Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Souboj Německa a USA v klání extrémně výkonných SUV ukázal, že na objemu pořád záleží
11.1.2022 | Petr Prokopec
Plných 1 317 koní v pouhých dvou autech svedl dohromady tento souboj naprostého vrcholu ostrých SUV značek Audi a Jeep. Leckdo by už kvůli původu sázel na čtyři kruhy, ale spletl by se.
Ještě před několika málo lety byla většina SUV jen pomalými krabicemi, které potřebovaly nadmíru velké motory, aby jely alespoň tak. S tím logicky korespondovala vysoká spotřeba, o prožitku z řízení si pak člověk mohl nechat jen zdát. I přes zvýšený podvozek jste si ovšem často nemohli výskat ani v terénu, pro řadu SUV zůstávala maximem rozbitá polní cesta. Tedy ten typ komunikace, který můžete zvládnout i s kombíkem se zvýšeným podvozkem a pohonem všech kol.
Některé věci se dodnes nezměnily, v jiných případech však na posun došlo. Jedním z nich je i dynamika, která skutečně již dokáže ohromit. Koneckonců stačí jen zhlédnout nové video Carwow níže, jehož středobodem je závod ve zrychlení Audi RS Q8 a Jeepu Gran Cherokee Trackhawk. Vozy pohání osmiválcové jednotky, které si navíc k vyššímu výkonu dopomáhají přeplňováním. Jak u německého, tak u amerického SUV tedy můžeme počítat s výkonem, za který by se nemusela stydět ani supersportovní liga.
Prim zde možná překvapivě hraje Jeep, který dostal pod kapotu 6,2litrový osmiválec Hellcat doplněný kompresorem. Ameriku tedy reprezentuje 717 koní výkonu a 880 Nm točivého momentu, jež jsou nicméně spojené s takřka 2,5tunovou hmotností. Audi je pak sice o více než sto kilo lehčí, ovšem jeho čtyřlitrová jednotka dopovaná dvěma turby dává k dobru „pouze“ 600 koní a 800 Nm. Papírově by nicméně i tak mělo vyhrát, stovku totiž zvládá za 3,8 sekundy, zatímco Grand Cherokee má na kontě čas o jednu desetinu delší.
Mají ale tovární data oporu v realitě? Po prvním rozjezdu se zdá, že ano, neboť Audi trochu ulilo start a proťalo pomyslnou cílovou pásku o trochu dříve. Druhá a třetí jízda však již vyzněly ve prospěch Jeepu, jenž nakonec čtvrtmíli zvládnul za 11,8 sekundy, zatímco Audi potřebovalo o dvě desetiny více. Tím se Grand Cherokee přiblížil k oficiálně udávanému času (11,7 s), což je vskutku impozantní. Stejně jako skutečnost, že 2,5tunová monstra dnes dokáží být tak rychlá.



Jeep Grand Cherokee Trackhawk je právem nazýván nejrychlejším SUV světa, v testu Carwow totiž zvládl čtvrtmíli za 11,8 sekundy. Foto: Jeep
Audi RS Q8 pak s nižším výkonem nezůstalo příliš pozadu, navíc se může rozjet až na 305 km/h, zatímco Jeep končí „už“ na 290 km/h. Foto: Audi
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejčtenější články
Škoda si po 30 letech splnila sen. Auto české značky ve srovnávacím testu jasně porazilo její někdejší vzor, drahé Volvo
2.6.2025Mini SUV od Dacie pro ty, kterým přijde i Duster moc drahý, jako ojeté boduje. Hlavně diesely si znamenitě drží hodnotu
2.6.2025Elektrický Mercedes G je totální propadák. „Auta leží u dealerů jako kusy olova,” říká manažer, i v Číně ho koupilo jen 58 lidí
3.6.2025Další silniční Formule 1 Mercedesu lehla popelem, při jízdě začala hořet. Pro automobilku je stále větším prokletím
3.6.2025Další absurdní fiasko pro Evropu. Místní značky se kompletně vzdávají své techniky ve prospěch Asiatů, kteří tím jen dál stahují náskok
3.6.2025