Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Řidič se v uskákaném malém Fiatu v 210 km/h prohnal kolem policejní hlídky
2.3.2021 | Petr Miler
Jet takto rychle, takovým autem, navíc kolem označeného policejního auta vypadá jako provokace, ovšem jen v případě, kdy nejedete po německé dálnici. Tam je i taková věc normou.
Jiný kraj, jiný mrav, chce se říci. Zatímco u nás by vás policie hnala k odpovědnosti a možná by vás i propírala v médiích, kdybyste se kolem jejího auta prohnali 210 km/h třeba na prázdné rozvadovské dálnici v Bugatti Veyron, o pár kilometrů dále za německými hranicemi na mnohem méně vhodné dálnici pro něco takového to můžete udělat i ve Fiatu Abarth a nestane se... nic.
Také to ukazuje video níže, na kterém je zachycena dynamika dnes už poněkud obstarožního, ale stále vyráběného Abarthu 500, jak se oficiálně jmenuje továrně upravený Fiat stejného jména. Je to vůz s kořeny v předminulé dekádě, vyrábí se od roku 2009 a už před devíti léty jsme jej testovali ve verzi Esseessee. To není specialita pro německý trh, ale ještě výkonnější a přiostřenější provedení pro celý svět.
I v základním provedení je to ale takový skákací hrad na kolech, protože prťavé auto s krátkým rozvorem, tuhým podvozkem a hromadou výkonu těžko může fungovat jinak. Ukazuje to i ono čerstvé video z Autobahnu, který v normálním autě nepůsobí ani trochu rozvlněně, ovšem Abarth se zjevně rozskáče i na ni. A to tím snáze, čím rychleji jede, pochopitelně.
Tím nechceme auto nijak srážet, je to stroj ďábelských radostí, na německou dálnici se ale skutečně moc nehodí. I díky tomu jsou ale záběry s jeho dynamikou právě z tohoto místa zajímavé - s motorem 1,4 turbo o výkonu 170 koní se má rozjet na 205 km/h, podle tachometru zvládne i o něco víc. A na své maximálce je opravdu rychle, určitě dříve než řeknete „policejní hlídka”, které bylo zjevně ukradené, že někdo brázdí levým pruhem více než dvoustovkou. Dělá to tam kde kdo.






Abarth 500 je zajímavé auto i 12 let po svém zrodu, jeho představení na Autobahnu je ale současně trochu úsměvné - létající italský Čestmírek má raději okresky. Ilustrační foto: Fiat
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejčtenější články
Z primitivních parkovacích kamer se stává prokletí automobilek, do servisů svolávají miliony aut kvůli jejich selháním
2.6.2025Barva auta má dlouhodobě pozoruhodně dramatický vliv na zachování ceny. A váš hrdina je dost možná velké nemehlo
2.6.2025Výroba aut v Evropě čelí riziku téměř okamžitého zastavení, varují Němci, tak moc jsme se vydali na milost Číně
2.6.2025Škoda si po 30 letech splnila sen. Auto české značky ve srovnávacím testu jasně porazilo její někdejší vzor, drahé Volvo
2.6.2025Mini SUV od Dacie pro ty, kterým přijde i Duster moc drahý, jako ojeté boduje. Hlavně diesely si znamenitě drží hodnotu
2.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva