Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Příznivci Saabu okupují profil GM na Facebooku, situaci ale změní jen těžko
25.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Málokterá jiná automobilová značka má tolik loajálních příznivců jako Saab. Ti se nyní s vervou sobě vlastní rozhodli přimět General Motors k požehnání převzetí švédské firmy Číňany.
Oddanost „ssabistů” zřejmě nezná mezí. Uběhl sice již více než půlrok od chvíle, kdy z továrny v Trollhattanu vyjel poslední nový Saab a společnost se dnes nachází v takřka patové situaci, současní i minulí zákazníci značky na ni ale stále nezapomínají.
Pro ty z vás, kteří v posledních týdnech dění v této kauze nesledovali připomeňme, že koncem října se celý příběh agónie švédské automobilky zdál být u konce, když se její aktuální vlastnící domluvili s Číňany na úplném převzetí. Byla to pro budoucnost Saabu dobrá zpráva a po projevu souhlasu čínských orgánů se zdála být ještě lepší, jenže pak se vše znovu začalo komplikovat. Aby totiž mohla celá transakce proběhnout v souladu s představami obou stran, je nutný i souhlas předchozího vlastníka firmy, tedy koncernu General Motors. A ten dal jasně najevo, že tento způsob převzetí nepodpoří.
Jak z toho ven? O tom se jistě v posledních týdnech vedou náročná jednání, nezdá se však, že by GM přivedla k jinému způsobu uvažování. Mluvčí Saabu James Cain totiž před pár dny v rozhovoru pro švédský Dagens Industri prohlásil: „Saab a Youngman mohou udělat cokoli si myslí, že je pro firmu dobré. Pokud ale výsledkem bude stoprocentní převzetí Saabu, pak to budou muset udělat bez aut, která pro Saab vyrábíme, tedy bez modelu 9-4X, a bez technologií GM.”
Jinými slovy, General Motors zjevně nehodlá blokovat převzetí jako takové, za aktuálně nastavených podmínek by k němu ale přistoupil jen tak, že by to Saabu ve výsledku znemožnilo faktické fungování, neboť jeho aktuálně vyráběné modely jsou na technologiích GM více či méně založené. Čínsko-holandské duo tak má na výběr jen ze dvou cest: buď znovu hledat jiný způsob spolupráce, který Američanům nebude proti srsti, nebo se domluvit jen na převzetí toho, co Saabu patří bez ohledu na GM - movitého i nemovitého majetku, značky, patentů a dalšího duševního vlastnictví, dealerské sítě, obchodních vazeb... Není toho málo, jistě to ale nebude tím, co by Číňané chtěli koupit za stejných podmínek jako dříve celou firmu i s jejími vazbami na GM.
Tento přístup amerického koncernu ale zjevně rozlítil fanoušky Saabu, kteří se rozhodli k pozoruhodné nátlakové akci. Na internetových fórech věnovaných jejich milované značce se sjednotili s cílem „deptat” General Motors do chvíle, dokud nesvolí k převzetí Saabu Číňany. Prvním projevem této snahy je „okupace” profilu koncernu na Facebooku, který zaplavili vlastními příspěvky a komentáři. Takto odhodlaných lidí je evidentně hodně a jsou z celého světa, neboť proud nových fotek, příspěvků a komentářů neustával po celou noc.
Nevím přesně, jakým z těchto praktik lze z pozice správce Facebookové prezentace zamezit, patrně všem, jenže příznivci Saabu si k „útoku” vybrali americký Den díkůvzdání, kdy na ně nikdo nebyl s to reagovat. A tak ještě v tuto chvíli (pátek ráno) najdete na profilu GM nespočet (stovky, možná tisíce) nejrůznějších příspěvků nesoucích se v duchu hesla „Let Saab Go!” tedy nechte Saab jít. Sem tam se mezi ně přidá i náznak odporu některých z tří set tisíc skutečných fanoušků GM, záplavě zmíněných výzev ale podobné akce nejsou s to čelit.
Je to samozřejmě jen gesto a nepředpokládáme, že by GM kvůli „zaplevelenému” profilu na Facebooku změnil svůj postoj k celé věci. Když už nic jiného ale jde i o signál pro čínské zájemce - komunita „ssabistů”, kterým na firmě velmi záleží, je očividně stále velmi silná...



Takto to také může vypadat na oficiální facebookové prezentaci GM. Je to jako malý návrat v čase - Saab kam se podíváte...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 3 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Majiteli zánovního Volva za jízdy selhaly brzdy po aktualizaci software, který měl tento problém řešit. Vše natočil na video
před hodinouPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 3 hodinamiGaráž vydala poklad v podobě sotva jetého prvního elektromobilu Škody. Dnes zapomenutý propadák nevznikl ani ve 20 kusech
před 4 hodinamiVěříte Mercedesu byť jen slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
včeraFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1