Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
TagAZ Akvella: sporťáček na ruský způsob za 240 tisíc Kč
5.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Konkurentem Ferrari nebo Lamborghini se asi nestane, ale co byste mu neodpustili, když má přijít na méně než čtvrt milionu korun.
O dosud neznámých, sportovně vyhlížejících autech píšeme zvláště v poslední době vcelku pravidelně. Ať už ale šlo o italskou Puritalii 427, holandský Vencer Sarthe nebo polskou Arrineru, vždy se jednalo o malosériové speciality určené pro tu nejnáročnější klientelu, pustit se v těchto sférách do alespoň trochu masovější záležitosti zjevně napadne málokoho. Za pokus vydat se tímto směrem lze označit snad jen Toyotu GT 86, ale s cenou dalece přesahující půlmilionovou hranice půjde stále o auto pro pár nadšenců.
Co udělat něco skutečně levného, technicky pochopitelně nepříliš vyspělého ani bůhvíjak rychlého, ale aspoň vizuálně atraktivního a přitom praktického? Na podobnou otázku si u ruského TagAZu zjevně odpověděli „ano” a stvořili model, kterému lokální média říkají Akvella. Těžko říci, co má značit jeho jméno, snad ne množství vody, které bude třeba na hašení hořících brzd či jiných částí vozu, ale nezajímavě určitě nevypadá. Navíc se nakonec může jmenovat úplně jinak, sám výrobce o něm zatím hovoří pouze jako o projektu PS511.
Ačkoli disponuje docela jednoduchý designem a na pohled připomene vícero aut let nedávno minulých, na ruské poměry lze hovořit o zdařilém díle. Automobilka pochopitelně slibuje hory doly, především výhody klasického kompaktu zabalené do líbivější karoserie kupé, proto je vůz nakonec čtyřdvéřový, i když byste mu z dálky tolik „vrátek” nehádali. Co je pikantní, TagAZ hovoří i o použití „řešení hromadné výroby, dříve používaných v automobilovém průmyslu výhradně pro sportovní vozy.” Odvážné, ale papír snese všechno.
O samotném autě se toho krom jeho vzhledu zatím mnoho neví. Pod kapotu má dostat benzinovou šestnáctistovku o neznámém výkonu a solidní výbavu od ABS přes klimatizaci až po vyhřívaná sedadla. Cena? Prý 387 550 rublů, což by v přepočtu do českých korun dělalo nějakých 240 tisíc Kč. Za takovou cifru Akvella, PSS511 nebo co to vlastně je špatně určitě nevypadá.
Vůz chce TagAZ plně představit 10. června, kdy vám o něm určitě řekneme více.











TagAZ je jedním z těch „čtyřdvéřových kupé”, která jako kupé skutečně vypadají
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Opěvovaná Corvette C8 to rozbalila na německé dálnici v základní evropské verzi. Na „levnej americkej kýbl” exceluje
před 8 hodinamiMechanik zbavil výfuky VW s motorem W12 veškerého tlumení. Auto zní tak dobře, že si tuhle legendární „kasičku” možná i risknete koupit
17.7.2025Tesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
16.7.2025
Nejčtenější články
Jediné Ferrari, které kdy vlastnil Jeremy Clarkson, je na prodej. Od koupě dalšího ho odradilo na zbytek života
19.6.2025Ford s okamžitou platností zastavil prodej svého elektrického propadáku. Chybět bude málokomu, v Česku skoro nikomu
19.6.2025Lada po dekádách představila své první úplně nové SUV. Vypadá zatraceně dobře a ohromí výbavou, s technikou je to složitější
19.6.2025Honda vzala továrnu, kde vyráběla supersportovní NSX, a začala tam dělat tohle, vážně
19.6.2025Studie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
19.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva