Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota Auris TRD Supercharged: ohřátý hatch s výkonem 181 koní
13.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Toyota představila na autosalonu v Johannesburgu kromě sportovního paketu pro nový Lexus GS také jakýsi soft hot hatch v podobě přeplňovaného Aurisu.
Toyota v Evropě striktně selektuje nabídku motorů pro Auris podle zájmu zákazníků. Třeba v Německu je portfolio kompletní a to znamená tři zážehové čtyřválce s výkonem od 99 do 147 koní, tři diesely od 90 do 177 koní a hybridní varianta s pohonnou jednotkou Priusu.
Jenže u nás anebo kupříkladu na Slovensku dva nejvýkonnější agregáty chybí a v Británii dokonce tři. Na domácím japonském trhu zase pořídíte Auris s patnáctistovkou, kterou byste na starém kontinentu hledali marně, podobně jako možnost připlatit si za pohon všech kol.
S ohledem na tuto rozmanitost asi nepřekvapuje, že někde jinde může existovat Auris se zážehovým čtyřválcem o objemu 1,6 litru a přeplňováním pomocí mechanicky poháněného kompresoru. O běžný sériový vůz se ale nejedná. Tuto Toyotu postavila sportovní divize TRD a její odhalení proběhlo na autosalonu v Johannesburgu, odkud jsme vám přinesli informace o prezentaci nového Lexusu GS 350 s paketem F Sport.
Podle parametrů doprovázejících tento vůz můžeme vyloučit, že by to měl být nástupce předchozí Corolly TS nebo snad kompresorem přeplňované Corolly TTE, Auris TRD Supercharged má totiž pouze 181 koní a 203 newtonmetrů a to ani s přimhouřením obou očí asi na v Evropě prodávané ostré hatchbacky asi nestačí. Spíše než „hot” je tak tento hatch spíše jen trochu ohřátý, ale to jistě neznamená, že je špatný.
Co dále o něm víme? V jihoafrické republice prezentovaný Auris dostal kromě upraveného motoru taktéž spoiler pod předním nárazníkem, nástavce prahů a možná ještě některé další nové prvky, ale se skutečnými podrobnostmi nemůžeme sloužit, Toyota se k celému dílu zatím detailněji oficiálně nevyjádřila.
Auris s kompresorem postavila sportovní divize TRD, jeho šestnáctistovka má 181 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 9 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 11 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda