Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Takhle snadno zrychlí BMW M760Li na 320 km/h, navzdory své hmotnosti i velikosti
11.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrchol nabídky mnichovské značky vykazuje v „plné polní“ na vahách skoro 2,5 tuny, navíc to není zrovna střízlík. 610koňový V12 si ale poradí i s tím.
Pokud postavíte BMW M760Li xDrive na váhu, dočkáte se možná jednoho nemalého překvapení. Vrcholná mnichovská limuzína totiž není žádným vyrýsovaným atletem, ale spíše zápasníkem sumo. Spojena je totiž s udávanou hmotností 2 255 kilogramů. To by bylo dost i na pořádné SUV, ovšem BMW jen na této cifře nezůstává. Pokud totiž zašátráte v příplatkové výbavě a zvolíte maximum volitelných položek, dostanete se dokonce až na 2 342 kg.
Do muší váhy má tedy M760Li setsakra daleko, to ale neznamená, že by se nejednalo o nadmíru rychlého sprintera. Nemalá hmotnost je totiž vyvážena objemným agregátem, konkrétně pak 6,6litrovým dvanáctiválcem, který se chlubí přímým vstřikováním paliva a dvojicí turbodmychadel. Výkon tedy vyletěl na 610 koní a točivý moment na 800 Nm, přičemž daný potenciál krotí 395milimetrové brzdy vpředu a 396milimetrové vzadu.
My se dnes ovšem nebudeme zabývat decelerací, nýbrž akcelerací. Ta je na téměř 2,5tunové monstrum napěchované luxusem více než působivá, dle oficiálních údajů totiž limuzína zvládá akceleraci z klidu na stovku za 3,7 sekundy a při volbě paketu M Driver's Package dosáhne až 305 km/h. Je ovšem taková i realita? Bohužel musíme říci, že nikoliv, sprint totiž zabírá o jednu desetinu více, což ovšem není tak hrozivé.
O poznání více ovšem majitele potěší pohled na maximálku, ta totiž může činit až 320 km/h. Je ale třeba zdůraznit, že se jedná o údaj odečtený z tachometru, nikoliv vycházející z dat GPS. Realitou tedy nejspíše bude ona tovární třistapětka, ačkoliv M760Li stoprocentně má potenciál na dosažení mnohem vyšší hodnoty. Stačí se totiž jen podívat na otáčkoměr, kde v danou chvíli svítí 5 500 ot./min. Tedy nikoliv maximum motoru. A vzhledem k tomu, jak snadno se na tyto rychlosti M760Li vyšvihne...
Dá se tedy předpokládat, že bez elektronického omezovače by vrchol nabídky BMW dosáhl oné mety 320 km/h i reálně, bez jakéhokoliv ladění pohonné jednotky. A dost pravděpodobně zrychloval i dále. Kvůli tomu budete muset oslovit některou z tuningových firem, za to ovšem budete muset ještě navýšit účet, který jen v případě limuzíny v základní výbavě činí nemalých 4 738 500 Kč.




BMW M760Li xDrive se rozjelo až na tachometrových 320 km/h. Soudě dle okolností by toto tempo zvládalo i reálně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Věříte Mercedesu byť jen slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
včeraFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
včeraDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1