Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Potvrzeno: nový Ford Mustang dostane čtyřválcové turbo EcoBoost
10.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Dokážete si představit klasický americký pony car poháněný dvoulitrovým čtyřválcem? Ne? Ono to ani není třeba, Ford brzy vaši fantazii nahradí realitou.
Ford Mustang je symbolem tzv. pony cars, které definuje několik vlastností. Ačkoli už z podstaty tohoto označení nejde o auta plná svalů, přinejmenším šestiválcový nebo rovnou osmiválcový motor relativně neskromného objemu do nich patřil odjakživa. Odjakživa až do příštího roku.
Právě někdy v druhé polovině roku 2013 by se měl Ford vytasit s novou generací Mustangu, který bude poprvé k mání se čtyřválcovým motorem o velmi skromném objemu. Půjde o dvoulitrové turbo EcoBoost, pravděpodobně ve variantě blízké té dvousetpadesátikoňové použité v novém Focusu ST, které v nabídce nahradí současný šestiválcový agregát. Na detroitském autosalonu to v rozhovoru pro Autoweek potvrdil produktový šéf Fordu Derrick Kuzak, a tak o tom již nemůže být pochyb.
Nedá se hovořit o překvapení uvážíme-li, s jakými limity normované spotřeby počítá současná americká politická reprezentace. Jde ostatně o stejný problém jako v Evropě - testy normované spotřeby favorizují méně objemné motory s turbem, které mají menší spotřebu při nízkém zatížení. Na papíře pak takové dvoulitrové turbo vypadá vedle atmosférického třílitru jako malý zázrak, i když realita taková být nemusí. Typické zatížení totiž norma nezkoumá ani v nejmenším, a tak se rázem stejný motor skvěle hodí do rodinného kompaktu i sportovního kupé. Normovaná spotřeba se totiž měří všem stejně.
I v Americe se následkům tohoto zvráceného stavu brání málokdo a Ford rozhodně není výjimkou. Však šestiválcových motorů s klidem zbavil i nový Fusion a již dříve avizoval, že motory EcoBoost dostane do roku 2013 do 90 procent všech modelů. Mustang bude mezi nimi.
Ačkoli chápeme, že toto provedení si koupí spíše někdo, pro koho bude Mustang pouze výrazem stylu (pro ostatní snad zůstanou v nabídce verze jako Shelby GT500) a zvolený motor mu tak bude celkem ukradený, nemůžeme se ubránit dojmu, že něco jako dvoulitrové turbo pod dlouhou kapotu tohoto modelu prostě nepatří. Prostě nepatří.









Tolik dílů pod kapotou dvoulitrového Mustangu určitě nehledejte...
Zdroj: Autoweek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před hodinou
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
včera
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
včera
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
