Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Souboj Německa a USA v klání extrémně výkonných SUV ukázal, že na objemu pořád záleží
11.1.2022 | Petr Prokopec
Plných 1 317 koní v pouhých dvou autech svedl dohromady tento souboj naprostého vrcholu ostrých SUV značek Audi a Jeep. Leckdo by už kvůli původu sázel na čtyři kruhy, ale spletl by se.
Ještě před několika málo lety byla většina SUV jen pomalými krabicemi, které potřebovaly nadmíru velké motory, aby jely alespoň tak. S tím logicky korespondovala vysoká spotřeba, o prožitku z řízení si pak člověk mohl nechat jen zdát. I přes zvýšený podvozek jste si ovšem často nemohli výskat ani v terénu, pro řadu SUV zůstávala maximem rozbitá polní cesta. Tedy ten typ komunikace, který můžete zvládnout i s kombíkem se zvýšeným podvozkem a pohonem všech kol.
Některé věci se dodnes nezměnily, v jiných případech však na posun došlo. Jedním z nich je i dynamika, která skutečně již dokáže ohromit. Koneckonců stačí jen zhlédnout nové video Carwow níže, jehož středobodem je závod ve zrychlení Audi RS Q8 a Jeepu Gran Cherokee Trackhawk. Vozy pohání osmiválcové jednotky, které si navíc k vyššímu výkonu dopomáhají přeplňováním. Jak u německého, tak u amerického SUV tedy můžeme počítat s výkonem, za který by se nemusela stydět ani supersportovní liga.
Prim zde možná překvapivě hraje Jeep, který dostal pod kapotu 6,2litrový osmiválec Hellcat doplněný kompresorem. Ameriku tedy reprezentuje 717 koní výkonu a 880 Nm točivého momentu, jež jsou nicméně spojené s takřka 2,5tunovou hmotností. Audi je pak sice o více než sto kilo lehčí, ovšem jeho čtyřlitrová jednotka dopovaná dvěma turby dává k dobru „pouze“ 600 koní a 800 Nm. Papírově by nicméně i tak mělo vyhrát, stovku totiž zvládá za 3,8 sekundy, zatímco Grand Cherokee má na kontě čas o jednu desetinu delší.
Mají ale tovární data oporu v realitě? Po prvním rozjezdu se zdá, že ano, neboť Audi trochu ulilo start a proťalo pomyslnou cílovou pásku o trochu dříve. Druhá a třetí jízda však již vyzněly ve prospěch Jeepu, jenž nakonec čtvrtmíli zvládnul za 11,8 sekundy, zatímco Audi potřebovalo o dvě desetiny více. Tím se Grand Cherokee přiblížil k oficiálně udávanému času (11,7 s), což je vskutku impozantní. Stejně jako skutečnost, že 2,5tunová monstra dnes dokáží být tak rychlá.
Jeep Grand Cherokee Trackhawk je právem nazýván nejrychlejším SUV světa, v testu Carwow totiž zvládl čtvrtmíli za 11,8 sekundy. Foto: Jeep
Audi RS Q8 pak s nižším výkonem nezůstalo příliš pozadu, navíc se může rozjet až na 305 km/h, zatímco Jeep končí „už“ na 290 km/h. Foto: Audi
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera