Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda Octavia RS si to v bratrovražedném souboji rozdala s Golfem GTI, třetí přihlížel
13.12.2020 | Petr Miler
Když dva dělají totéž, nemusí to být totéž. Tímto principem se řídí jednotlivé části koncernu VW a uspívají, co když se ale zaměříme jen na dynamiku?
Škoda Octavia i VW Golf dostaly docela nedávno své nové generace a spolu s nimi i nové ostré deriváty s přídomkem RS res. GTI. Ty jsou - vlastně jako celé auta - v podstatě jen rozsáhleji faceliftovanými modely předchozí generace, neboť sází primárně opět na motory 2,0 TSI, tentokrát s výkonem maximálně 181 kW (245 koní) a točivým momentem nanejvýš 370 Nm. Octavia je větší a praktičtější a Golf menší a hbitější, v případě dynamiky by tedy při jejich vzájemném srovnání při vybavení obou vozů stejnými automatickými převodovkami měl být rychlejší. Ale je tomu tak skutečně?
To se rozhodl ověřit Mat Watson z Carwow, který česko-německé duo vytáhl na letiště. Aby to nebyl part jen pro koncern VW, přidal k nim i poslední generaci Fordu Focus ST, který též používá motor 2,0 turbo, ale o ještě větším výkonu a točivém momentu (205 kW neboli 280 koní, 420 Nm). Opět s dvouspojkovým automatem by tedy měl v tomto klání válet, jak už se ale v minulosti mnohokrát ukázalo, auta s motory TSI jsou rychlejší než data samotných motorů naznačují. A zde se to znovu potvrdilo
Focus tedy dynamicky citelně nestíhá a bylo na Golfu a Octavii, aby předvedly, kdo umí víc. Překvapení se nekonalo a do cíle čtvrtmílového sprintu dorazil první německý hot hatch s výsledkem 14,1 sekundy. Druhá byla Octavie s 14,3 s, až třetí pak Focus s 14,6 s. Pružné zrychlení z 80 km/h na předem zařazený třetí rychlostní stupeň dopadlo stejně a jen při brzdění se pořadí změnilo - vyhrála Octavie před Focusem a Golfem.
Podívejte se sami na to, jak vše probíhalo, nejvíce asi zaujme to, jak „lenivých” je 280 koní Fordu vedle 245 koní koncernu VW. Rozdíly mezi všemi třemi vozy jsou relativně malé a docela bychom se nedivili, kdyby většina lidí chápala jako morálního vítěze tohoto klání Škodu - je největší, nejpraktičtější a dynamicky přesto srovnatelná s vozy, kterým se říká hot-hatch. Jasně, i to jsou auta vhodná pro běžné, každodenní ježdění, ale v tolika rolích, jako Octavie, neobstojí.



Škoda Octavia RS si to rozdala nejen ve sprintu s... Foto: Škoda Auto
...VW Golf GTI... Foto: Volkswagen
...a Fordem Focus ST. Ten byl navzdory nejvyššímu výkonu spíše za přihlížejícího. Foto: Ford
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Všimli jste si barevných pruhů a také teček na nových pneumatikách? Mají svůj význam, tečky i docela významný
31.5.2025Použití jména Favorit pro tuto novou Škodu je absurdní kastrací slavného jména. A nepovedený vzhled je ten nejmenší problém
31.5.2025Jeep Cherokee je po dvouleté odmlce zpátky a vypadá jako nikdy dřív
31.5.2025Ford musel zastavit objednávky jednoho ze svých modelů. A znovu je nerozjede, i když zájemce nestačí počítat
31.5.2025Toyota v Evropě začne vyrábět jeden ze svých nejzajímavějších modelů, přesto vám ho tu neprodá. Je jen na export
31.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva