Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda detailně představila digitální přístrojovku nového Karoqu. Co vše umí?
19.8.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Karoq je vůbec první Škodou, která se umí obejít bez analogové přístrojovky, může být zcela digitální. Časem bude podobné řešení vlastní všem Škodám.
Karoq se dnes nezdá být tou nejžhavější novinkou. Do detailu jsme vám jej představili už v květnu a v mezičase tento model Škoda začala vyrábět i prodávat. Jeho formální, tedy výstavní světová premiéra ale zatím neproběhla, ta se chystá až na zářijový autosalon ve Frankfurtu, kde si Karoq bude moci prohlédnout úplně každý. A snad abychom nezapomněli, že k tomu dojde, připomíná Škoda jednu z ne zcela nepodstatných novinek, kterou tento model do její nabídky přináší - digitální přístrojovku.
Karoq sice zdaleka není špičkou nabídky značky, je ale nejnovějším jejím modelem, a tak je v některých ohledech vybaven tou nejnovější technikou a elektronikou. Jako úplně první škodovka tak nemá nemusí mít klasickou přístrojovku s analogovými „budíky” a za příplatek nabízí tzv. Digital Instrument Panel, který známe z jiných aut koncernu VW, třeba Audi R8. A byť mu Škoda dala poněkud specifickou podobu, nabízí v zásadě totéž.
Přístrojovka tak nabízí celkem čtyři výchozí uspořádání:
- Klasické s velkým kruhovým otáčkoměrem (vlevo) a rychloměrem (vpravo). Prostor mezi nimi může zobrazovat navigaci či další data z infotainmentu,
- Digitální, u kterého mapa navigace či další data z infotainment systému zabírá téměř celou plochu displeje a rychlost jízdy, rychlostní stupeň a další základní údaje jsou zobrazovány v horní nebo spodní liště menším písmem,
- Infoprofile, u kterého se ve střední části displeje nachází velký ukazatel, například navigační mapa. Vpravo, vlevo a nad mapou je místo pro další informace, což může být znovu kde co od aktuální rychlosti po rozpoznané značky u silnice
- a Redukované, vhodné například pro jízdu v noci, kdy se na větším prostoru zobrazují pouze dvě vybrané informace. Po stranách displeje jsou pak ve všech uspořádáních zjednodušené ukazatele stavu paliva v nádrži a teploty chladicí kapaliny.
Tato zobrazení ale nejsou kompletním výčtem volitelných možností podobně, jako přiložená grafika není kompletním přehledem jejich podoby. Který údaj se zobrazí, v jaké části displeje, jestli bude velký nebo malý, si volí řidič individuálně prostřednictvím listovacího tlačítka pro každou část obrazovky. Vpravo, vlevo nebo uprostřed lze také zobrazit informace o audiosystému, telefonu, asistenčních systémech (Lane Assist, Front Assist atp.) nebo stav vozu. I to odpovídá možnostem zmíněného Audi a dalších koncernových sourozenců.
Jestli je vám podobné řešení blízké nebo nikoli, posuďte sami. Výhledově ale nelze očekávat, že by nová auta nabízela cokoli podstatně jiného - ať už půjde o škodovky, nebo modely jiných značek.
Překvapivým ani přelomovým zobrazené řešení není, vítaným doplněním nabídky ale snad je
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 6 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 48 minutami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 2 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 3 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva