Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
SsangYong změní své jméno na celém světě, renomé dvojitého SS už nevěří
4.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Re-branding korejské značky je jen logickým vyústěním dramatické snahy vylepšit celkový pohled na portfolio svých modelů, a docílit tak růstu prodejů.
Není tomu dlouho, co se korejská automobilka SsangYong potácela nad propastí. Pro firmu založenou v roce 1954 připravilo nové milénium velké oříšky k rozlousknutí. Tím prvním byl v roce 2004 odchod bývalého majitele, čínské značky SAIC, který vedl k největším stávkám dělníků v celé historii korejského automobilového průmyslu. Druhým pak následná hospodářská krize. Od bankrotu SsangYongu nakonec dokázal pomoc až indický koncern Mahindra.
V roce 2013 už si vedl o dost lépe, třebaže 145 649 registrací není závratné číslo. Zklidnění ovšem přináší prostor pro změny, které by vedly následně k dalšímu růstu. SsangYong nám v souvislosti s plánem na rozkvět představil svůj postup na americkém trhu, tehdy zaznělo tvrzení o změně jména automobilky poprvé. Nyní se podle posledních zpráv z ženevského autosalonu rýsuje, že by se měl tento pouze zdánlivě jednoduchý krok odehrát v příštím roce, a to nejen pro potřeby vstupu na trh Spojených států, ale obecně.
Prezident Yoo Il Lee se nechal slyšet, že nové jméno značka nepřijímá primárně za účelem zlepšení reputace, je ale jasné, že o tu tu jde především. Velký pokrok bude znát na vyšší kvalitě vyráběných modelů a také na vyšších cenách všech produktů. Zavedení nového jména zabere čas, ale prý k němu rozhodně dojde. Nejprve musí SsangYong dosáhnout shody se svými zaměstanci a ostatně také investovat nemalé množství finančních prostředků, aby mohl „znovu odstartovat“.
Když vezmeme v potaz, že jméno SsangYong je spojeno už s pěti úpadky, negativní obraz je s ním neoddělitelně spojen. Zatím víme jen to, že nový název musí znít rozhodně „globálněji” než dosud, Mahindra podle mateřské společnosti prý ale rozhodně není na místě. Lee k tomu ještě dodává, že budou nadále značkou, která hodlá produkovat primárně SUV střední a nižší velikosti. V Ženevě SsangYong představil koncept sedmimístného crossoveru XLV, který je předvěstí sériového kusu. Ten by se měl představit prý přesně za rok.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.

Nové jméno SsangYongu můžeme jen tipovat, mělo by však být vhodné pro všechny trhy. Rozhodně by mělo jít o globálně stravitelný název
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
dnesIronie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
včeraMechanik rozebral legendární výkonný motor Toyoty po najetí 668 tisíc km a ukázal, jak vypadá zevnitř
2.10.2025
Nejnovější články
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
před 4 hodinamiZa nejslavnějšími kreacemi Top Gearu stojí nenápadný manželský pár, který auta stlouká pomalu doma za stodolou
před 5 hodinamiVW se v nouzi zbavuje zaměstnanců, jak to jen jde. Letos pro pochybení ukončil poměr 548 lidem, další tisíce jsou „v podmínce”
před 7 hodinamiPeugeot 308 po faceliftu nabízí v levných provedeních to, po čem majitelé těch drahých marně touží
před 8 hodinamiNizozemská elektrická revoluce narazila na problém, majitelé karavanů se elektromobilům ve velkém vyhýbají
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Politický koutek 10.05. 18:42 - řidičBOB
- Přepis auta z Německa 10.05. 18:03 - stenly11
- Onboard videa 10.05. 17:25 - Truck Daškam
- IT poradna 10.05. 14:20 - pavproch
- whitelist & blacklist 10.05. 11:08 - Stepan
- BMW Divize 10.05. 06:26 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.04. 14:31 - Truck Daškam
- Mazda MX5 (Miata) 10.04. 11:32 - jerry