Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Špičkové evropské sporťáky vyzvaly na souboj podceňovanou novinku z USA s motorem bez turba, neměly to dělat
5.12.2022 | Petr Prokopec
„Americkej kýbl”, podobná slova mnozí prohlásí automaticky na adresu prakticky jakéhokoli výkonného vozu z USA, aniž by zkoumali detaily. Minimálně v případě Corvette tento předsudek dávno neplatí a v případě nové Z06 teprve ne.
Zůstává otázkou, jaká budoucnost čeká spalovací motory. Zejména evropští politici by jim rádi od roku 2035 vystavili stopku, něco takového ale ve světle událostí z poslední doby vypadá stále méně reálně. Ač totiž již po léta poukazujeme na to, že samotný elektromobil je pouze špička ledovce, v podstatě nikdo na náš názor nedal. Nyní ovšem Švýcarům už hrozí, že se v průběhu zimy budou na svá bateriová auta pouze dívat. A to ve chvíli, kdy je jich mezi lidmi pouhých 110 tisíc. Co by pak nastalo v momentě, kdy jich budou miliony, raději ani nechceme domýšlet.
I kdyby nicméně životnost spalovacích motorů nakonec byla prodloužena, bez větší či menší formy elektrifikace se to již neobejde. Stejně jako se zdá, že nedílnou součástí těchto jednotek bude i přeplňování. Ostatně atmosférických agregátů je již nyní méně než šafránu. O to více můžeme vděčit společnosti Hagerty, že se jí povedlo dát dohromady hned tři zástupce s tímto ústrojím dohromady. Jen u aut navíc nezůstala, německo-americkou skupinku totiž doplnil rovněž italský motocykl.
V úvodní fázi se na startovní čáru postavily Porsche 911 GT3 a Audi R8 Spyder V10 Performance, tedy vozy z absolutní špičky nabídky těchto značek, které vyzvaly Chevrolet Corvette Z06. Máme tu tedy šestiválcový, desetiválcový a osmiválcový vůz, z nichž ani jeden nedisponuje motorem vpředu. Chevrolet a Audi jej místo toho instalovaly před zadní nápravu, Porsche pak dokonce až za ní. Značka z Zuffenhausenu navíc počítá s nejnižším výkonem (510 koní), který je u verze s automatem PDK spárován s nejnižší hmotností (1 510 kg).
Na straně Audi je pak 570 koní a 1 665 kg, zatímco Chevrolet kontruje s 679 koňmi a 1 561 kilogramy. Teoreticky by tedy měl své soupeře strčit do kapsy. To se potvrdilo i v praxi, ohromit nicméně může propast mezi ním a „zbytkem světa“. Mezi Corvette a druhým GT3 byla totiž v cíli vzdálenost 5,5 délek auta. Čtvrtmíli totiž Porsche zdolá za 10,9 sekundy, zatímco Chevroletu stačí o čtyři desetiny méně. Audi pak s 11,4 sekundami těžce zaostává.
Ducati Panigale V4 SP2 je na tom ještě lépe, ale to v případě sprintu nepřekvapí. Na závěr už jen dodáme, že Jason Cammisa, který aktuálně tato videa pro Hagerty připravuje, by si zasloužil více prostoru i pozornosti. Na rozdíl od trojice Clarkson-Hammond-May totiž jeho videa nejsou ani v nejmenším vyčpělá, spíše tu máme pokaždé něco trochu jiného. Ovšem vždy velmi zábavného. Výjimkou ostatně není ani tento souboj atmosfér, který snadno může být i jedním z posledních takových, tedy alespoň za účasti nových aut.



Corvette Z06, 911 GT3 a R8 V10 Spyder jsou jedněmi z posledních zadokolek s atmosférickými motory v prodeji. Nejvýkonnější z nich je pak i tím nejrychlejším, Amerika si tentokrát Evropu namazala na chleba, alespoň v případě čtyř kol. Foto: Chevrolet/Porsche/Audi
Zdroj: Hagerty@YouTube
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
před 9 hodinami
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
před 9 hodinami
Němci vyzkoušeli levné SUV VW chválené za spolehlivost jako ojetinu. Nezklamalo, pár složitých témat se ale přesto najde
před 10 hodinami
Nizozemci až po letech vnucování elektrických autobusů pochopili jejich reálné dopady na okolí
dnes
Škodu Octavia I jde i dnes koupit nejetou po 1. majiteli. A krásnou. V této verzi jde o nezničitelné auto za pakatel
dnes
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
