Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault vyhodil Tavarese jen kvůli jeho slovům, k GM se tedy nestěhuje
11.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tavares u Renaultu končí kvůli nedávným výrokům, které se týkaly touhy vést General Motors. Přesně to řekl nejvyšší boss aliance Renault-Nissan na IAA.
Před několika dny jsme přinesli zprávu, že Carlos Tavares, výkonný ředitel Renaultu, u této francouzské automobilky končí. Tehdy se zdálo, že tak učinil z vlastní vůle a naplňuje v médiích avizovanou touho přestěhovat se k General Motors nebo k Fordu, tedy za oceán. I s tamní ekonomikou již má zkušenosti, před působením v Renaultu vedl americkou divizi Nissanu.
Nové informace však naznačují, že žádný vysoký post jistý nemá, a to ani u GM, ani u Fordu. Sám přitom řekl, že jeho zkušenosti by byly „cenné pro jakoukoliv automobilku” a že „by byl poctěn, kdyby mohl vést společnost, jako je GM”. To se v diplomatické mluvě považuje za nesmělé avízo „přestupu”, jenže realita je jiná.
Carlos Ghosn, šéf aliance Renault-Nissan, včera na frankfurtském autosalonu jasně uvedl, že Tavares „by stále u Renaultu pracoval, nebýt jeho prohlášení, týkajících se GM”. Dle Ghosna totiž tato Tavaresova slova vzbudila až nečekaně silnou reakci jak uvnitř automobilky, tak vně a po mnoha jednáních se ve firmě shodli, že bude nejlepší, když Tavares odejde.
Tavares je motoristický nadšenec a závodník. Za své působení u Renaultu například ve spolupráci s Caterhamem pomohl vzkřísit značku Alpine, spolupracoval s Daimlerem na příštím Twingu a ani návrat Renaultů do luxusní třídy se značkou Initiale Paris není bez jeho přičinění. I přesto se Renault vrátil k zisku.
Zcela s ním ukončovat spolupráci kvůli pouhé veřejné deklaraci ochoty vést jednou jinou, větší firmu (k tomu by svolila většina manažerů, akorát o tom nemluví) se nám zdá být poněkud malicherné. Ale každopádně jde o fakt, dokud Renault nenajde náhradu, Tavaresovo místo COO zaujme sám Ghosn.



Carlos Tavares se postaral Renaultu o zisk, nyní však končí kvůli svým výrokům.
Zdroj: Autocar.co.uk
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Další selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
před 3 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včeraVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 08:54 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- IT poradna 06.16. 17:36 - petr_riha
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch