Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Takto by měl vypadat sériový Mercedes X, o verzi AMG můžeme jen snít (ilustrace)
29.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
První pick-up Mercedesu jsme zatím mohli vidět jako předprodukční koncept, sériová verze ale o moc jiná nebude. A AMG si vážně můžeme jen malovat.
Pokud po pohledu na koncepty Mercedesu třídy X, prvního pick-upu téhle značky, přemýšlíte, jak budou vypadat produkční varianty, pochopitelně nejste sami. Jedním z dalších takto smýšlejících je maďarský designér X-Tomi, který své vize přenesl „na papír”, přesněji řečeno na naše monitory. Zveřejnil ilustrace toho, jak by mohl Mercedes X vypadat, a to rovnou ve dvou verzích.
Tou první je standardní, civilní třída X, jak jich bude na světě asi nejvíc. Příď zůstává stále stejně mohutná, X-Tomi nechal na místě i úzká, nevraživě vyhlížející, ale povedená světla. O produkčním provedení promluvil krátce po premiéře konceptu sám Dieter Zetsche, šéf Mercedesu, který potvrdil, že sériové provedení už je na cestě, dorazí příští rok a to s čtyřválcovými diesely i benziny a naftovým V6. K dispozici budou pohony 4x4 a 4x2 a také manuální i automatické převodovky, vybírat tedy bude z čeho.
Mercedes naopak už dříve zmínil, že nemáme čekat verzi AMG, X-Tomi ji ale přesto namaloval, ostatně, něco jako benzínové X 43 AMG by v případě úspěchu standardních provedení reálné být mohlo. Ilustrace potentnějšího X 63 AMG má větší kola a větší nasávací otvory v předním nárazníku, jinak vypadá v podstatě stejně jako civilní varianta. Můžeme zalitovat, že XTomi nepřidal i obrázky zadních partií; světelné orámování zadního čela konceptu je sice krásné, ale v sérii s ním příliš nepočítejme.


Takhle bude podle XTomiho vypadat třída X. Vpravo vidíme ideu verze AMG, která nejspíš zůstane jen snem
Zdroje: X-Tomi Design poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Superbike Aragon - 2. den včera 22:20
- Alvaro Bautista zůstává u Ducati včera 19:43
- Test Superbike Aragon - 1. den 25.8.2025
- Jonathan Rea po sezóně končí se závoděním 25.8.2025
- Místo Bautisty oficiálně 2026 Iker Lecuona 25.8.2025
Nejčtenější články
Symbol francouzského luxusu 90. let se dá koupit dodnes sotva použitý ve špičkové verzi. Je to koráb, jaký už nikdo nedělá
28.7.2025Indonésané ukázali své první vlastní „národní auto”. I když vlastní, VW v něm má prsty skrz naskrz
28.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025Spása pro staromilce: Automobilka, která letos ukázala nejsilnější silniční motor V12 historie, chystá i vlastní desetiválec
28.7.2025Řešení, na které vsadilo tolik výrobců aut, nachází u lidí stále menší zastání, navíc po celém světě
28.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva