Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025 | Petr Prokopec
Možná to s ní Japonci nevzali za ten nejlepší konec, pořád ale musíme být rádi, že jsme nějakou dostali, však kolik šestiválcových sportovních kupé s manuálem si dnes můžete koupit? Dnes můžete, za pár měsíců se cesta k tomuto uzavře nadobro.
Na návrat Toyoty Supra došlo v roce 2019, nakonec ale nebyl tak slavný, jak si japonská automobilka malovala. U předchozí čtvrté generace nasadila laťku až příliš vysoko, navíc použila jen své vrcholné technologie. Nástupce, který se zjevil po sedmnáctileté odmlce, ovšem těžil hlavně z techniky BMW. I proto byl od počátku spojen hlavně s kritikou než s nadšením. Jakmile tedy v letech 2020 a 2021 došlo na uspokojení první hlavní vlny zákazníků, začaly se prodeje poměrně razantně propadat, a to v Japonsku, Evropě i klíčových USA.
Ve velké míře ovšem nezabodovalo ani spřízněné BMW Z4, načež mnichovští již ohlásili konec tohoto modelu, který by se navíc neměl dočkat nástupce. A protože roadster i Supru pro obě značky vyrábí rakouská společnost Magna Steyr, bylo prakticky jisté, že na věčnost se bude muset odebrat také kupé s logem Toyoty. Firma nyní konec výroby tohoto modelu potvrdila i s tím, kdy přesně k němu dojde - v parte bude mít Supra V zapsaný březen 2026. To už je skoro na stříhání metru.
Japonci tím nepřekvapili, však nedávno přišli s rozlučkou zvanou nenápaditě Final Edition. Nadmíru zajímavé ovšem je, že ta se liší v závislosti na trhu, pro který je určena. Američané, kteří byli po celou dobu zvýhodňováni vyšším výkonem, si tentokrát musí vystačit s 387 koňmi, zatímco Evropané a Japonci mohou sáhnout dokonce po 435 kobylách. Na druhou stranu však dostupnost v USA je omezena zmíněným koncem výroby, zatímco u silnější varianty bude k dispozici pouze 300 exemplářů.
Toyota přitom oproti BMW počítá s návratem, dodává ale, že šestá generace není zrovna za dveřmi. Podobně jako u čísla pět si tak budeme muset několik let počkat, navíc tentokrát asi už opravdu dorazí hybridní technika, o které se u končícího provedení jen spekulovalo. Ani to jiskru nadšení u fanoušku nezažehne...
















Supra Final Edition dostala do vínku až 435 koní, určeny jsou však pro Evropany a Japonce. Američané si musí vystačit s nižším výkonem. V březnu ale skončí výroba úplně všech verzí. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
včera
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
9.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Rozlitá voda se stává postrachem elektrických aut, další majitel na ni doplatil opravou za stovky tisíc
včera
Korejci pořádně ukázali svou neobvyklou novinku pro Evropany, která má jít po krku těm nejlepším Audi, BMW a Mercedesům
včera
Prodeje Tesly musely jít do kopru, před koncem roku prodává svá auta tak výhodně, že je pomalu rozdává
včera
Fešný čínský soupeř Škody Superb se začal prodávat na prvním západním trhu, z jeho ceny jde hlava kolem
včera
Finanční situace Audi musí být zoufalá, své „rodinné stříbro” prodala neznámé firmě s nejasnými zkušenostmi v oboru
včera
Živá témata na fóru
- IT poradna 12.11. 23:09 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.11. 20:24 - řidičBOB
- BMW Divize 12.11. 13:47 - pavproch
- Onboard videa 12.10. 21:11 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 12.10. 11:16 - jerry
- Policejní kontroly a měření 12.09. 18:17 - řidičBOB
- SUV / Terénní vůz se sv. výškou 200mm+ k prodeji 12.09. 09:27 - Snowman000
