Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Srovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024 | Petr Prokopec
Ve sprintech na letišti se obvykle střetávají supersporty nebo sportovní verze obyčejnějších aut, v tomto případě se ale utkal Transporter s Transitem a Expertem. Nakonec vyhrál jiný než papírový favorit.
S Fordem Transit mám spojenou nemalou část své řidičské praxe, v průběhu let jsem za jeho volantem strávil asi dva miliony kilometrů. Přitom jsem musel jezdit maximálně hospodárně a zároveň co nejrychleji, často navíc s milimetrovou přesností, to když bylo třeba s dodávkou a připojeným přívěsem zacouvat do vjezdu úzkého natolik, že v jeden moment jste museli sklopit i zrcátka. V zimě pak nenaložený Transit na sněhu doslova tancoval, neboť poháněná zadní náprava jen těžko hledala trakci, a to i navzdory zimním pneumatikám.
Také to je důvod, proč dnes dodávka modrého oválu stejně jako většina branže již počítá s roztáčenými předními koly. Aktuálně do Fordu Transit usedl Mat Watson z britského Carwow, který se rozhodl uspořádat netradiční závod ve zrychlení. Vedle „krabice“ modrého oválu se totiž na startovní čáru postavila i její přímá konkurence, tedy VW Transporter a Peugeot Expert. Oba soupeři měli papírově navrch, neboť na německé straně trůní 204 koní a 2 005 kg hmotnosti, zatímco Francouzi kontrují 180 koňmi a 1 657 kily.
Transit je oproti tomu nejslabší i nejtěžší, jeho turbodiesel totiž produkuje jen 170 koní, které si musí poradit se 2,2 tunami hmotnosti. Technici Fordu ale nějakým zázrakem dokázali z hnacího ústrojí, které dále tvoří osmistupňový automat, vydolovat opravdu překvapivou dynamiku. Když totiž řidiči dodávek zašlápnou plynový pedál, je to právě Transit, který vyráží kupředu jako dělová koule. Postupně jej pak sice překoná Transporter, ovšem Expert i přes lepší papírové předpoklady zůstává výrazně vzadu.
Co je ovšem zajímavé, to je poslední místo Peugeotu také při zpomalení. Přitom zrovna na brzdy by výrobci dodávek měli klást enormní důraz, neboť tato auta jsou často napěchována zbožím či materiálem až po střechu. Pokud ale potřebujete o několik metrů víc než konkurence již s prázdným vozem, je zjevné, že s plně naloženým se vaše brzdná dráha z vyššího tempa bude počítat na stovky metrů. Rychlost, s jakou se řidiči dodávek po silnicích pohybují, tomu však vůbec neodpovídá.
Francouzský zástupce je nicméně takřka o třetinu levnější než Ford, který je vůbec nejdražším z celé trojice. Ve finále je to tedy VW, kdo vítězí na celé čáře. Není tak vlastně divu, že Němci u nové generace nehodlají měnit, co tak dobře funguje. I když tedy mediálně bude kladen velký důraz na hybridní pohon, které se má pod kapotou taktéž objevit, většina lidí skončí u dvoulitrového turbodieselu. A jak je patrné, chybu neudělá.



Transporter 6.1 je aktuálně asi tím nejlepším ve světě dodávek, neboť je nejrychlejší, nejlépe brzdí a není tak drahý jako slabší a těžší Ford Transit. Foto: Volkswagen
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 11 hodinamiTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva