Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tohle je prý myčka budoucnosti. Nemá kartáče, auta se ani nedotkne (foto, videa)
22.10.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
LeisuWash umyje vaše auto zcela automaticky a aniž by se dotkla laku kartáčem. Místo nich používá vysoký tlak vody, což ale též nemusí být dokonalé.
Pokud máte rádi rychlost a komfort mycí linky, patrně nepatříte mezi ty, kteří by pečlivě studovali články jako 9 chyb, které možná děláte při mytí auta a nevíte o tom. I tak můžete mít obavu z kartáčů a následků jejich v kontaktu s lakem vašeho auta. Kompromis se zdá být nezbytný, komfort za škrábance, však na tomto poli dávno nikdo nic převratného nevynalezl a ani citlivější textilní kartáče mnoho neřeší. Číňané ale říkají, že svět automatických myček aut nadobro změní - stvořili LeisuWash, mycí linku pracující v prostoru, jaký je znám z běžných myček u čerpacích stanic, ovšem bezdotykovou.
Místo kartáčů používá vodu, kterou na auto stříká ze všech stran pod velkým tlakem a tak ho zbavuje nečistot. Postup není nepodobný ručnímu bezdotykovému mytí v boxu, jen námahu převezme stroj - namáčí auto, nanáší šampon a pak ho vysokým tlakem zbavuje šamponu i s blátem, prachem či hmyzem. Umí také voskovat jako běžné myčky a auto také sušit.
Ovšem, příliš velký tlak vody, údajně až 85 barů, také může být pro lak dost destruktivní, a i na videích níže je vidět, že je tlak dost velký. A vidíme, že i poměrně špinavá auta jsou očištěna, jakkoli z nepříliš kvalitních záznamů není zřejmé, jak dokonale. Ať už se vám tento nápad zamlouvá jakkoli, mohla by být zajímavá alternativa dnes běžných kartáčů - v Číně už se jak vidno dočkal nasazení a výrobce doufá, že toto řešení jednou trh zcela ovládne. Jestli se to stane, uvidíme, ale pokud ano, neříkejte, že jsme vás nevarovali. My ovšem tak jako tak zůstaneme raději věrni pečlivému ručnímu mytí, třebaže skýtá nejvíce námahy...
















LeisuWash sice nepoužívá kartáče, ale přílišný tlak vody také laku zrovna neprospěje
Zdroj: Alibaba
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 10 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Elektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
před 4 hodinamiHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 5 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 7 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 8 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub