Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ruská off-roadová legenda změřila síly v těžkém terénu s tou japonskou, v její prospěch souboj nedopadl
23.3.2024 | Petr Prokopec
V záplavě moderních SUV jsou tato dvě auta jako zjevení, neboť jde pořád o pravověrné, ovšem také relativně dostupné off-roady. Je ale lepší Lada Niva, nebo si lépe vede Suzuki Jimny?
Na Ladu Niva nedám dopustit, a to nejen proto, že ji asi jako každé z „Husákových dětí“ mám spojenou s televizním seriálem Návštěvníci. Dodnes mám v paměti i jednu neobvyklou dovolenou, kdy jsme s partou přátel vyrazili na pár týdnů propátrat veškeré kouty Gruzie a Arménie. Společnost nám tehdy dělaly hned dva exempláře ruského off-roadu, díky čemuž jsme se mohli jistit a provádět kousky, na jaké bychom si asi s jedním vozem netroufli. Niva ale nakonec vše zvládla bez zapadnutí, uvíznutí či jakéhokoli jiného problému.
Schopnosti ruského vozu si můžete připomenout na vlastní oči také na přiloženém videu. Niva na něm prochází sérií těžkých terénních zkoušek, přičemž s některými už má potíže. Zvláště v porovnání se Suzuki Jimny, které zpevněný asfalt opustilo rovněž. Není však až tak překvapivé, že má japonský off-road navrch. Ze záběrů je totiž patrné, že jde o čtvrtou generaci představenou v roce 2018. Vůz má tak k dispozici nejeden moderní systém.
Zároveň však díky žebřinovému rámu zůstává ortodoxním „teréňákem“, který pohání 102 koní produkovaných atmosférickým 1,5litrovým motorem. Niva pak sice disponuje agregátem o dvě deci objemnějším, ten však na všechna čtyři kola posílá o 19 koní méně. Zároveň je s 1 250 kilogramy citelně těžší, hmotnost Suzuki se totiž v závislosti na výbavě pohybuje mezi 1 070 a 1 135 kilogramy. Zajímavé pak je, že oba vozy jsou podobně velké, ani jeden na délku nepřesahuje 4 metry.
Je tu nicméně ještě jeden aspekt, který Jimny a Nivu spojuje, a to momentálně velmi náročná dostupnost v Evropě. Proč tomu tak je v případě ruského zástupce, asi nemusíme zmiňovat. Co se Suzuki týče, Evropská unie japonský off-road považuje za pomalu smrtící klimatické zlo. Jimny je tak nabízen jen jako užitkové vozidlo, pro která platí benevolentnější pravidla.
Znamená to nicméně, že 3 645 milimetrů dlouhý vůz si můžete pořídit jen bez zadních sedadel, a s přepážkou oddělující část kabiny pro cestující od zavazadelníku. Cena pak startuje na 575 900 Kč, přičemž jediným příplatkovým prvkem je dvoubarevný lak za 9 tisíc korun. Pětimístná Niva vás pak skrze firmy zajišťující individuální dovoz přijde na stejné peníze, ve verzi N1 je ovšem k mání za polovic. Necháme tak jen na vás, komu nakonec udělíte svůj hlas.



Jimny čtvrté generace je aktuálně v Evropě k mání už jen jako dvoumístný užitkový vůz. Právě proto, stejně jako s ohledem na oblibu vozu danou i jeho schopnostmi v terénu, se ojeté pětimístné kousky dnes prodávají dráž než nová auta. Foto: Suzuki
Niva vám podobným způsobem nevydělá, ovšem i ruský vůz je aktuálně v Evropě velmi těžké pořídit. Foto: AvtoVAZ
Zdroje: Vezděchody@Vkontakte
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Začalo i MS MotoE včera 15:19
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury včera 14:00
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač 11.5.2025
- Vítězem Moto3 Rueda 11.5.2025
Nejnovější články
Nezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
před 11 hodinamiNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraSlovenské létající auto je s novým motorem konečně připravené na sériovou výrobu, jako jediné nevypadá úplně směšně
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.12. 14:42 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch