Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Úplně základní a mnohem slabší i levnější Porsche 911 ve sprintu rozdrtilo vrcholné BMW M3
9.12.2021 | Petr Miler
Že jde o úplně jiná auta jinak se profilujících výrobců za diametrálně odlišné ceny? Takové je zažité vnímání, nikoli realita. Stojí podobné peníze, Porsche je ovšem výrazně slabší. Přesto je rychlejší.
Jde o dvě auta, která by asi málokoho napadlo postavit vedle sebe. Porsche 911 platí za drahý sporťák prestižní značky posazený jen stupínek pod supersportovní ligu, kdy některé verze - jako Turbo či ty s písmeny GT ve jméně - se supersporty mohou i nazývat. Vedle toho BMW M3 platí za pořád relativně lidový rychlík, který dovolí okusit alespoň část pocitů ryzích sporťáků ještě docela obyčejným lidem. Tak tomu možná i bylo, už není.
Upozorňuje na to Mat Watson z Carwow, který vedle sebe postavil základní Porsche 911 992 Carrera a BMW M3 ve verzi Competition. Devětsetjedenáctka je totiž z obou aut dokonce tím levnějším, když stojí asi o 120 tisíc Kč méně. To je docela fascinující stav, který je ale vysvětlen právě tím, že jde o základní, nikoli plně srovnatelné provedení. Výchozí 992 má k dispozici „jen” motor 3,0 H6 se dvěma turby, který na zadní kola posílá až 385 koní přes osmistupňový automat se dvěma spojkami. Vedle toho M3 Competition má sice také motor 3,0 se dvěma turby, ale R6, který pracuje až s 510 koňmi a tentokrát osmistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem. To vypadá jako jasná nadvláda Mnichova, nesmíme ale zapomínat na dvě věci.
I když 911 v posledních dekádách hodně ztěžkla, není to nic proti tomu, kolik váží M3. Je to 1 505 kg proti 1 730 kg, to je obrovský rozdíl. A pokud namítáte, že M3 je čtyřmístná, pak 911 je též a v generaci 992 je vlastně docela prostorná. Pravda, lepším soupeřem by jí byla M4 se stejným počtem dveří, ale to je v rámci této komparace celkem nepodstatné, citelně lehčí totiž není. Dalším faktorem je koncepce - pohon zadních kol zní stejně, 911 má ale vzadu i motor, M3 nikoli. A obojí zmíněné spolu s lepším automatem a celkově vyšší efektivitou Porsche stačí na to, aby BMW odešlo ze vzájemného klání jasně poraženo.
Rozdíl je vzhledem ke 125 „chybějícím” koním ohromující, 911 lépe vypálí z místa a M3 se po celých 400 metrů sprintu pořádně ani nezačne přibližovat. Prohraje jasně pokaždé a jen čas z nejpovedenějšího souboje ze strany M3 (většinou má problém rozumně přenést výkon na silnici), tedy 11,8 sekundy, vypadá vedle stabilních 11,7 s u Porsche alespoň trochu konkurenceschopně. Při letmém startu už BMW vítězí, ani tehdy to není jasná dominance. A na brzdách znovu prohraje. Překvapivá porážka překvapivě dražšího auta? Tak nějak by to šlo shrnout, podívejte se na to sami níže.



Základní Porsche 911 nadšence moc neláká. I jeho 385 koní ale stačí k tomu, ... Foto: Porsche
...aby bylo rychlejší než BMW M3 Competition. Které je nejen mnohem silnější, ale dokonce i dražší. Foto: BMW
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva