Škoda Fabia RS TDI upravená na 385 koní ve sprintech nechala v mracích kouře všechny, kteří se k ní přiblížili

Když už nic jiného, tohle auto rázně zašlapává sny environmentalistů o ekologické dopravě. V kláních se stejně výkonným benzinovým Golfem to ale byla spíš plichta.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Škoda Fabia RS TDI upravená na 385 koní ve sprintech nechala v mracích kouře všechny, kteří se k ní přiblížili

31.10.2022 | Petr Prokopec

Škoda Fabia RS TDI upravená na 385 koní ve sprintech nechala v mracích kouře všechny, kteří se k ní přiblížili

/

Foto: Škoda Auto

Když už nic jiného, tohle auto rázně zašlapává sny environmentalistů o ekologické dopravě. V kláních se stejně výkonným benzinovým Golfem to ale byla spíš plichta.

Jsou lepší benzinová nebo dieselová auta? To je otázka, na níž motoristé hledají odpověď již desítky let. Přičemž povětšinou vychází z vlastních preferencí či zkušeností. Lidé cestující na velké vzdálenosti tak nedají dopustit na „producenty sazí“, jejichž pohyb je nenuceně dynamický, ve vyšších rychlostech prakticky neslyšný a díky nižší spotřebě i levnější. Vyznavači vonnějších oktanů pak mohou pro změnu argumentovat obecně vyšší dynamikou, nižší hmotností a lepší ovladatelností i zajímavějším zvukovým doprovodem.

Britský kanál na Youtube zvaný OG alias Officially Gassed se aktuálně zas jednou pokusil onen Gordický uzel rozetnout. A na startovní čáru postavil docela zajímavá auta - benzinový Volkswagen Golf GTI a dieselovou Škodu Fabia RS. Nejde tedy o úplně přímé soupeře, německý zástupce se totiž pohybuje o třídu výše. Pohled na technické parametry nicméně může překvapit, oba vozy jsou si totiž velmi blízko. O pohon obou se totiž stará 385 koní, jenž míří na přední nápravu, a to skrze šestistupňový manuál.

Jak jste nejspíše pochopili, ani jeden zástupce koncernu VW nezůstal v sériovém stavu. V případě Golfu došlo mimo jiné na instalaci nového výfukového systému, mezichladiče či sacího a olejového systému. Dorazila pak i nová řadicí páka. U Škody úprav proběhlo daleko více, dorazilo totiž i nové turbo, vstřiky, hřídel, ventily či mezichladič. Točivý moment díky tomu vystřelil na 694 Nm, přičemž spárován je s 1 320 kily. U VW lze oproti tomu počítat s 556 Nm a 1 400 kg.

Po papírové stránce se tak zdá, že Fabia RS tahá za silnější konec provazu. A první rozstřel ve sprintu na 400 metrů skutečně vyzněl i v její prospěch, Škoda též byla rychlejší v akceleraci na stovku. V dalších sprintech ale s nepatrným náskokem zvítězil Golf, jenž zároveň nedráždí ochránce přírody tak jako Škoda. Každé sešlápnutí plynového pedálu totiž v případě tohoto hatchbacku vyústilo v obrovská mračna černého kouře, která zahalila všechny stojící poblíž. Na druhou stranu, jelikož majitel s pomocí vozu zkouší získat peníze na léčbu své dcery, je třeba přimhouřit oko.

Na závěr upřesníme, že upravená Fabia RS zvládá stovku za 5,22 sekundy, což je docela úctyhodný čas na dieselovou předokolku, Golf je o setinu pomalejší. V případě čtvrtmíle se ovšem karty již obrací, u Volkswagenu je totiž možné počítat s časem 13,23 sekundy. Škoda potřebuje o 11 desetin více, přičemž po 400 metrech dosahuje rychlosti 179,37 km/h. Golf je na tom nicméně při dosažení 179,9 km/h ještě o kousíček lépe. I z těchto čísel je patrné, že oba vozy jsou velmi vyrovnané a více než na čemkoli jiném záleží, jak se komu povede odstartovat či přeřadit.


Škoda Fabia RS TDI upravená na 385 koní ve sprintech nechala v mracích kouře všechny, kteří se k ní přiblížili - 1 - Skoda Fabia I RS TDI 380 PS drag ilu 01Škoda Fabia RS TDI upravená na 385 koní ve sprintech nechala v mracích kouře všechny, kteří se k ní přiblížili - 2 - Skoda Fabia I RS TDI 380 PS drag ilu 02Škoda Fabia RS TDI upravená na 385 koní ve sprintech nechala v mracích kouře všechny, kteří se k ní přiblížili - 3 - Skoda Fabia I RS TDI 380 PS drag ilu 03
Škoda Fabia RS první generace standardně disponovala 130 koňmi a 310 Nm, s nimiž stovku zvládala za 9,6 sekundy. Po úpravách podobně vyhlížejícího britského exempláře její výkon narostl na 385 koní a točivý moment na 694 Nm. Za doprovodu mračen černého kouře dává stovku za 5,22 sekundy, stejně výkonný Volkswagen Golf GTI s ní má co dělat. Foto: Škoda Auto

Zdroj: Officially Gassed - OG@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše