Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
před 4 hodinami | Petr Prokopec
Možná to s ní Japonci nevzali za ten nejlepší konec, pořád ale musíme být rádi, že jsme nějakou dostali, však kolik šestiválcových sportovních kupé s manuálem si dnes můžete koupit? Dnes můžete, za pár měsíců se cesta k tomuto uzavře nadobro.
Na návrat Toyoty Supra došlo v roce 2019, nakonec ale nebyl tak slavný, jak si japonská automobilka malovala. U předchozí čtvrté generace nasadila laťku až příliš vysoko, navíc použila jen své vrcholné technologie. Nástupce, který se zjevil po sedmnáctileté odmlce, ovšem těžil hlavně z techniky BMW. I proto byl od počátku spojen hlavně s kritikou než s nadšením. Jakmile tedy v letech 2020 a 2021 došlo na uspokojení první hlavní vlny zákazníků, začaly se prodeje poměrně razantně propadat, a to v Japonsku, Evropě i klíčových USA.
Ve velké míře ovšem nezabodovalo ani spřízněné BMW Z4, načež mnichovští již ohlásili konec tohoto modelu, který by se navíc neměl dočkat nástupce. A protože roadster i Supru pro obě značky vyrábí rakouská společnost Magna Steyr, bylo prakticky jisté, že na věčnost se bude muset odebrat také kupé s logem Toyoty. Firma nyní konec výroby tohoto modelu potvrdila i s tím, kdy přesně k němu dojde - v parte bude mít Supra V zapsaný březen 2026. To už je skoro na stříhání metru.
Japonci tím nepřekvapili, však nedávno přišli s rozlučkou zvanou nenápaditě Final Edition. Nadmíru zajímavé ovšem je, že ta se liší v závislosti na trhu, pro který je určena. Američané, kteří byli po celou dobu zvýhodňováni vyšším výkonem, si tentokrát musí vystačit s 387 koňmi, zatímco Evropané a Japonci mohou sáhnout dokonce po 435 kobylách. Na druhou stranu však dostupnost v USA je omezena zmíněným koncem výroby, zatímco u silnější varianty bude k dispozici pouze 300 exemplářů.
Toyota přitom oproti BMW počítá s návratem, dodává ale, že šestá generace není zrovna za dveřmi. Podobně jako u čísla pět si tak budeme muset několik let počkat, navíc tentokrát asi už opravdu dorazí hybridní technika, o které se u končícího provedení jen spekulovalo. Ani to jiskru nadšení u fanoušku nezažehne...
















Supra Final Edition dostala do vínku až 435 koní, určeny jsou však pro Evropany a Japonce. Američané si musí vystačit s nižším výkonem. V březnu ale skončí výroba úplně všech verzí. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Monster 2026: s dvouválcovým motorem V2 08:00
- Aktuálně ze Sepangu včera 11:54
- V Moto2 trumfoval Jake Dixon / Filip Salač out včera 11:06
- Vítězem v Sepangu sice Marquez, ale Alex včera 10:45
- Po crashi vyhrál zkrácený závod Moto3 v Sepangu Furusato včera 10:29
Nejnovější články
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
před 7 minutami
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
před hodinou
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
před 3 hodinami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
před 4 hodinami
Ford je nepoučitelný. Dál trvá na dosažení „uhlíkové neutrality”, i když konkurenti obrací
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
