časy ale končí.
Můžeme si sice říci, že i tato auta prošla dekádami složitého vývoje a do vzduchu dnes i přes extrémní vyšší výkony vypouští stále méně emisí. Navíc se takových aut prodá v rámci globální produkce jen nepatrný zlomek, a považovat je tedy za zhoubu planety nemůžeme ani náhodou. Jelikož ale politici chtějí ukázat, že měří všem jedním metrem, je třeba se začít i s osmiválci loučit.
Dnes můžeme nostalgickou slzu zamáčknout při sledování přiloženého videa, jehož hlavní hvězdou je vedle rychlostně neomezené německé dálnice také 510koňový Mercedes-AMG C63 S Coupe. Tedy stále ještě dosluhující generace řady C, která se jako poslední auto svého druhu v Evropě motorem V8 chlubí. Nesmíme totiž zapomínat na skutečnost, že nástupce už bude k mání jen s hybridizovaným čtyřválcem o objemu 2,0 litru, což je obrovský sešup. A jakkoliv na první pohled nabídne vyšší výkon, na ten druhý je vám již jasné, že elektromotor nebude k dispozici vždy a dynamiku více než co jiného ovlivní stovky kilo navíc.
Tím nechceme říci, že dnešní osmiválcové C63 S je vrcholem evoluce. K tomu má vlastně docela daleko, konkurenční šestiválcová biturba jsou v lecčem dál, i tak ale máme čeho litovat - je to specificky charakterní vůz, který má své kouzlo. Přičemž je jasné, že s jeho odchodem se znovu změní automobilová kultura. Podobné stroje si už kvůli jejich technice dnes na zdi lepí řada dětí, z nichž některé si později v dospělosti mohou splnit svůj sen. Čeká nás ale totéž u dvoulitrových hybridů? Nemyslíme si to, část kouzla bude prostě pryč.






Prozatím poslední Mercedes-AMG C63 S Coupe stále ještě disponuje osmiválcem a objednat si ji můžete za ceny od 2,5 milionu korun. Jeho nová generace ovšem přepřáhne na hybridizovaný čtyřválec, dnešní provedení tak symbolizuje konec jedné automobilové éry. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Sliby převratných baterek s bleskovým dobíjením berte s nadhledem, reálně auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
před 3 hodinamiPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
před 5 hodinamiPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
před 6 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 8 hodinamiNová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 16:56 - Truck Daškam
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB