Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault vyhodil Tavarese jen kvůli jeho slovům, k GM se tedy nestěhuje
11.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tavares u Renaultu končí kvůli nedávným výrokům, které se týkaly touhy vést General Motors. Přesně to řekl nejvyšší boss aliance Renault-Nissan na IAA.
Před několika dny jsme přinesli zprávu, že Carlos Tavares, výkonný ředitel Renaultu, u této francouzské automobilky končí. Tehdy se zdálo, že tak učinil z vlastní vůle a naplňuje v médiích avizovanou touho přestěhovat se k General Motors nebo k Fordu, tedy za oceán. I s tamní ekonomikou již má zkušenosti, před působením v Renaultu vedl americkou divizi Nissanu.
Nové informace však naznačují, že žádný vysoký post jistý nemá, a to ani u GM, ani u Fordu. Sám přitom řekl, že jeho zkušenosti by byly „cenné pro jakoukoliv automobilku” a že „by byl poctěn, kdyby mohl vést společnost, jako je GM”. To se v diplomatické mluvě považuje za nesmělé avízo „přestupu”, jenže realita je jiná.
Carlos Ghosn, šéf aliance Renault-Nissan, včera na frankfurtském autosalonu jasně uvedl, že Tavares „by stále u Renaultu pracoval, nebýt jeho prohlášení, týkajících se GM”. Dle Ghosna totiž tato Tavaresova slova vzbudila až nečekaně silnou reakci jak uvnitř automobilky, tak vně a po mnoha jednáních se ve firmě shodli, že bude nejlepší, když Tavares odejde.
Tavares je motoristický nadšenec a závodník. Za své působení u Renaultu například ve spolupráci s Caterhamem pomohl vzkřísit značku Alpine, spolupracoval s Daimlerem na příštím Twingu a ani návrat Renaultů do luxusní třídy se značkou Initiale Paris není bez jeho přičinění. I přesto se Renault vrátil k zisku.
Zcela s ním ukončovat spolupráci kvůli pouhé veřejné deklaraci ochoty vést jednou jinou, větší firmu (k tomu by svolila většina manažerů, akorát o tom nemluví) se nám zdá být poněkud malicherné. Ale každopádně jde o fakt, dokud Renault nenajde náhradu, Tavaresovo místo COO zaujme sám Ghosn.



Carlos Tavares se postaral Renaultu o zisk, nyní však končí kvůli svým výrokům.
Zdroj: Autocar.co.uk
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 8 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den včera 22:03
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Šéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
před 7 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 8 hodinamiPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
před 9 hodinamiVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
před 10 hodinamiSsangYong v novém se vrací ke spalovacím motorům, jeho novinka by mohla být v Česku neopakovatelnou nabídkou
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva