Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Rozkol ve vedení VW končí, Piëch výjimečně nedosáhl svého
18.4.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Winterkorn zůstává šéfem skupiny Volkswagen a může se těšit z návrhu na prodloužení svého kontraktu. Podpořila jej dozorčí rada, i když ji vede Piëch.
V průběhu tohoto týdne jsme vás informovali, že VW Group čelí krizi vedení. Stalo se tak proto, že se z dosud ne zcela jasných příčin dostali do křížku šéf dozorčí rady Ferdinand Piëch a šéf představenstva a generální ředitel skupiny Volkswagen Martin Winterkorn. Zní to jako zápletka pro epickou bitvu dvou velkých postav obřího koncernu, ovšem jen pokud sledujete dění okolo VW Group pouze povrchně.
Winterkorn je totiž v tomto případě „jen” manažer, zatímco Piëch jedna z hlav rodiny Porsche, která Volkswagen fakticky ovládá. A nebývá zvykem, aby si ambiciózní Piëch neprosadil svou, ať už se jedná o cokoli - zvládl to v případě Veyronu, dokázal to u modelu Phaeton a nakonec také v případě samotného Winterkorna, kterého protáhl celou hierarchií „své” firmy, aby jej usadil v čele. Zdá se tedy být tím, kdo táhne figurkami, úspěšný manažer ale dělá pro většinu dozorčí rady svou práci tak dobře, že ani odpor mocného Ferdinanda P. nestačil k jeho sesazení.
Po medializaci celého rozkolu včera Volkswagen vydal kraťounké tiskové prohlášení, v němž mj. konstatuje, že „Prof. Dr. Martin Winterkorn je nejlepší možná předseda představenstva Volkswagenu”. A také to, že Witerkornovi nabídne prodloužení jeho stávajícího kontraktu, který má trvat do února 2016. To musí být pro již 78letého Piëcha hořká pilulka, úplný konec příběhu to ale být nemusí. Pozice šéfa dozorčí rady se nyní zdá být oslabena, navzdory tomu, že v jejím čele má stát až dok roku 2017, Piëch už ale mnohokrát v životě osvědčil svou zarputilost. A tak nečekejme, že pokud se mu Winterkorn z jakéhokoli důvodu znelíbil, bude jej v čele VW další roky jen tiše tolerovat...



Piëch s Winterkornem se utkali v partii, v níž ten druhý musel pracovat s o mnoho slabšími kartami. Přesto nakonec neprohrál...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejčtenější články
Porsche si nedá pokoj. Svým sporťákům má vrátit spalovací motory způsobem, který nadšence tak akorát znovu vytočí
7.10.2025
Největší výletní loď světa je tohle monstrum vážící 251 tisíc tun. Už se blíží dokončení, i Titanic je vedle ní tintítko
7.10.2025
Prodeje Mercedesu se dál propadají hrozivým tempem, zoufalému obratu vedení se nelze divit
8.10.2025
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
8.10.2025
Tesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
8.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 07:04 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
