Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025 | Petr Prokopec
V obou případech jde o bláznivě silné stroje, ten starší je s 1 822 koňmi dokonce silnější. Jenže také je tu hmotnost a schopnost s takovým potenciálem zacházet. A v obou ohledech bere bank novější model.
Před deseti lety se Koenigsegg na tehdy ještě stále žhavém autosalonu v Ženevě pochlubil novým modelem Regera, který oblíbený firemní pětilitrový osmiválec spojil se třemi elektromotory. Samotný spalovací motor v jeho případě produkuje 1 115 koní, ovšem pouze ve chvíli, kdy mu dáte napít naturalu 95. Jakmile palivovou nádrž naplníte převážně ethanolem (E85), výkon narůstá na 1 523 kobyl. Tím ale Regera nekončí, přihodit je třeba dalších 707 koní, které produkuje elektrická část pohonného ústrojí. Celkově tak švédská stíhačka disponuje 1 822 koňmi, se kterými se dokáže rozjet z nuly na čtyřstovku a následně znovu zabrzdit na nulu za 31,49 sekundy.
Takové hodnoty dokážou ohromit i dnes, tedy dekádu po premiéře. Švédové ovšem v mezičase laťku ještě o kus posunuli, i když to na první pohled nevypadá. V roce 2019 totiž světu ukázali nový model Jesko, který se dvě léta poté začal i vyrábět. Hybridní techniku ovšem vynechal, místo toho si ponechal pouze motor V8 twin-turbo. Ten v kombinaci s E85 posílá na zadní kola 1 622 koní, tedy stále velmi početné stádo. To je ovšem spárováno s pouhými 1 390 kilogramy, což je navíc hmotnost „mokrá“, tedy s veškerými náplněmi. Disciplínu 0-400-0 km/h tak verze Absolut zvládá za pouhých 27,83 sekundy.
Čtyři sekundy možná jako propastný rozdíl nevypadají, jenže Mat Watson z Carwow vám na přiloženém videu ukáže, že Regera vedle Jeska Absolut působí jako Trabant vedle Mercedesu. Ve sprintu na čtvrtmíli jí totiž k dosažení cílové mety stačí 8,9 sekundy, což je čas na úrovní Rimacu Nevera. Chorvatský supersport vás ale díky elektrickému pohonu nedokáže naplnit takovým nadšením, jako se to daří Koenigseggu, a to díky jeho motoru, který vyluzuje úžasný soundtrack. A navzdory zaměstnání pouze jedné nápravy dokáže výkon přenést na silnici, s čímž má Regera očividně trochu problém.
Hybridní sporťák je tak ve všech ohledech pomalejší, na čtvrtmíli se totiž dostane až za 10,2 sekundy. Je to vlastně i překvapivé, neboť hmotnost se stále drží na velmi nízkých 1 590 kilech, trojice elektromotorů pak vozu měla napomoci hlavně v nízkých rychlostech. Jenže součástí ústrojí Regedy je pouze jednostupňová převodovka, která ve srovnání s devítistupňovou skříní Jeska ve finále nebude takový zázrak, jak se předpokládalo. I proto má hybrid zřejmě nižší hodnotu, dnes by vás stál 3 miliony liber ve srovnání s 5 miliony, s nimiž je spojeno Jesko Absolut.






Koenigsegg Regera sice dokáže ohromit i dnes, vedle novějšího Jeska ale dnes hraje druhou ligu. Foto: Koenigsegg
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Firma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
včeraPřekvapivý nástupce automobilového favorita Jeremyho Clarksona odhalil interiér, je to luxus se závodními geny
14.7.2025„Americkej kýbl” dal lekci z efektivity hybridnímu supersportu Lamborghini. Umí i víc za míň jak třetinu ceny a s pohonem dvou kol
12.7.2025
Nejnovější články
Allroadový kombík Volva v testu Němců na 100 000 km dlouho bodoval, po rozmontování auta ale přišel šok
před 9 hodinamiSvérázné BMW M2 bude ještě bizarnější, naznačuje únik. Jeho nová verze s pohonem všech kol popře zažitá pravidla
před 10 hodinamiŠkoda ukázala elektrický Enyaq v užitkové verzi, hned první zákazník odhalil pravý účel celé této marnosti
včeraFirma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
včeraArnold Schwarzenegger prozřel. Už slepě nekope za zelené nesmysly, jeho citace Einsteina vysvětluje všechno
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva