Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Řidič 700koňového Audi si v 285 km/h omylem pustil stěrače, nejlépe tak ukázal výjimečnost německých aut
19.9.2023 | Petr Miler
Zdánlivě banální situace je ve skutečnosti velkým vyznamenáním všem, kteří pracovali na vývoji tohoto auta. A u německých vozů nejde vlastně o nic výjimečného, totéž zvládá všechno od VW Golf po Porsche 911.
Jeden z kolegů z redakce říká, že už by si nekoupil nic jiného než německé auto. Není to žádný „rasismus”, ale jen životní zkušenost - zpočátku měl v oblibě hlavně japonská auta, později ale zjistil, že nikdo není ve vývoji tak důslední jako Němci. Přeberte si tento pohled po svém, s oblibou ale říká jednu věc: „Chcete poznat, s jakou péčí automobilka vyvíjela to či ono auto? Pak ho vezměte, rozjeďte se s ním na rychlost blížící se dosažitelnému maximum a pusťte stěrače.”
Zní to banálně, ale je to opravdu výmluvné, od jisté doby tato slova sám rád používám. Jakkoli se zdá, že stěrače jsou sice důležitým, ale ve výsledku technicky okrajovým, dávno vyladěným a dobře fungujícím prvkem, není tomu tak. Spousta aut má ve výsledku s jejich fungováním problém, jakmile se s nimi rozjedete na více než 200 km/h. Některé „jen” přestanou stírat, protože vzduch začne proudit pod nimi, jiné u toho začnou dělat podivné zvuky a poskakovat, jiné začnou mít problém se vracet zpět a další dokonce vyletí do vzpřímené polohy a dolů se nevrací vůbec nebo jen rychlostí kráčejícího bagru. Prostě na to nemají dostatečně silný motor, vhodně řešené zpřevodování, aerodynamické ztvárnění, cokoli z toho. A proč? Protože za celé roky vývoje se nenašel nikdo, kdo by je v takové situaci vyzkoušel. Anebo se našel, problém byl identifikován, ale někdo z vedení nad tím mávnul rukou. Však kdo by jezdil 250 km/h v dešti, že?
Pravda, je to raritní, ale stát se to může, za menšího deště můžete jet po německém Autobahnu klidně 300 km/h a stěrače potřebujete pořád. Ve většině aut nemáte šanci, nepoznal jsem ale německý vůz, který by s tím měl problém. I hloupému Golfu TDI fungují stěrače ve 230 km/h, které umí vytáhnout, BMW M3 s nimi nemá problém ve 280 km/h a Porsche 911 stírá i za hranicí 320 km/h tak, jak to Citroën nezvládne ani ve 160 km/h - při vší úctě. Co takové Audi RS6?
Podívejte se na video níže. Vypadá to, že obvyklí exekutoři testů dálničních maximálek z AutoTopNL nechali u RS6 minulé generace ve výjimečné Nogaro Edition zapnutý cyklovač stěračů a byť bylo sucho, senzor zaznamenal rozmázlý hmyz nebo něco takového. Řidič si tak stěrače omylem pustil ve chvíli, kdy 700koňový bestiální kombík ukazoval na tachometru 285 km/h a... nic. Prostě nic zvláštního, i na suchém skle stěrače potichu vyjely nahoru a zase sjely dolů, jako by se nic mimořádného nedělo.
Inu, Němci. Jen oni budou při vývoji dbát na to, abyste si při 285 km/h mohli v pohodě stírat. Naprostá většina lidí to nikdy ani zdaleka nevyužije, ale oni to přesto udělají, i když musí stát spoustu peněz docílit precizního fungování celého mechanismu i za tak extrémních podmínek. Z podstaty je třeba to obdivovat, je to výjimečné. Podívejte se na to sami níže v čase asi 0:55.



Audi RS6 Avant generace C7 v provedení Nogaro Edition je 700koňovou bestií hodnou obdivu tak či onak. Dnes tu ale jsme kvůli jeho stěračům, vážně... Foto: Audi
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před hodinouMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez v pátek dvakrát havaroval včera 16:32
- Na čele je po pátku v Assenu Filip Salač včera 15:20
- Rabat místo MacKenzieho? 26.6.2025
- Jako lídři přijíždějí do Assenu Marc Marquez, Gonzalez a Rueda 26.6.2025
- Časový program v Assenu 25.6.2025
Nejnovější články
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před hodinouOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 3 hodinamiMédia tu kdysi byla od toho, aby kritizovala automobilky za to, co dělají. Teď kritizují vás za to, že nekupujete jejich auta
před 4 hodinamiK mání je dodnes kompletně originální a krásně zachovalá Škoda 100 po teprve 2. majiteli, je to stroj času přímo do roku 1976
včeraNová motorka oslavující nejlepšího motocyklového jezdce všech dob má výfuky jako z rakety. Je to ale klíček, co ji činí výjimečnou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva