Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault vyhodil Tavarese jen kvůli jeho slovům, k GM se tedy nestěhuje
11.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tavares u Renaultu končí kvůli nedávným výrokům, které se týkaly touhy vést General Motors. Přesně to řekl nejvyšší boss aliance Renault-Nissan na IAA.
Před několika dny jsme přinesli zprávu, že Carlos Tavares, výkonný ředitel Renaultu, u této francouzské automobilky končí. Tehdy se zdálo, že tak učinil z vlastní vůle a naplňuje v médiích avizovanou touho přestěhovat se k General Motors nebo k Fordu, tedy za oceán. I s tamní ekonomikou již má zkušenosti, před působením v Renaultu vedl americkou divizi Nissanu.
Nové informace však naznačují, že žádný vysoký post jistý nemá, a to ani u GM, ani u Fordu. Sám přitom řekl, že jeho zkušenosti by byly „cenné pro jakoukoliv automobilku” a že „by byl poctěn, kdyby mohl vést společnost, jako je GM”. To se v diplomatické mluvě považuje za nesmělé avízo „přestupu”, jenže realita je jiná.
Carlos Ghosn, šéf aliance Renault-Nissan, včera na frankfurtském autosalonu jasně uvedl, že Tavares „by stále u Renaultu pracoval, nebýt jeho prohlášení, týkajících se GM”. Dle Ghosna totiž tato Tavaresova slova vzbudila až nečekaně silnou reakci jak uvnitř automobilky, tak vně a po mnoha jednáních se ve firmě shodli, že bude nejlepší, když Tavares odejde.
Tavares je motoristický nadšenec a závodník. Za své působení u Renaultu například ve spolupráci s Caterhamem pomohl vzkřísit značku Alpine, spolupracoval s Daimlerem na příštím Twingu a ani návrat Renaultů do luxusní třídy se značkou Initiale Paris není bez jeho přičinění. I přesto se Renault vrátil k zisku.
Zcela s ním ukončovat spolupráci kvůli pouhé veřejné deklaraci ochoty vést jednou jinou, větší firmu (k tomu by svolila většina manažerů, akorát o tom nemluví) se nám zdá být poněkud malicherné. Ale každopádně jde o fakt, dokud Renault nenajde náhradu, Tavaresovo místo COO zaujme sám Ghosn.



Carlos Tavares se postaral Renaultu o zisk, nyní však končí kvůli svým výrokům.
Zdroj: Autocar.co.uk
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Šéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
před 2 hodinamiPadlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 4 hodinamiSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
před 5 hodinamiNový Ford Mondeo se potichu vrátil na pozici bestselleru, s cenou od 440 tisíc Kč to ale nakonec není překvapení
před 7 hodinamiNové spalovací motory od Číňanů, Arabů a Francouzů bude nakupovat další značka, v tomto případě může jít o zlomový moment
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva