Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Top Gear ve vánočním sprintu srovnal Formuli 1 s Formulí E a speciálem WRC, vítěz je naprosto jasný
25.12.2021 | Petr Miler
Jde o smetánku současných soutěžních aut - hybridní Formuli 1, elektrickou Formuli E a stále ještě spalovací rallyový speciál nejvyšší kategorie WRC. Při všem, co se traduje (a navíc na mokré ranveji), by mohla vládnout elektřina nebo ctyřkolka, ani jedno ale není pravdou.
Top Gear proslul tím, že dokáže uspořádat velmi neobvyklá srovnání aut, tentokrát se ale v podstatě držel při zemi. Ovšem ne v tom smyslu, že by vede sebe postavil nudné stroje, jen nešlo o nic jako pojízdnou prodejnu párků proti autobusu Zemák a parní lokomotivě. Dal za vznik seriózně míněnému srovnání smetánky soutěžních aut různého typu.
Především sehnal Formuli 1, kterou lze označit za moderní. Jde o Mercedes-AMG F1 W10, tedy jen dva roky starý monopost s hybridním pohonem. Proti němu pak nastoupil soutěžní Ford Fiesta WRC s motorem 1,6 turbo a vedle něj čistě elektrická Formule E. Přidáme-li do hry silně mokrou trať, mohl vyhrát kdokoli, sami bychom sázeli na speciál WRC s pohonem 4x4, který je sice nejslabší, veškerý svůj výkon ale dokáže prodat na celé, relativně krátké 400metrové dráze.
Realita je ale jiná a vcelku brutální kombinace výkonu a hmotnosti ef-jedničky kombinující snadno více jak 1 000 koní výkonu a 750 kilogramů hmotnosti se přes mizerné podmínky rychle prosadí. Start má nejlepší WRC, po chvíli ale Formule 1 dokáže dostat na povrch zemský většinu svého výkonu a i kalužemi letí vpřed k naprosto jasnému vítězství. Ford Fiesta WRC udržel aspoň druhé místo a na Formuli E zbylo to poslední.
Podívejte se na to sami níže, souboj třech takových velikánů světa aut se moc nevídá. Jde zároveň o tečku za jednou érou - Formule 1 se od sezóny 2022 dramaticky mění, speciály WRC též (budou mít rovněž hybridní pohony) a Formule E dostanou též zcela novou techniku pro sezónu 2022 až 2023, kdy výrazně posílí. Za rok tedy může obdobné klání dopadnout docela jinak.



Mercedes W10 je teprve dva roky starý mistrovský monopost F1, smetánku rayllových aut i Formuli E si ve sprintu navzdory mizerným podmínkám maže na chleba. Ilustrační foto: Mercedes-AMG F1
Zdroj: Top Gear@Youtube
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Začalo i MS MotoE včera 15:19
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury včera 14:00
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač 11.5.2025
- Vítězem Moto3 Rueda 11.5.2025
Nejčtenější články
Mercedes dal svému pilotovi Formule 1 nové auto, až do roku 2028 s ním ale nesmí jezdit
12.4.2025První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
12.4.2025Divoká novinka z Maranella nemusí být Ferrari, ale tento svérázný klenot s velmi podobnou cenou
12.4.2025Nevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
13.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva