Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Rozkol ve vedení VW končí, Piëch výjimečně nedosáhl svého
18.4.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Winterkorn zůstává šéfem skupiny Volkswagen a může se těšit z návrhu na prodloužení svého kontraktu. Podpořila jej dozorčí rada, i když ji vede Piëch.
V průběhu tohoto týdne jsme vás informovali, že VW Group čelí krizi vedení. Stalo se tak proto, že se z dosud ne zcela jasných příčin dostali do křížku šéf dozorčí rady Ferdinand Piëch a šéf představenstva a generální ředitel skupiny Volkswagen Martin Winterkorn. Zní to jako zápletka pro epickou bitvu dvou velkých postav obřího koncernu, ovšem jen pokud sledujete dění okolo VW Group pouze povrchně.
Winterkorn je totiž v tomto případě „jen” manažer, zatímco Piëch jedna z hlav rodiny Porsche, která Volkswagen fakticky ovládá. A nebývá zvykem, aby si ambiciózní Piëch neprosadil svou, ať už se jedná o cokoli - zvládl to v případě Veyronu, dokázal to u modelu Phaeton a nakonec také v případě samotného Winterkorna, kterého protáhl celou hierarchií „své” firmy, aby jej usadil v čele. Zdá se tedy být tím, kdo táhne figurkami, úspěšný manažer ale dělá pro většinu dozorčí rady svou práci tak dobře, že ani odpor mocného Ferdinanda P. nestačil k jeho sesazení.
Po medializaci celého rozkolu včera Volkswagen vydal kraťounké tiskové prohlášení, v němž mj. konstatuje, že „Prof. Dr. Martin Winterkorn je nejlepší možná předseda představenstva Volkswagenu”. A také to, že Witerkornovi nabídne prodloužení jeho stávajícího kontraktu, který má trvat do února 2016. To musí být pro již 78letého Piëcha hořká pilulka, úplný konec příběhu to ale být nemusí. Pozice šéfa dozorčí rady se nyní zdá být oslabena, navzdory tomu, že v jejím čele má stát až dok roku 2017, Piëch už ale mnohokrát v životě osvědčil svou zarputilost. A tak nečekejme, že pokud se mu Winterkorn z jakéhokoli důvodu znelíbil, bude jej v čele VW další roky jen tiše tolerovat...



Piëch s Winterkornem se utkali v partii, v níž ten druhý musel pracovat s o mnoho slabšími kartami. Přesto nakonec neprohrál...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 4 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejnovější články
Bentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před hodinouPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 3 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 4 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 6 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva