Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault Clio Gordini RS byl vyroben již v tisíci exemplářích
21.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tato zpráva může znít banálně, ale skrývá se v ní více, než byste čekali. Renaultsport je totiž se svými modely velmi úspěšný a obliba provedení Gordini vše jen podtrhuje.
Tisíc vyrobených aut se pro automobilku velikosti Renaultu nezdá být ternem, u zvláštního provedení sportovní verze jakéhokoli vozu ale jde o vysoké číslo. Tisícovku vyrobených exemplářů totiž právě překročil model Clio Gordini RS. A zvládl to za méně než rok, do prodejů se dostal v květnu 2010.
Pokud byste snad poslední roky zcela ignorovali dění v automobilismu, připomeňme, že Renault značku Gordini oživil na sklonku roku 2009, kdy představil Twingo Gordini RS, zmíněné Clio jej následovalo o pár měsíců později. Oba vozy pak dorazily na český trh na konci loňského května. Později se navíc nabídka Renaultů Gordini rozrostla o slabší Twingo Gordini a nejnověji i o Wind Gordini, který byl představen na nedávno skončivším ženevském autosalonu.
I když starší z nás budou mít značku Gordini a její modrý háv s bílými pruhy spojen hlavně se špičkovou závodní technikou, která svého času panovala na světových rallye, dnes je znakem pouhých designových úprav a v některých případech i lepší výbavy. Právě Clio Gordini RS se od „běžného” RS odlišuje pouze jiným ztvárněním karoserie a interiéru.
A teď ty zajímavější informace. I přesto, že nabídka současných Renaultů Gordini nezní kdo ví jak atraktivně, plná polovina zákazníků Clia RS a Twinga RS si za poslední rok zvolila právě toto provedení. Renault navíc tvrdí, že oba zmíněné vozy jsou vládci svých segmentů. Twingo RS má mít mezi sportovními supermini (segment A) tržní podíl plných 25 procent, Clio RS pak mezi sportovními mini (segment B) 16 procent. Pokud polovina zákazníků obou vozů volí verze Gordini, mají i ony ve svých třídách pozici více než dobrou.











Renauty Twingo RS a clio RS ve verzi Gordini
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před hodinou
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
před 27 minutami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před hodinou
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
včera
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
