Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Suzuki SX4 2,0 DDiS GL 4x2: silák bez čtyřkolky brzy i u nás
28.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zaklínadlem doby se stalo auto s emisemi CO2 nižšími než 130 gramů na kilometr, jen za to se neplatí žádné pokuty. Suzuki už má i takovou SX4.
Tedy automobilky platí Evropské unii pokuty za „nadlimitní” spotřebu paliva resp. emise CO2 zprůměrovanou za všechna jimi prodaná auta, průměr pod 130 vám ale modely s emisemi nad 130 gramů CO2 na kilometr asi neudělají. A tak se pochopitelně vymýšlejí verze, které něčeho podobného dosáhnou. Krom toho, v některých zemích jsou takto úsporná auta subvencována či zbavena části daňové zátěže, což je pochopitelně další impuls pro jejich uvedení do prodeje.
Suzuki obecně není tou automobilkou, kterou by zrovna tato záležitost tížila - prodává vesměs malé a úsporné vozy a jen těžko se s průměrem emisí CO2 své modelové řady dostane nad hranici 130 gramů. Přesto se i ona snaží do těchto škatulek svá auta dostat, jednak kvůli druhému zmíněnému faktoru, pak jistě i proto, že nabízet takové vozy vypadá „odpovědně” a do třetice: úsporné verze má ráda i nemalá část zákazníků. A přesně jim je ušit na míru model SX4 2,0 DDiS kombinovaný pouze s pohonem předních kol.
Varianta poháněná dvoulitrovým naftovým motorem byla donedávna jakousi třešinkou v nabídce, absolutním vrcholem, který jste mohli pořídit jen s nejvyšší výbavou a pohonem všech kol. U nás tento stav dále trvá, když SX4 2,0 DDiS GLX 4x4 přijde nejméně na půl milionu Kč. Nyní se tato hvězda rozhodla sestoupit mezi lid a v zahraničí je již nabízena i jen jako předokolka v nižší výbavě.
Dostali jsme informaci, že právě toto provedení se brzy začne prodávat také v našich končinách, a tak se i čeští zákazníci mohou připravit na vůz, který s nezměněným výkonem nejvýše 99,2 kW (135 koní) dosahovaným v 3 500 ot./min a točivým momentem 320 Nm při 1 500 ot./min nabídne o 50 kg nižší hmotnost, lepší zrychlení z 0 na 100 km/h (10,5 s místo 11,2 s) a vyšší maximální rychlosti 190 km/h místo 180 km/h). Kombinovaná papírová spotřeba paliva přitom klesne z 5,3 na 4,9 litru nafty na 100 km, a to odpovídá 128 g CO2 na kilometr. Vypadá to jako čistá výhra, vůz ale přijde o pohon o všech kol, který svým chytrým názvem tak trochu podsouvá jako standard...
Dalším lákadlem SX4 2,0 DDiS 4x2 GL by měla být cena. Díky pohonu pouze předních kol by měla klesnout o nějakých 30 tisíc Kč, díky nižší výbavě pak o dalších 60 tisíc. Spolu s nějakou tou akční slevou by se novinka mohla v ceníku Suzuki objevit za méně než 400 tisíc Kč a to už nezní špatně.



Aktuální provedení Suzuki SX4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
Konec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
před hodinouVolvo po letech divokých sázek prudce upadá. Akcie firmy ztratily desetinu za den, polovinu za rok, 79 procent za tři roky
před 3 hodinamiCo se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
včeraSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
včeraČíňané dál berou Evropanům vše, čím prosluli. Nabídnou dokonce nový třílitrový turbodiesel, se kterým tu snad všichni končí
včera
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha