Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi se stylově loučí se svým nejsilnějším kombíkem, luxusní edicí se 706 koňmi
1.2.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
I když stále patří na vrchol rychlých kombíků, dny jeho existence se chýlí ke konci. Audi RS6 ale netruchlí, na závěr své éry dá poslední velkou ránu.
Utahování šroubů okolo spotřeby paliva a emisí nových automobilů pošle letos na porážku spoustu aut. Včera jsme se o tom detailně rozepisovali a hned záhy mohli zmínit i jednu z konkrétních obětí, současné BMW M3. Za pár chvil zmíníme další, dnes se ale podíváme na vůz, který v nabídce končí též, ovšem z jiných důvodů. Éra současného Audi A6 se chýlí ke konci, a tak se automobilka rozhodla přispěchat s rozlučkovou verzí v podobě zvláštní edice modelu RS6 Avant. A slovo „zvláštní” je tu opravdu na místě.
Vůz pro milovníky mixu praktičnosti a extrémní dynamiky se před definitivní abdikací podívá na trh v limitovaném provedení Nogaro. „Záměrně jsme omezili nové vydání na 150 vozů, abychom jej udrželi zvlášť exkluzivní,“ říká Martin Sander, vedoucí prodeje v Německu. „Barva Nogaroblau vzdává hold jedné z našich velkých ikon jakou je Audi RS2 z roku 1994, první RS model vůbec. S ním se Nogaroblau poprvé objevilo a okamžitě se stalo jeho ochrannou známkou.“
Limitovaná Audi RS6 Avant Nogaro Edition dává najevo svou výjimečnost prostřednictvím výrazných detailů. Optický paket kombinuje lesklou černou se zmíněnou tovární modrou. Barevně odlišit černým lakem lze zpětná zrcátka, lišty kolem oken, přední kryt chladiče nebo zadní difuzor. Velké koncovky výfukového systému z titanu budí respekt. Omezená produkce vyjede na černých leštěných kolech s pneumatikami 285/30 R21, zákazníci si mohou vybrat mezi paprskovými nebo hvězdicovým disky kol.
Modrá barva zvýrazňuje také luxusně pojatý interiér. Dveřní panely, střed sedaček a okraj středového tunelu jsou čalouněny modrou Alcantarou. Líce sedadel jsou pokryty kvalitní kůží Valcona, okraj volantu je vyveden v černém semiši. Modré kontrastní švy a lemování textilních koberců doplňují všudypřítomnou modř. Kromě námořnické barvy najdeme v interiéru také spoustu černé. Ozdobné karbonové kryty nesou logo RS6, nápis Nogaro Edition a číslo označující vyrobený kus ze série. Zájemci o klidnější vnitřní charakter mohou vybrat černý balíček Nogaro Edition. Modré díly nahradí černý odstín, modré zůstanou jen kontrastní švy a voštinové prošívání sedadel.
Úprav se dočkala i strojovna, třeba už se standardním výkonem zaujímá RS6 Avant vrchol své kategorie. Motor 4,0 TFSI s výkonem 445 kW (605 koní) nabízí díky funkci overboost až 750 Nm točivého momentu a snižuje hodnotu zrychlení na úroveň supersportovních vozů. Za 3,7 sekundy vyletí od 0 do 100 km/h. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, příplatkový balíček odstraní část zábran a rafička skončí na u číslice 305 km/h. V případe edice Nogaro je možné sáhnout i zvýšení výkonu na 519 kW (706 koní) a točivého momentu na 880 Nm. Akceleraci v takovém případě neznáme, maximální rychlost si ale potyká s třetím omezovačem - na 320 km/h. Rázem tak před sebou máme jeden z nejsilnějších a nejrychlejších sériových kombík historie.
Osmistupňová převodovka tiptronic přenáší výkon na trvalý pohon všech kol Quattro, který může být doladěn sportovním diferenciálem na zadní nápravě. Adaptivní vzduchové odpružení je standardní položka, volitelně není složité namontovat pevný sportovní podvozek s dynamickou funkcí Ride Control. Dynamické choutky krotí karbon-keramické brzdy.
Audi RS 6 Avant Nogaro Edition lze objednat od nynějška u západních sousedů. V Německu s modrým exteriérem a interiérem stojí od 130 000 Eur (3 285 000 Kč), s černým balíčkem od 124 200 Eur (3 139 000 Kč).




















Vysoce výkonný sportovec s fabrickým tuningem v obleku na míru se stává ještě více exkluzivní prostřednictvím 150kusové omezené edice na rozloučenou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Borja Gomez tragicky zahynul včera 17:12
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix včera 16:05
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster včera 12:25
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně 2.7.2025
- Zamíří Aron Canet do WSBK? 2.7.2025
Nejnovější články
První tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
před hodinouPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
před 2 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 4 hodinamiNová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
před 5 hodinamiElektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva