Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Quattro si loni pořídilo jen 38 procent zákazníků Audi
25.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Platí pro vás Audi = Quattro? Pak příliš podléháte marketingu značky. Jasná většina vozů se čtyřmi kruhy ve znaku vyjíždí z továren firmy s pohonem předních kol.
U Audi loni oslavili třicetileté výročí vzniku obchodní značky Quattro, vozy vybavené jakýmkoli systémem pohonu všech kol pro něj ale zdaleka nejsou typické. S 437 792 prodanými auty s pohonem 4x4 si takto vybavené Audi pořídilo pouze 38 procent zákazníků, 62 procent dalo přednost „předokolce”.
Na výše zmíněném čísle se navíc největší měrou podílela SUV, zejména Q5, které Quattru našlo 155 025 zákazníků, blíže nespecifikovaný vysoký podíl „quattristů” pak získala i Q7. Naopak mezi modely s A v názvu není pohon všech kol příliš vyhledávanou záležitostí - 75 procent nových majitelů zvolilo pohon přední osy.
Firma dnes přitom nabízí celkem 130 provedení modelů s pohonem 4x4 a jen jediný není možné jako „čtyřkolku” koupit vůbec. Jde o malou A1, nicméně i u ní již firma na variantě s pohonem obou os pracuje a představena bude co nevidět.
Z výše uvedených čísel možná budete vzhledem k marketingu Audi, který je na pohonu všech kol do značné míry založen, zklamáni, ve skutečnosti jde ale v historii firmy o nejlepší výsledek. Ostatně i lidé od Audi jsou ovšem s výslednými čísly spokojeni. Podle slov Petera Schwarzenbauera, člena představenstva firmy, prodala automobilka více vozů s pohonem všech kol než jakýkoli jiný prémiový výrobce na světě. Quattro jako takové pak považuje za úspěšný příběh a firma podle něj nyní píše jeho nejvíce vzrušující kapitolu.
Tip: Přečtěte si naši poslední recenzi Audi vybaveného systémem Quattro, test Audi RS5.



Audi RS5 je jedním z modelů, pro které je pohon Quattro standardem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Misanu zemřel traťový komisař včera 22:18
- Toprakův misanský hattrick včera 16:10
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný včera 15:55
- Po chybě a pádu Manziho vyhrál Can Öncü, 17. Vostatek včera 13:30
- Toprak vyhrál Sprint Superpole, Bulega crash včera 11:17
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 10 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 11 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1