Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
TagAZ Akvella: sporťáček na ruský způsob za 240 tisíc Kč
5.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Konkurentem Ferrari nebo Lamborghini se asi nestane, ale co byste mu neodpustili, když má přijít na méně než čtvrt milionu korun.
O dosud neznámých, sportovně vyhlížejících autech píšeme zvláště v poslední době vcelku pravidelně. Ať už ale šlo o italskou Puritalii 427, holandský Vencer Sarthe nebo polskou Arrineru, vždy se jednalo o malosériové speciality určené pro tu nejnáročnější klientelu, pustit se v těchto sférách do alespoň trochu masovější záležitosti zjevně napadne málokoho. Za pokus vydat se tímto směrem lze označit snad jen Toyotu GT 86, ale s cenou dalece přesahující půlmilionovou hranice půjde stále o auto pro pár nadšenců.
Co udělat něco skutečně levného, technicky pochopitelně nepříliš vyspělého ani bůhvíjak rychlého, ale aspoň vizuálně atraktivního a přitom praktického? Na podobnou otázku si u ruského TagAZu zjevně odpověděli „ano” a stvořili model, kterému lokální média říkají Akvella. Těžko říci, co má značit jeho jméno, snad ne množství vody, které bude třeba na hašení hořících brzd či jiných částí vozu, ale nezajímavě určitě nevypadá. Navíc se nakonec může jmenovat úplně jinak, sám výrobce o něm zatím hovoří pouze jako o projektu PS511.
Ačkoli disponuje docela jednoduchý designem a na pohled připomene vícero aut let nedávno minulých, na ruské poměry lze hovořit o zdařilém díle. Automobilka pochopitelně slibuje hory doly, především výhody klasického kompaktu zabalené do líbivější karoserie kupé, proto je vůz nakonec čtyřdvéřový, i když byste mu z dálky tolik „vrátek” nehádali. Co je pikantní, TagAZ hovoří i o použití „řešení hromadné výroby, dříve používaných v automobilovém průmyslu výhradně pro sportovní vozy.” Odvážné, ale papír snese všechno.
O samotném autě se toho krom jeho vzhledu zatím mnoho neví. Pod kapotu má dostat benzinovou šestnáctistovku o neznámém výkonu a solidní výbavu od ABS přes klimatizaci až po vyhřívaná sedadla. Cena? Prý 387 550 rublů, což by v přepočtu do českých korun dělalo nějakých 240 tisíc Kč. Za takovou cifru Akvella, PSS511 nebo co to vlastně je špatně určitě nevypadá.
Vůz chce TagAZ plně představit 10. června, kdy vám o něm určitě řekneme více.











TagAZ je jedním z těch „čtyřdvéřových kupé”, která jako kupé skutečně vypadají
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
před hodinou
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nejnovější články
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
před hodinou
Muž si k 21. narozeninám koupil auto a „zapomněl” s ním jezdit, teď se prodalo za 56násobek jeho původní ceny
před 2 hodinami
Porsche dokonalo obrat, své chystané elektrické sporťáky předělává na elektrický pohon ve všech verzích
před 4 hodinami
Elektrický propadák Fordu po třech letech skončil, firma s ním splachuje do záchodu 404 miliard
před 5 hodinami
Máte ještě šéfdesignéra? A mohli bychom ho vidět? Jaguar Land Rover odmítá říct, co se stalo s jeho „kreativním ředitelem”
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Škoda Auto obecně 12.16. 14:28 - delphin
- whitelist & blacklist 12.16. 12:35 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 12.15. 22:38 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 12.15. 20:54 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.15. 20:50 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.15. 15:01 - pavproch
- BMW Divize 12.15. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 12.15. 11:48 - pavproch
