Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
před 4 hodinami | Petr Prokopec
V obou případech jde o bláznivě silné stroje, ten starší je s 1 822 koňmi dokonce silnější. Jenže také je tu hmotnost a schopnost s takovým potenciálem zacházet. A v obou ohledech bere bank novější model.
Před deseti lety se Koenigsegg na tehdy ještě stále žhavém autosalonu v Ženevě pochlubil novým modelem Regera, který oblíbený firemní pětilitrový osmiválec spojil se třemi elektromotory. Samotný spalovací motor v jeho případě produkuje 1 115 koní, ovšem pouze ve chvíli, kdy mu dáte napít naturalu 95. Jakmile palivovou nádrž naplníte převážně ethanolem (E85), výkon narůstá na 1 523 kobyl. Tím ale Regera nekončí, přihodit je třeba dalších 707 koní, které produkuje elektrická část pohonného ústrojí. Celkově tak švédská stíhačka disponuje 1 822 koňmi, se kterými se dokáže rozjet z nuly na čtyřstovku a následně znovu zabrzdit na nulu za 31,49 sekundy.
Takové hodnoty dokážou ohromit i dnes, tedy dekádu po premiéře. Švédové ovšem v mezičase laťku ještě o kus posunuli, i když to na první pohled nevypadá. V roce 2019 totiž světu ukázali nový model Jesko, který se dvě léta poté začal i vyrábět. Hybridní techniku ovšem vynechal, místo toho si ponechal pouze motor V8 twin-turbo. Ten v kombinaci s E85 posílá na zadní kola 1 622 koní, tedy stále velmi početné stádo. To je ovšem spárováno s pouhými 1 390 kilogramy, což je navíc hmotnost „mokrá“, tedy s veškerými náplněmi. Disciplínu 0-400-0 km/h tak verze Absolut zvládá za pouhých 27,83 sekundy.
Čtyři sekundy možná jako propastný rozdíl nevypadají, jenže Mat Watson z Carwow vám na přiloženém videu ukáže, že Regera vedle Jeska Absolut působí jako Trabant vedle Mercedesu. Ve sprintu na čtvrtmíli jí totiž k dosažení cílové mety stačí 8,9 sekundy, což je čas na úrovní Rimacu Nevera. Chorvatský supersport vás ale díky elektrickému pohonu nedokáže naplnit takovým nadšením, jako se to daří Koenigseggu, a to díky jeho motoru, který vyluzuje úžasný soundtrack. A navzdory zaměstnání pouze jedné nápravy dokáže výkon přenést na silnici, s čímž má Regera očividně trochu problém.
Hybridní sporťák je tak ve všech ohledech pomalejší, na čtvrtmíli se totiž dostane až za 10,2 sekundy. Je to vlastně i překvapivé, neboť hmotnost se stále drží na velmi nízkých 1 590 kilech, trojice elektromotorů pak vozu měla napomoci hlavně v nízkých rychlostech. Jenže součástí ústrojí Regedy je pouze jednostupňová převodovka, která ve srovnání s devítistupňovou skříní Jeska ve finále nebude takový zázrak, jak se předpokládalo. I proto má hybrid zřejmě nižší hodnotu, dnes by vás stál 3 miliony liber ve srovnání s 5 miliony, s nimiž je spojeno Jesko Absolut.






Koenigsegg Regera sice dokáže ohromit i dnes, vedle novějšího Jeska ale dnes hraje druhou ligu. Foto: Koenigsegg
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
před 5 hodinamiNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včeraNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
před 2 hodinamiZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
před 4 hodinamiSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
před 5 hodinamiŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
před 7 hodinamiMechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva