Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
4.11.2024 | Petr Prokopec
Je to pozoruhodné dílo, všechna čest, jenže zatímco nové Bugatti Tourbillon zvládne zrychlit na čtyřstovku za méně než 25 sekund, Lada prodloužená o 75 cm se dostala na pouhých 60 km/h. A nebylo to během mžiku oka.
Pokud patříte mezi dříve narozené a někdo z vašeho příbuzenstva měl více než příznivý vztah k mechanickým pracím a automobilové technice, možná jste jako děti dostali podomácku vyrobenou motokáru. K jejímu sestavení nebylo zapotřebí nic exotického, v podstatě jste si vystačili jen se čtyřmi kolečky, několika trubkami a motorem ze sekačky. S tím vším se stačilo na pár hodin zavřít v garáži, přičemž po otevření už jen stačilo nainstalovat volant a sedačku. I tu pak bylo možné vyrobit v domácích podmínkách, stačilo sehnat třeba od vodáků sklolaminátová vlákna a trochu pryskyřice.
Je škoda, že tohle kutilství v poslední době z Česka poněkud vymizelo. Třeba na východ od našich hranic se s ním ale stále setkat můžete. Soustavně to dokazuje tým nadšenců, jenž stojí za kanálem Garage54 na Youtube. Ti si před pár týdny řekli, že Bugatti přece nebude jedinou automobilkou, která svým vozům dodává šestnáctiválcové motory. A nezůstali jen u slov, nýbrž přikročili také k činům a podomácku vyrobeným ústrojím osadili letitý žigulík.
Pokud však čekáte, že došlo třeba na propojení čtyř čtyřválců, které kdysi vozy Lady poháněly, jste vedle jak ta jedle. Rusové totiž nakoupili 16 motorových pil a jejich jednoválcové jednotky usadili na jediný nosník. Vzniklo tak vskutku neobvyklé ústrojí, jehož objem nedosahuje ani jednoho litru a jehož nominální výkon by měl činit 72 koní. Ve skutečnosti ale bude třeba počítat s mnohem menším stádem, neboť je zapotřebí počítat s velkými třecími ztrátami.
Rusové navíc s jednotkou měli menší problémy ještě předtím, než ji vůbec usadili do vozu. Nakonec se jim ale povedlo ji rozběhat, byť bylo třeba motorový prostor Lady natáhnout o 75 centimetrů. A přestože jízdní dynamika není zrovna ohromující, neboť na 60 km/h se vůz dostane až za 27 sekund, přičemž v té chvíli má za sebou již čtvrtmíli, přesto je třeba dané kreaci zatleskat. Koneckonců, co by za ni řada lidí dala, kdyby ji mohla třeba na zahradě u babičky otestovat.


Tourbillon je teprve třetím produkčním vozem historie, který disponuje motorem V16, i proto je okolo jeho pohonné jednotky takový povyk. Rusové se 8,3litrovým agregátem nechali inspirovat ke stvoření vlastního šestnáctiválce, šli na to ale docela jinak. Foto: Bugatti
Zdroj: Garage 54@YouTube
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Honda chystá nové nejefektivnější motory světa. Mají reálně jezdit za 4 litry na sto a ještě zlevnit
8.6.2025Jinak nepříliš ceněné Ferrari postavené na míru prezidentovi firmy se prodalo za pořádný ranec, interiér má jako žádné jiné
8.6.2025Data z technických kontrol ukazují, jaké ojeté Hyundai i30 se nejvíc vyplatí. Ideální volba se už pár let nevyrábí
8.6.2025Itálie od čtvrtka znovu mění pravidla pro provoz radarů, za vším stojí pokuty za 693 tisíc Kč pro jediného řidiče
8.6.2025Automobilky představují stále méně nových aut, rok 2025 bude novým dnem. O úpadku celého oboru nic nesvědčí líp
9.6.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1