Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ruská off-roadová legenda změřila síly v těžkém terénu s tou japonskou, v její prospěch souboj nedopadl
23.3.2024 | Petr Prokopec
V záplavě moderních SUV jsou tato dvě auta jako zjevení, neboť jde pořád o pravověrné, ovšem také relativně dostupné off-roady. Je ale lepší Lada Niva, nebo si lépe vede Suzuki Jimny?
Na Ladu Niva nedám dopustit, a to nejen proto, že ji asi jako každé z „Husákových dětí“ mám spojenou s televizním seriálem Návštěvníci. Dodnes mám v paměti i jednu neobvyklou dovolenou, kdy jsme s partou přátel vyrazili na pár týdnů propátrat veškeré kouty Gruzie a Arménie. Společnost nám tehdy dělaly hned dva exempláře ruského off-roadu, díky čemuž jsme se mohli jistit a provádět kousky, na jaké bychom si asi s jedním vozem netroufli. Niva ale nakonec vše zvládla bez zapadnutí, uvíznutí či jakéhokoli jiného problému.
Schopnosti ruského vozu si můžete připomenout na vlastní oči také na přiloženém videu. Niva na něm prochází sérií těžkých terénních zkoušek, přičemž s některými už má potíže. Zvláště v porovnání se Suzuki Jimny, které zpevněný asfalt opustilo rovněž. Není však až tak překvapivé, že má japonský off-road navrch. Ze záběrů je totiž patrné, že jde o čtvrtou generaci představenou v roce 2018. Vůz má tak k dispozici nejeden moderní systém.
Zároveň však díky žebřinovému rámu zůstává ortodoxním „teréňákem“, který pohání 102 koní produkovaných atmosférickým 1,5litrovým motorem. Niva pak sice disponuje agregátem o dvě deci objemnějším, ten však na všechna čtyři kola posílá o 19 koní méně. Zároveň je s 1 250 kilogramy citelně těžší, hmotnost Suzuki se totiž v závislosti na výbavě pohybuje mezi 1 070 a 1 135 kilogramy. Zajímavé pak je, že oba vozy jsou podobně velké, ani jeden na délku nepřesahuje 4 metry.
Je tu nicméně ještě jeden aspekt, který Jimny a Nivu spojuje, a to momentálně velmi náročná dostupnost v Evropě. Proč tomu tak je v případě ruského zástupce, asi nemusíme zmiňovat. Co se Suzuki týče, Evropská unie japonský off-road považuje za pomalu smrtící klimatické zlo. Jimny je tak nabízen jen jako užitkové vozidlo, pro která platí benevolentnější pravidla.
Znamená to nicméně, že 3 645 milimetrů dlouhý vůz si můžete pořídit jen bez zadních sedadel, a s přepážkou oddělující část kabiny pro cestující od zavazadelníku. Cena pak startuje na 575 900 Kč, přičemž jediným příplatkovým prvkem je dvoubarevný lak za 9 tisíc korun. Pětimístná Niva vás pak skrze firmy zajišťující individuální dovoz přijde na stejné peníze, ve verzi N1 je ovšem k mání za polovic. Necháme tak jen na vás, komu nakonec udělíte svůj hlas.
![Ruská off-roadová legenda změřila síly v těžkém terénu s tou japonskou, v její prospěch souboj nedopadl - 1 - Suzuki Jimny 2020 konec EU 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Ruská off-roadová legenda změřila síly v těžkém terénu s tou japonskou, v její prospěch souboj nedopadl - 2 - Suzuki Jimny 2020 konec EU 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Ruská off-roadová legenda změřila síly v těžkém terénu s tou japonskou, v její prospěch souboj nedopadl - 3 - Suzuki Jimny 2020 konec EU 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Jimny čtvrté generace je aktuálně v Evropě k mání už jen jako dvoumístný užitkový vůz. Právě proto, stejně jako s ohledem na oblibu vozu danou i jeho schopnostmi v terénu, se ojeté pětimístné kousky dnes prodávají dráž než nová auta. Foto: Suzuki
Niva vám podobným způsobem nevydělá, ovšem i ruský vůz je aktuálně v Evropě velmi těžké pořídit. Foto: AvtoVAZ
Zdroje: Vezděchody@Vkontakte
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před hodinouBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nejnovější články
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před hodinouOmezovače rychlosti nařízené v EU jsou pro lidi tak otravné, že Korejci museli jinde umožnit jejich rychlé vypnutí
před 2 hodinamiVolvo to přepísklo s přechodem elektromobily, naříkají dealeři. „Musí to změnit, jinak zemřeme,” říkají
před 3 hodinamiNové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 5 hodinamiUpadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 07.27. 10:33 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 07.27. 10:15 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.27. 10:02 - Truck Daškam
- Onboard videa 07.27. 09:47 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 07.26. 15:24 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.26. 15:01 - Kavis
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.26. 13:26 - Vrooom
- Chlubítko univerzální 07.26. 09:58 - petr_riha