Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Focus ST 2012 oficiálně: v Evropě i jako kombi
12.9.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(živé foto) S novým Focusem ST se setkáváme už rok, bohužel si jej zatím nelze koupit. Po premiéře produkční verze se to jistě změní.
Předchozí generace Focusu ST si našla mnoho fandů. Zaujala, hlavně z počátku, neortodoxní oranžovou barvou, našlapaným pětiválcem s na tu dobu špičkovým výkonem 225 koní a úžasně hutným zvukem. A samozřejmě výbornými jízdními vlastnostmi. Mnozí se již tedy nemůžou dočkat, až Ford pustí do světa novou verzi, ale Ford jejich trpělivost docela zkouší. Nový Focus ST byl totiž hlavní hvězdou Fordu už na loňském autosalonu v Paříži, teprve nyní se ale chystá vyjet pod světla ramp ve své sériové podobě a také ve větším počtu. Hatchback, který bude prodávám celosvětově, doprovodí i kombi určené výhradně pro evropský trh.
Finální podoba hot hatche s modrým oválem ve znaku se od dob loňského konceptu v podstatě nezměnila. Zdobí ji agresivní aerodynamická sada, která ST zcela jednoznačně odlišuje od davu civilních sourozenců. Výrazná maska chladiče s výplní v podobě plástve, obklady prahů, křídlo i zadní nárazník s integrovaným difuzorem jsou jasným důkazem, s kým máte tu čest. Dokonce i kombík dostane centrálně vyvedenou koncovku výfuku. Chybět nebudou litá kola v charakteristickém designu, která jsou obuta do pneumatik Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 o rozměrech 235/40 R18.
Pod kapotou trůní nový turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o maximální výkonu 250 koní, jehož krouticí moment vrcholí na 360 Nm. Ford tvrdí, že byť je ve srovnání s bývalým pětiválcem významně menší, je výkonnější a současně úspornější. Navíc, stejně jako jednotka původem od Volva, má mít stejně podmanivý zvuk. Uvidíme.
Stejně jako dřív putuje výkon motoru na přední nápravu. Novinkou bohužel je elektrický posilovač řízení, které má variabilní převod. Ford to nikde nezmiňuje, ale lze předpokládat, že změna převodu řízení bude souviset s nastavením ESP. To lze buď úplně vypnout, nebo přepnout do některého ze tří režimů lišících se mírou zásahů do řízení. ESP ale není jediný asistenční systém, pomáhají mu systém vektorování točivého momentu, systém potlačující nedotáčivý smyk a konečně systém kompenzující tzv. torque steer, tedy jev, kdy prudké přidání plynu způsobí natočení volantu. Zajímavý je zvláště první z nich. Pokud by byla založen na aktivně ovládaném diferenciálu, mohl by znamenat velký přínos ke schopnosti vozu zatáčet pod plynem, bohužel se domníváme, že se bude jednat o ekvivalent systému e-XDS od VW, kde hrají hlavní úlohu brzdy. Na podrobnější popis si ještě musíme chvíli počkat.
Kdo jednou zkusil sedačky Recaro ve staré verzi, nikdy na ně nezapomněl. A ani v případě nové generace nebude muset, i zde jsou spolu se sportovním volantem dominantou interiéru. Jakmile se našemu výsadku v německém vnitrozemí podaří ukořistit živé fotografie nejen sedadel, ale obou verzi nového Focusu ST, v co nejkratším termínu je vystavíme na našich stránkách. Do té chvíle si můžete zkusit projít další frankfurtské novinky v našem velkém speciálu.
Nový Ford Focus ST pro rok 2012 ve své sériové podobě
Nový Focus ST naživo ve Frankfurtu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz