Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Seat Exeo ST: od 550 tisícovek
7.9.2009 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Španělská automobilka Seat zveřejnila ceny svého kombi vyšší střední třídy, jehož technickým základem je minulá generace Audi A4.
Seat na českém trhu letos navzdory krizi boduje. Za první pololetí totiž díky zájmu o Ibizu a novým modelům zaznamenal nárůst prodejů oproti minulému roku o 8,3% a celkem zde prodal 1802 vozů.
Aby zůstala tato koncernová značka dále ve formě, k tomu ji má napomoci i praktické kombi Exeo ST. To zaujme nejen variabilním interiérem se zavazadelníkem o základním objemu 442 litrů, ale také velmi bohatou výbavou, která není vykoupena příliš agresivní cenouovou politikou. Tento fakt předurčuje Exeo ST k jednomu z nejvyhledávanějším fleetových vozů, což potrvzují i zkušenosti ze zahraničí, kde novinka již působí. Cena "estéčka" začíná v motorizaci 1,6 16V s klasickou ručně řazenou šestistupňovou převodovkou a výbavou Reference na částce 544 900 Kč, přičemž špičkovou verzi 2,0 TDI CR Sport pořídíte za 719 900 korun.
Už ve standardní výbavě s označením Reference, stejně jako dvou zbývajících (Style a Sport) má španělské kombi sedm airbagů, systémy ABS, TCS, ESP a EBA, duální klimatizaci, kompletní elektrické ovládání oken a vnějších zpětných zrcátek, mlhové světlomety nebo CD přehrávač s MP3. Asi nejzajímavějším prvkem příplatkové výbavy je střešní okno se solárními články, které zajišťují napájení ventilačního systému zaparkovaného vozu.
Španělské kombi přichází na trh se třemi zážehovými motory 1,6 l, 1,8 T a 2,0 TSI s výkonem od 75 kW (102 koní) do 147 kW (200 koní) a třemi vznětovými čtyřválci 2,0 TDI se vstřikováním Common Rail s výkony od 88 kW (120 koní) do 125 kW (170 koní). Pět ze šesti motorů je přeplňovaných, což znamená více výkonu a nižší spotřebu i emise. Všechny pohonné jednotky modelu Exeo ST splňují již nyní emisní normu Euro 5. Všechny zmíněné agregáty pohánějí kola přední nápravy přes šestistupňovou ručně řazenou převodovku a k dispozici je na přání i „automat“ Multitronic . Sportovní dynamiku a snadnou ovladatelnost zajišťuje podvozek se čtyřprvkovou nápravou vpředu a nezávislým zavěšení kol vzadu.













Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 5 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
4.7.2025Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025Porsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
4.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva