Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Testovací pilot Bentley prohnal inovovaný Conti GT po okruhu, jako by nebylo zítřka, předvedl nejluxusnější drifty týdne
7.8.2023 | Petr Miler
I když jde o velmi silné a rychlé auto, většina lidí s ním zachází jako s luxusním zbožím. Testovací piloti ale nemají za úkol dávat najevo své bohatství, musí ověřovat chování auta v extrémních situacích. A jeho příprava pro jízdu na limitu patří mezi ně.
Jakožto člověk pracující primárně v IT se čas od času dostanu i blízko vývoje nových aut, což obvykle vzbuzuje závistivé pohledy okolí, alespoň toho automobilového. Nadšenci mají obvykle pocit, že jde o něco velmi zábavného, kdy se stanete kýmsi mezi Ayrtonem Senou, Walterem Röhrlem, Lorisem Bicocchim a Valentinem Balbonim. A ještě za to dostanete zaplaceno. Realita je ale pochopitelně jiná.
Jednak si jako „ajťák” nesjedete, to není váš úkol, byť do vyvíjeného auta se dostat můžete. Typickou prací ale není nějaké zábavné ježdění, nýbrž do úmoru pokračující ladění často bagatelních elektronických jednotlivostí, kdy dokola kalibrujete reakce jedné části jednoho systému, dokud nefunguje dokonale uspokojivě ve všech myslitelných situacích. Může jít o desítky hodin - skutečně klidně několik dnů - věnovaných třeba správnému chování parkovacího asistentu. Aby takový systém pomáhal a neobtěžoval, je zejména u pokročilých řešení nekonečnou změtí „if a then”, to všechno někdo musí naprogramovat, otestovat, poladit, otestovat, přepogramovat...
Člověk k tomu přistupuje profesionálně, narovinu vám ale řeknu, že obvykle je to pěkná nuda pro všechny zúčastněné. Vývoj jízdních systémů bývá zábavnější, byť také tam obvykle většinu kilometrů najedete se zaměřením na určitou jednotlivost a nikoli na to s autem nějak komplexně zacházet. Výjimky se ale najdou, občas je cílem nasbírat různá data při „normálním” ostrém využití. A to pak bývá i radost.
Něco takového si podle všeho užil testovací pilot Bentley na slavné Severní smyčce Nürburgringu, kde proháněl chystaný Continental alias Conti GT modelového roku 2024 tak, jako by už nemělo přijít žádné zítra, natož pak pozítří. Je to u takto luxusního auta krajně neobvyklé zacházení - i když jsou Bentley rychlými a schopnými vozy, většina lidí je používá jako komfortní přibližovadla a symboly společenského postavení. Tady můžeme vidět pilota dolovat z vozu poslední zbytky potenciálu a párkrát ho poslat i do smyku. To už se vůbec nevidí, šlo nejspíš o nejluxusnější drifty minulého týdne...
Sám facelift tohoto modelu zřejmě nic převratného nepřinese, tedy alespoň po vizuální stránce. Čekejme pár drobných modifikací zvenčí i zevnitř, ale jinak nic velkého. Po stránce technické ale auto přijde o legendární motor W12, naopak do nabídky přibude hybridní šestiválec. Inu, i Bentley je posedlé přechodem - ne jeho doplněním do nabídky - na elektrický pohon, o což jej z jeho klientů nežádal prakticky nikdo. Taková je ale už doba, bohužel.



Bentley rádo prezentuje některé své modely jako sportovní, ve skutečnosti jsou ale hlavně luxusní. I tak je na ostré ježdění musí připravovat a připravuje je, jak můžete vidět níže. Foto: Bentley
Zdroj: CarSpyMedia@Youtube
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Divoké karty pro Most včera 22:00
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix včera 16:25
- Wild card pro Taku Nakagamiho včera 13:30
- Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu včera 13:20
- Vítězný double Manziho, 16. Vostatek 4.5.2025
Nejnovější články
Hračka miliardářů od Bugatti schopná akcelerovat na 500 km/h za 20 s se ukázala v akci na okruhu, se superauty si hraje jako kočka s myší
před 24 minutamiK mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
včeraŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva