Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Karoq plně odhalena, prostudujte si ji do posledního známého detailu
18.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Na první pohled vypadá jako menší Kodiaq, na ten druhý je to ale spíše česká verze Seatu Ateca. Teď už vám o ní můžeme říci úplně vše.
V únoru loňského roku jsme si mohli poprvé pořádně představit Seat Ateca. Již tehdy jsme naznačovali, že španělské SUV bude dvouvaječným dvojčetem druhé generace Škody Yeti, tehdy jsme ale pochopitelně nevěděli, že se nebude jmenovat Yeti. Výroba obou koncernových sourozenců bude právě kvůli tomu soustředěna do východočeských Kvasin, kde se česká novinka začne montovat na přelomu července a srpna. Do showroomů vyrazí pod názvem Karoq v září s cenami začínajícími pravděpodobně okolo 470 tisíc korun. Co za své peníze dostanete?
V prvé řadě je to již důvěrně známá modulární platforma MQB, která stojí za délkou 4 382 milimetrů, šířkou 1 841 mm a výškou 1 605 mm. Ve srovnání se španělským sourozencem je tak Škoda Karoq o dva centimetry delší, stejně tak je ovšem o 2 cm nižší. Šířka je již identická, stejně jako rozvor mezi nápravami, který činí 2 638 mm (respektive 2 630 mm u varianty osazené pohonem všech kol).
Ony drobné změny, zejména nárůst délky, přispěly k výraznému zvětšení zavazadlového prostoru. Jeho objem v případě Seatu Ateca činí 485 litrů a může vyšplhat až na 1 579 l. Škoda oproti tomu ve standardní konfiguraci počítá s 521 litry, respektive s 1 630 litry při sklopených zadních sedadlech. Pokud ovšem zvolíte příplatkový systém VarioFlex umožňující posun tří individuálních sedadel, máme tu 479 až 588 litrů.
Jen tím ale větší praktičnost nabízená Škodou nekončí, systém VarioFlex totiž umožňuje vyjmutí druhé řady sedadel z vozu. V takovém případě lze počítat s objemem 1 810 litrů. Mimo to si můžete připlatit za elektronické otevírání pomocí „kopance“ pod nárazník, nově do programu Simply Clever zamířilo také výklopné tažné zařízení. O konkrétní tažné kapacitě se značka nerozepisuje, Ateca ale zvládne až 2 100 kg a není mnoho důvodů k tomu, aby to u Škody bylo jinak.
Přesunout se můžeme na druhý konec vozu, a sice do motorového prostoru. Zde bude zpočátku možné vybírat mezi pěti motorizacemi, kdy benzinové zastupuje na základní úrovni litrový tříválec naladěný na 85 kW/115 koní. Tento výkon přitom primárně na přední kola přenáší šestistupňový manuál, se kterým vůz zrychlí na stovku za 10,6 sekundy. Maximálka pak činí 187 km/h, spotřeba 5,2 l/100 km.
Dále v řadě najdeme čtyřválec 1,5 TSI, který je možná tou největší změnou oproti Seatu Ateca - španělské SUV si stále musí vystačit s předchozí jedna-čtyřkou. Výkonem 110 kW/150 koní se oba agregáty již neliší, přičemž také v případě nové jednotky lze počítat s deaktivací druhého a třetího válce. Spotřeba tak klesla na 5,1 l/100 km, sprint na stovku lze zvládnout za 8,4 s a nejvyšší rychlost narostla na 204 km/h.
Přesunout se můžeme k dieselům, kde základ nabídky tvoří čtyřválec 1,6 TDI naladěný na 85 kW/115 koní a 250 Nm. Počítat přitom lze s akcelerací na stovku za 10,7 sekundy, nejvyšší rychlostí 188 km/h a 4,5litrovou průměrnou spotřebou. Vybírat je přitom možné mezi šestistupňovým manuálem či sedmistupňovým automatem DSG, v rámci pohonu je stále k dispozici pouze systém 4x2.
Pokud toužíte po čtyřkolce, je třeba sáhnout po dvoulitrovým turbodieselu. Ten může produkovat 110 kW/150 koní a 340 Nm či 140 kW/190 koní a 400 Nm, přičemž se slabší verzí je spojen 8,7sekundový sprint, maximálka 196 km/h a pětilitrová spotřeba. Silnější provedení pak akceleruje na stovku za 7,8 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 211 km/h, spotřeba přitom činí 5,3 l/100 km.
