Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Suzuki SX4 2,0 DDiS GL 4x2: silák bez čtyřkolky brzy i u nás
28.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zaklínadlem doby se stalo auto s emisemi CO2 nižšími než 130 gramů na kilometr, jen za to se neplatí žádné pokuty. Suzuki už má i takovou SX4.
Tedy automobilky platí Evropské unii pokuty za „nadlimitní” spotřebu paliva resp. emise CO2 zprůměrovanou za všechna jimi prodaná auta, průměr pod 130 vám ale modely s emisemi nad 130 gramů CO2 na kilometr asi neudělají. A tak se pochopitelně vymýšlejí verze, které něčeho podobného dosáhnou. Krom toho, v některých zemích jsou takto úsporná auta subvencována či zbavena části daňové zátěže, což je pochopitelně další impuls pro jejich uvedení do prodeje.
Suzuki obecně není tou automobilkou, kterou by zrovna tato záležitost tížila - prodává vesměs malé a úsporné vozy a jen těžko se s průměrem emisí CO2 své modelové řady dostane nad hranici 130 gramů. Přesto se i ona snaží do těchto škatulek svá auta dostat, jednak kvůli druhému zmíněnému faktoru, pak jistě i proto, že nabízet takové vozy vypadá „odpovědně” a do třetice: úsporné verze má ráda i nemalá část zákazníků. A přesně jim je ušit na míru model SX4 2,0 DDiS kombinovaný pouze s pohonem předních kol.
Varianta poháněná dvoulitrovým naftovým motorem byla donedávna jakousi třešinkou v nabídce, absolutním vrcholem, který jste mohli pořídit jen s nejvyšší výbavou a pohonem všech kol. U nás tento stav dále trvá, když SX4 2,0 DDiS GLX 4x4 přijde nejméně na půl milionu Kč. Nyní se tato hvězda rozhodla sestoupit mezi lid a v zahraničí je již nabízena i jen jako předokolka v nižší výbavě.
Dostali jsme informaci, že právě toto provedení se brzy začne prodávat také v našich končinách, a tak se i čeští zákazníci mohou připravit na vůz, který s nezměněným výkonem nejvýše 99,2 kW (135 koní) dosahovaným v 3 500 ot./min a točivým momentem 320 Nm při 1 500 ot./min nabídne o 50 kg nižší hmotnost, lepší zrychlení z 0 na 100 km/h (10,5 s místo 11,2 s) a vyšší maximální rychlosti 190 km/h místo 180 km/h). Kombinovaná papírová spotřeba paliva přitom klesne z 5,3 na 4,9 litru nafty na 100 km, a to odpovídá 128 g CO2 na kilometr. Vypadá to jako čistá výhra, vůz ale přijde o pohon o všech kol, který svým chytrým názvem tak trochu podsouvá jako standard...
Dalším lákadlem SX4 2,0 DDiS 4x2 GL by měla být cena. Díky pohonu pouze předních kol by měla klesnout o nějakých 30 tisíc Kč, díky nižší výbavě pak o dalších 60 tisíc. Spolu s nějakou tou akční slevou by se novinka mohla v ceníku Suzuki objevit za méně než 400 tisíc Kč a to už nezní špatně.



Aktuální provedení Suzuki SX4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejčtenější články
Elektrický Dodge Charger Daytona R/T nikdo nechce tak moc, že v prodeji končí jen pár měsíců poté, co začal být k mání
16.5.2025Někdo 38 let téměř jen v garáži schovával auto koupené za statisíce, teď ho prodal za víc než 5 milionů
16.5.2025Další výrobce elektromobilů padá ke dnu i se svými unikátními vychytávkami, došly mu peníze a je v nucené správě
16.5.2025Čínské Porsche za cenu Škody na ulici zavalil rozjetý náklaďák, auto přesto zůstalo dál funkční
16.5.2025Indové prodávají toto zajímavě střižené nové SUV za 207 tisíc Kč, auta jsou tak nesmyslně drahá jen v Evropě
16.5.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1