Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025 | Petr Prokopec
V obou případech jde o bláznivě silné stroje, ten starší je s 1 822 koňmi dokonce silnější. Jenže také je tu hmotnost a schopnost s takovým potenciálem zacházet. A v obou ohledech bere bank novější model.
Před deseti lety se Koenigsegg na tehdy ještě stále žhavém autosalonu v Ženevě pochlubil novým modelem Regera, který oblíbený firemní pětilitrový osmiválec spojil se třemi elektromotory. Samotný spalovací motor v jeho případě produkuje 1 115 koní, ovšem pouze ve chvíli, kdy mu dáte napít naturalu 95. Jakmile palivovou nádrž naplníte převážně ethanolem (E85), výkon narůstá na 1 523 kobyl. Tím ale Regera nekončí, přihodit je třeba dalších 707 koní, které produkuje elektrická část pohonného ústrojí. Celkově tak švédská stíhačka disponuje 1 822 koňmi, se kterými se dokáže rozjet z nuly na čtyřstovku a následně znovu zabrzdit na nulu za 31,49 sekundy.
Takové hodnoty dokážou ohromit i dnes, tedy dekádu po premiéře. Švédové ovšem v mezičase laťku ještě o kus posunuli, i když to na první pohled nevypadá. V roce 2019 totiž světu ukázali nový model Jesko, který se dvě léta poté začal i vyrábět. Hybridní techniku ovšem vynechal, místo toho si ponechal pouze motor V8 twin-turbo. Ten v kombinaci s E85 posílá na zadní kola 1 622 koní, tedy stále velmi početné stádo. To je ovšem spárováno s pouhými 1 390 kilogramy, což je navíc hmotnost „mokrá“, tedy s veškerými náplněmi. Disciplínu 0-400-0 km/h tak verze Absolut zvládá za pouhých 27,83 sekundy.
Čtyři sekundy možná jako propastný rozdíl nevypadají, jenže Mat Watson z Carwow vám na přiloženém videu ukáže, že Regera vedle Jeska Absolut působí jako Trabant vedle Mercedesu. Ve sprintu na čtvrtmíli jí totiž k dosažení cílové mety stačí 8,9 sekundy, což je čas na úrovní Rimacu Nevera. Chorvatský supersport vás ale díky elektrickému pohonu nedokáže naplnit takovým nadšením, jako se to daří Koenigseggu, a to díky jeho motoru, který vyluzuje úžasný soundtrack. A navzdory zaměstnání pouze jedné nápravy dokáže výkon přenést na silnici, s čímž má Regera očividně trochu problém.
Hybridní sporťák je tak ve všech ohledech pomalejší, na čtvrtmíli se totiž dostane až za 10,2 sekundy. Je to vlastně i překvapivé, neboť hmotnost se stále drží na velmi nízkých 1 590 kilech, trojice elektromotorů pak vozu měla napomoci hlavně v nízkých rychlostech. Jenže součástí ústrojí Regedy je pouze jednostupňová převodovka, která ve srovnání s devítistupňovou skříní Jeska ve finále nebude takový zázrak, jak se předpokládalo. I proto má hybrid zřejmě nižší hodnotu, dnes by vás stál 3 miliony liber ve srovnání s 5 miliony, s nimiž je spojeno Jesko Absolut.






Koenigsegg Regera sice dokáže ohromit i dnes, vedle novějšího Jeska ale dnes hraje druhou ligu. Foto: Koenigsegg
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
 Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
 26.10.2025 (1)
Nejnovější články
 Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček
 před 7 hodinami
 Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
 před 9 hodinami
 Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích
 před 10 hodinami
 Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled
 včera
 Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
 včera
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter