Šéf Porsche a VW Group ztratil optimismus: „Čeká nás nejtěžší rok, budeme bojovat o každé auto,” řekl a ohlásil propouštění

A tón změnil opravdu rychle. Zatímco ještě před pár týdny investorům avizoval rekordní výsledky a hovořil o tom, jak Porsche těží ze své robustní pozice, teď firmu přepíná do krizového módu. Problémem jsou stávající ekonomická situace, rostoucí náklady, Čína i nové modely.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Šéf Porsche a VW Group ztratil optimismus: „Čeká nás nejtěžší rok, budeme bojovat o každé auto,” řekl a ohlásil propouštění

18.12.2023 | Petr Miler

Šéf Porsche a VW Group ztratil optimismus: „Čeká nás nejtěžší rok, budeme bojovat o každé auto,” řekl a ohlásil propouštění

/

Foto: Volkswagen

A tón změnil opravdu rychle. Zatímco ještě před pár týdny investorům avizoval rekordní výsledky a hovořil o tom, jak Porsche těží ze své robustní pozice, teď firmu přepíná do krizového módu. Problémem jsou stávající ekonomická situace, rostoucí náklady, Čína i nové modely.

Tak to eskalovalo rychle, říkávají Američané. Psal se 25. listopad 2023 a šéf automobilky Porsche i celé skupiny VW Oliver Blume na prezentaci pro investory v čínské Šanghaji mluvil o tom, že se jím řízená značka žene z jednoho rekordního roku do druhého a všechny klíčové ukazatele výkonnosti firma za první tři kvartály roku 2023 prudce vzrostly. „Těžíme z robustní pozice po celém světě,” prohlásil tehdy. Slova, která přednesl zaměstnancům samotné firmy jen o pár týdnů později, ale vyznívají úplně jinak.

Německý Business Insider s odvoláním na své zdroje uvnitř automobilky informuje o tom, že příznačně 13. prosince Blume namaloval na setkání se zaměstnanci o poznání černější obrázek. „Příští rok bude ten nejtěžší,” řekl bez okolků Oliver B. s tím, že před firmou leží „řetězec rizikových scénářů” a jen pokud bude Porsche fungovat jako silný tým, může v zápase s rokem 2024 vyhrát 4:3. Ne více, těsná výhra s řadou obdržených gólů je prý tím nejlepším, čeho může Zuffenhausen dosáhnout.

Šéf Porsche vidí slábnoucí zájem o nové vozy, přičemž největší riziko spojuje s Čínou. Tamní trh je pro značku - jako skoro pro každou světovou automobilku - velmi důležitý, stejně jako dnes spoustu firem doslova živí, může je příští rok stáhnout ke dnu. Varuje také před obecně slabou ekonomickou situací, rostoucími náklady a dalšími inflačními tlaky. Zbytek si Zuffenhausen spolu s EU navařil sám - automobilka chystá změny hned pro čtyři své modelové řady, přičemž svůj nejprodávanější typ přestane v EU prodávat se spalovacím motorem. Blume tak před stovkami zaměstnanců řekl, že společně budou „bojovat o každé auto”, které může být prodáno.

A nejsou to prý jen planá slova, podle Business Insideru Blume automobilku se vší vážností přepíná do krizového módu. Tomu odpovídá i nakládání se zaměstnanci. Ačkoli firma v posledních letech téměř zdvojnásobila počet zaměstnanců na současných 24 700, příští rok přijde propouštění. Vedení firmy hovoří o „neúměrném počtu lidí nastupujících na stálé pozice”, a tak 600 lidem nebudou obnoveny smlouvy s cílem, aby se Porsche stalo „maximálně flexibilní”, tedy připravené na to horší, co může přijít. Co to reálně bude, ukáže jen čas.


Šéf Porsche a VW Group ztratil optimismus: „Čeká nás nejtěžší rok, budeme bojovat o každé auto,” řekl a ohlásil propouštění - 1 - Porsche Oliver Blume 2020 nove foto 01Šéf Porsche a VW Group ztratil optimismus: „Čeká nás nejtěžší rok, budeme bojovat o každé auto,” řekl a ohlásil propouštění - 2 - Porsche Oliver Blume 2020 nove foto 02
Šéf Porsche a VW Group Oliver Blume je obvykle samý úsměv. Nyní obrátil a chystá firmu na „nejtěžší rok”, preventivně i s vyhazovy. Foto: Porsche

Zdroj: Business Insider

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše