Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Příznivci Saabu okupují profil GM na Facebooku, situaci ale změní jen těžko
25.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Málokterá jiná automobilová značka má tolik loajálních příznivců jako Saab. Ti se nyní s vervou sobě vlastní rozhodli přimět General Motors k požehnání převzetí švédské firmy Číňany.
Oddanost „ssabistů” zřejmě nezná mezí. Uběhl sice již více než půlrok od chvíle, kdy z továrny v Trollhattanu vyjel poslední nový Saab a společnost se dnes nachází v takřka patové situaci, současní i minulí zákazníci značky na ni ale stále nezapomínají.
Pro ty z vás, kteří v posledních týdnech dění v této kauze nesledovali připomeňme, že koncem října se celý příběh agónie švédské automobilky zdál být u konce, když se její aktuální vlastnící domluvili s Číňany na úplném převzetí. Byla to pro budoucnost Saabu dobrá zpráva a po projevu souhlasu čínských orgánů se zdála být ještě lepší, jenže pak se vše znovu začalo komplikovat. Aby totiž mohla celá transakce proběhnout v souladu s představami obou stran, je nutný i souhlas předchozího vlastníka firmy, tedy koncernu General Motors. A ten dal jasně najevo, že tento způsob převzetí nepodpoří.
Jak z toho ven? O tom se jistě v posledních týdnech vedou náročná jednání, nezdá se však, že by GM přivedla k jinému způsobu uvažování. Mluvčí Saabu James Cain totiž před pár dny v rozhovoru pro švédský Dagens Industri prohlásil: „Saab a Youngman mohou udělat cokoli si myslí, že je pro firmu dobré. Pokud ale výsledkem bude stoprocentní převzetí Saabu, pak to budou muset udělat bez aut, která pro Saab vyrábíme, tedy bez modelu 9-4X, a bez technologií GM.”
Jinými slovy, General Motors zjevně nehodlá blokovat převzetí jako takové, za aktuálně nastavených podmínek by k němu ale přistoupil jen tak, že by to Saabu ve výsledku znemožnilo faktické fungování, neboť jeho aktuálně vyráběné modely jsou na technologiích GM více či méně založené. Čínsko-holandské duo tak má na výběr jen ze dvou cest: buď znovu hledat jiný způsob spolupráce, který Američanům nebude proti srsti, nebo se domluvit jen na převzetí toho, co Saabu patří bez ohledu na GM - movitého i nemovitého majetku, značky, patentů a dalšího duševního vlastnictví, dealerské sítě, obchodních vazeb... Není toho málo, jistě to ale nebude tím, co by Číňané chtěli koupit za stejných podmínek jako dříve celou firmu i s jejími vazbami na GM.
Tento přístup amerického koncernu ale zjevně rozlítil fanoušky Saabu, kteří se rozhodli k pozoruhodné nátlakové akci. Na internetových fórech věnovaných jejich milované značce se sjednotili s cílem „deptat” General Motors do chvíle, dokud nesvolí k převzetí Saabu Číňany. Prvním projevem této snahy je „okupace” profilu koncernu na Facebooku, který zaplavili vlastními příspěvky a komentáři. Takto odhodlaných lidí je evidentně hodně a jsou z celého světa, neboť proud nových fotek, příspěvků a komentářů neustával po celou noc.
Nevím přesně, jakým z těchto praktik lze z pozice správce Facebookové prezentace zamezit, patrně všem, jenže příznivci Saabu si k „útoku” vybrali americký Den díkůvzdání, kdy na ně nikdo nebyl s to reagovat. A tak ještě v tuto chvíli (pátek ráno) najdete na profilu GM nespočet (stovky, možná tisíce) nejrůznějších příspěvků nesoucích se v duchu hesla „Let Saab Go!” tedy nechte Saab jít. Sem tam se mezi ně přidá i náznak odporu některých z tří set tisíc skutečných fanoušků GM, záplavě zmíněných výzev ale podobné akce nejsou s to čelit.
Je to samozřejmě jen gesto a nepředpokládáme, že by GM kvůli „zaplevelenému” profilu na Facebooku změnil svůj postoj k celé věci. Když už nic jiného ale jde i o signál pro čínské zájemce - komunita „ssabistů”, kterým na firmě velmi záleží, je očividně stále velmi silná...



Takto to také může vypadat na oficiální facebookové prezentaci GM. Je to jako malý návrat v čase - Saab kam se podíváte...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
před 5 hodinamiDalší novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdy se co jede ve finále v Jerezu včera 15:33
- Časový program na Phillip Islandu včera 15:10
- Vespa koncept store Miláno: The Empty Space včera 08:00
- Diogo Moreira zkompletoval grid MotoGP 2026 14.10.2025
- Pol Espargaro za Viňalese 13.10.2025
Nejčtenější články
Ford po 70 letech strhne své ikonické sídlo, stěhuje se do nově postaveného skleněného „paláce udržitelnosti”
16.9.2025Jeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
16.9.2025Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025Šéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí. Přijde ještě letos, levnější auta ale nebudou
16.9.2025Prezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
16.9.2025
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 08:56 - Eda
- Policejní kontroly a měření 10.15. 23:11 - mafel
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam
- Cupra obecně 10.15. 18:48 - pavproch
- Čerpadlo ostřikovačů 10.15. 16:47 - stenly11
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.15. 15:46 - pavproch
- BMW Divize 10.15. 11:15 - pavproch
- Výběr navigace do auta 10.15. 08:55 - Betim1986