S pohonem 4x4 je spojena i čtyřprvková zadní náprava vyrobená z vysokopevnostní oceli, vpředu nechybí vzpěry MacPherson. Sáhnout lze po adaptivních tlumičích DCC, které počítají se třemi jízdními režimy Comfort, Normal a Sport. Tento prvek je ale k dispozici pouze pro motory 1,5 TSI a 2,0 TDI, přičemž jeho součástí je i volba jízdního profilu (Normal, Eco, Sport, Individual).
Volitelně je k dispozici ještě režim Offroad umožňující lepší využití vozu mimo zpevněný asfalt, jde však pouze o elektronické asistenty, nikoliv třeba o zvětšení světlé výšky. Kromě toho je možné sáhnout po paketu pro špatné cesty, ten je ale určen k ochraně mechanických komponentů či elektroinstalace. Máme tu tedy ochranný plát podvozku a přívodu paliva či plastové lemy ve spodní části karoserie.
Uvnitř se vůbec poprvé u jakéhokoliv modelu Škody může objevit digitální přístrojový štít, který již známe z mnoha koncernových vozů. Zde počítá s názvem Digital Instrument Panel, přičemž nabízí čtyři možnosti nastavení. Kromě klasického nechybí ani to digitální, kdy celý prostor zabírá mapa navigace. Dále je tu ještě uspořádání Infoprofile či redukované určené pro jízdu v noci.
Mezi nové komfortní prvky patří i vyhřívaný volant (známý už z faceliftované Octavie), sáhnout lze také po vyhřívaných předních a zadních sedadlech. Zajímavější atmosféru na palubě má navodit LEDkové ambientní osvětlení nastavitelné v deseti odstínech, vybírat je možné mezi čtyřmi úrovněmi multimediálních systémů (Swing, Bolero, Amundsen, Columbus). S nimi jsou pak spojeny 6,5-, 8- či 9,2palcové displeje.
Opomenout nesmíme ani asistenční systémy, kdy kupříkladu Front Assist zahrnující autonomní brzdy a detekci chodců je již součástí standardu. Máme tu i monitoring jízdních pruhů, detekci dopravního značení nebo únavy řidiče či systém sledující vozy ve slepém úhlu.
S oficiálním odhalením vozu si také poprvé můžeme prohlédnout věc, o které jsme jsme vás informovali přesně před 14 dny - promítání loga značky na zem, které Karoq dostane jako první škodovka vůbec. Teď už víme, že půjde o stejné řešení jako u Audi, tedy promítání ze spodní strany dveří, přičemž na první fotce vidíme nápis „ŠKODA”. Jestli bude k dispozici i jiná grafika, třeba logo značky, ještě musíme zjistit.
Za tento mnohé další ze zmíněných prvků bude pochopitelně třeba připlácet - kolik, to se dozvíme až v řádu příštích týdnů. Zatím vám krom souhrnu všech důležitých informací můžeme ukázat českou novinku do detailu zvenčí i zevnitř prostřednictvím přiložené galerie, jen tím ale pro tento večer s Karoqem nekončíme. Přineseme vám ještě živé fotky ze světové premiéry a nějakou tu libůstku navíc...
Kompletní galerie fotografií a videí


















































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Policie vytáhla z řeky BMW, které pod vodou strávilo nejmíň 35 let. Podívejte se, co z něj zbylo
před 11 hodinamiNěco je hodně špatně, když 843koňový hybrid dokola prohrává souboje s o 220 koní slabším spalovacím „primitivem”
včeraBugatti předvádělo svůj úchvatný nový model bez jakékoli natahovací střechy, pak ale začalo pršet
3.6.2023
Nejnovější články
Zákazníci Tesly zuří, firma jim nově začala dodávat auta s téměř vybitými bateriemi
před 3 hodinami59metrovou luxusní superjachtu už 7 let nikdo nechce, svůj osud zkouší zlomit slevou 118 milionů Kč
před 5 hodinamiV zemi zaslíbené elektromobilům se lidé stále více vrací k ojetým dieselům, je to smutný obraz doby
před 6 hodinamiStellantis už připouští, že na nová auta lidé nebudou mít, otevírá si zadní vrátka k jinému řešení
před 8 hodinamiElektromobily trápí další přehlížený problém, „upíří vysávání” dramaticky devastuje jejich efektivitu
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva - Nová autokamera Mio MiVue 846 WIFI 60fps nabízí zdaleka nejlepší záběry nejen v noci
tisková zpráva