Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
První SUV Ferrari se předvedlo v akci na sněhu, ržát motor V12 bez turba za takových podmínek se nevídá
25.2.2023 | Petr Miler
Je to jasně nejuniverzálněji pojatý model značky v celé její historii. A neplatí to jen z hlediska jeho vnitřního prostoru, počtu dveří či praktické využitelnosti obecně, platí to zjevně i o jeho schopnosti vypořádat se s libovolnými podmínkami, které mohou na silnici panovat.
Ferrari Purosangue, tedy první SUV slavné italské značky, jsme si mohli představit už loni v září. Automobilka oficiálně nepřipustí, že by šlo o SUV, protože SUV Ferrari přece nedělá. Její označení „FUV” je ale jen pokus dát pořád stejné věci jiné jméno. Pravda, není to úplně obvyklé SUV z mnoha úhlů pohledu, nikdo ale asi nečekal, že Italové přijdou se Škodou Kodiaq s koněm na kapotě.
Tohle auto se už chvíli prodává, a tak jsme jej mohli spatřit i na několika videích. A ačkoli nebyla nezajímavá, auto ukazovala nakonec ve vcelku obvyklých situacích, které si s Ferrari tak nějak spojíte. Těžko říci, jestli automobilka nyní pracuje na oficiálním prezentačním materiálu, který nám dovolí si vůz můžeme prohlédnout v rozmanitých situacích, záběry níže to ale naznačují.
Nejsou oficiální, jde o jakési zákulisní útržky. Nevypadá to jako testy, auta jsou nicméně tovární. Takže bychom si vsadili na to, že pro Ferrari někdo něco natáčí a jednou z lokací se staly Alpy. Tak či onak díky tomu můžeme spatřit vůz dělat piruety na sněhu, driftovat, ostře se rozjíždět a u toho dávat najevo úchvatný zvuk dvanáctiválcového motoru bez turba s výkonem 724 koní. Něco takového se opravdu nevídá.
Podívejte se na to sami a znovu zvažte svůj pohled na tento stroj. Je to vše v jednom anebo od všeho kousek a přitom nic pořádně? Nepochybujeme, že Ferrari se pokoušelo o to první (a o zájem nouzi jistě nemá), skutečnost ale nezbytně nemusí být až tak růžová. Tedy ve světě Ferrari spíše „světle červená”...






Ferrari Purosangue obvykle vídáme v podobném prostředí, níže jej můžete vidět řádit na sněhu. Tam se italští plnokrevníci obecně moc nehodí, tento očividně ano. Foto: Ferrari
Zdroj: CarTechTrend@Youtube
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejnovější články
Nejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
včeraToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva