Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Souboje Tesly Model S P100D s Huracánem a GT-R ve sprintu volají po foto finiši (videa)
26.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Máme tu tři videa, z nichž na všech je Tesla Model S P100D a její „spalovací” soupeři. Časy pod 11 s na čtvrtmíli jsou úctyhodné.
Videa, na kterých se vozy značky Tesla staví proti nejrůznějším supersportům pro sprint a většinou je porážejí, jsou na internetu relativně běžným úkazem. Nedávno jsme tu měli souboj Lamborghini Huracán s Teslou Model S P100D, ovšem protože byl na veřejné silnici, nedozvěděli jsme se jasně, kdo vlastně co vyhrál.
Model S P100D je skutečně extrémně rychlé auto; podle Elona Muska je to nejlépe akcelerující vůz světa, což ovšem ve skutečnosti není tak úplně pravda. Rychlá ale je, což už stihla předvést - 60 mph (97 km/h) vážně za 2,5 vteřiny zvládne.
Nyní máme před sebou souboj těchto aut znovu, jsou to i ty konkrétní kusy, video je od stejného autora. Tentokrát ovšem jsou na pořádné čtvrtmílové závodní dráze a utkají se spolu na předem dané vzdálenosti a s měřením času a cílové rychlosti. Dokonce jsou reakční časy obou pilotů téměř stejné, takže lepší srovnání už být nemůže.
Tentokrát vyhrála Tesla, a to s časem 10,825 s a cílovou rychlostí 197,84 km/h. Byla o 0,0922 s rychlejší než Huracán, kterému bylo naměřeno 10,843 s a cílová rychlost 204,76 km/h. Vidíme, že kdyby byl závod na jakoukoliv delší trať, ať půl kilometru nebo půl míle, Huracán by vyhrál. Během čtvrtmíle, 400 metrů, ovšem Teslu dostihnout nedokáže.



Huracán na Model S P100D nestačí
Přesto však Model S P100D není nepřemožitelný. Jiný kus se na jiné dráze postavil proti Nissanu GT-R a třebaže byl jeho čas ještě lepší než v případě souboje s Huracánem, na „Godzillu” nestačil. Modelu S bylo naměřeno 10,81 s a 197,31 km/h, výsledky Nissanu GT-R byly 10,654 s a 204,42 km/h. Taky je to velmi těsné, ale Nissan tentokrát vyhrává.
Poslední ze tří videí, které tu tentokrát máme, srovnává dva Modely S - P100D a dosavadní vrchol, P90D. Varianta s většími akumulátory je teoreticky rychlejší, ovšem skutečnost může být jiná. Protože ale hmotnost nevzrostla, je pravděpodobné, že novinka bude rychlejší. A že to tak je i ve skutečnosti, ukazuje video kanálu Tesla Racing Channel.
Na konci videa vidíme lístky všech čtyř jízd a průměrně je Model S P100D rychlejší o 0,198 vteřiny. Nutno ovšem podotknout, že časy, na které se tu můžeme podívat, pochází z tratě dlouhé osminu míle, tj. asi 200 metrů, nikoliv klasické čtvrt míle, proto jsou v okolí sedmi vteřin.



Model S P90D je pochopitelně pomalejší než P100D
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
před 9 hodinami
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Nejnovější články
Systém na výrobu elektřiny přímo „ze silnice” s pomocí brzdících kamionů je žhavý kandidát na cenu Leštěný prd roku
před 8 hodinami
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
před 9 hodinami
Někdo spočítal přesný počet log na nejvíc kolotočářském Mercedesu dneška a výsledek bere dech
před 11 hodinami
Západní politici se báli čínských elektromobilů, světový trh s auty ale zatím začínají ovládat docela jiné vozy
dnes
Odpor proti nařizování elektromobilů v EU roste. Už i nizozemská sněmovna žádá jeho zrušení, zájem o tato auta po letech klesá
dnes
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.07. 21:20 - řidičBOB
- Politický koutek 12.07. 21:16 - řidičBOB
- BMW Divize 12.07. 14:30 - pavproch
- Onboard videa 12.07. 13:57 - brnenska.odchytova
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.06. 20:41 - mattonecz
- Malé lehké a výkonné auto do 20.000 EUR 12.06. 18:04 - jerry
- Motor/Spotřeba 1.4 TSI 90kw CAXA 12.05. 16:09 - Snowman000
- whitelist & blacklist 12.05. 13:13 - řidičBOB
