Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota FT-86: unikly první fotografie sériové verze
27.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Takhle si Toyota představení svého největšího sportovního trumfu za posledních pár let určitě nepředstavovala - oficiální podoba modelu FT-86 je na světě díky záběrům okopírovaným z brožury.
Tak dlouho Toyota utajovala sériovou podobu nástupce legendární Corolly AE86 a podsouvala nám na autosalonech akorát další a další koncepty, až se ucho utrhlo a automobilce utekly fotografie z naskenovaného katalogu dceřiné „tuningové“ společnosti Modellista. Stalo se tak více než měsíc před oficiální premiérou na tokijském autosalonu, který startuje 3. prosince.
Toyota svým fanouškům slíbila, že do designu původních návrhů nebude příliš zasahovat a slouží jí ke cti, že své slovo dodržela. Výrazněji se změnila akorát zadní světla, i když ani tvar těch předních nezůstal úplně stejný. Finální FT-86 ale bude mít ještě čistější tvary, tento konkrétní stroj je viditelně ověšený nástavci prahů a obou nárazníků zmiňované firmy Modellista. Ty by ale měly být k mání pouze pro domácí trh.
Technické specifikace k novince zatím nemáme k dispozici, ale už delší dobu se ví, že FT-86 dostane atmosférický plochý čtyřválec o objemu 2,0 litru od Subaru. Ten by měl mít výkon kolem 200 koní a díky své konstrukce bude mít radikální dopad na velmi nízkou polohu těžiště - mluví se o výšce 450 mm.
Ze záběrů interiéru lze vyčíst, že vůz dostane (buď sériově, nebo za příplatek) startovací tlačítko umístěné pod ovládáním klimatizace a sportovní sedadla na pohled vybavená velmi slušným bočním vedením. Červené pole otáčkoměru začíná na hodnotě 7500 ot./min., které budete moci dobývat standardně montovanou šestistupňovou manuální převodovku anebo pomocí automatu se sekvenčním řazením - na jednom ze záběrů vidět volicí páku, která vypadá jako u manuálu, ale vpravo od ní se nachází klasická kulisa PRND.
Již brzy se dozvíme více. Buď za měsíc v Tokiu, anebo Toyota pochopí, že nemá smysl hrát si na schovávanou a zveřejní připravené materiály.




Základní tvary se nezmění, nová jsou přední ale především zadní světla. Líbí?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 7 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Finové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před hodinouFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 3 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 4 hodinamiČínská Škoda Octavia se ukázala v novém. Její ceny pro nás budou při jejím výkonu a výbavě jako z pohádky
před 6 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva