Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Úplně základní Porsche 911 v ostré akci na Autobahnu ukázalo, že nic jako pomalé Porsche neexistuje
21.6.2023 | Petr Miler
Základní modely aut obvykle nevyvolávají touhu už proto, že jsou slabé, pomalé a málo vybavené. Ale co když jde o základní devětsetjedenáctku? Ani ta v mnohých touhu nevyvolává, ale měla by, je pořád hodně rychlá.
Kdo by nechtěl takovou Škodu Octavia? Jistě se najde dost lidí, kteří by po vyslovení takové věty zvedli ruku, stoprocentně by se jich ale našlo mnohem víc, kdyby se otázka týkala jejího základního provedení téhož modelu. Octavia může být lákavé auto, takové RS je i hodně rychlé, verze 2,0 TDI je svižná a úsporná, kombík vždy uspokojivě praktický. Z výbavy můžete mít na palubě asi tisíc komfortních prvků, ale když se vám do ruky dostane úplný základ s litrovým tříválcem a div ne zadními okny na kliku, touha s vámi cloumat opravdu nebude.
Tyto pocity si pak lidé spojují s nejlevnějšími verzemi modelů aut obecně. A leckdy právem - základní provedení aut mainstreamových značek jsou obvykle jen reklamou na to, za co všechno si máte připlatit, podobně je tomu třeba i u BMW. Ale co u Porsche? Ani po nejlevnější verzí jeho devětsetjedenáctky, tedy modelu Carrera s 3,0litrovým boxerem o 385 koních výkonu, fandové obvykle netouží, však vedle takového Turba S je to skoro vtip. Jenže je to opravdu ostudné auto v jakémkoli smyslu těchto slov?
Vizuálně bychom ani neřekli, rozeznat základní Carreru zvládne od vyšších typů jen pár expertů. Výbavově to může být horší, ale technicky a dynamicky? Tady je pořád o co stát, jak vám nejlépe dokáže video kolegů z AutoTopNL, kteří právě úplně základní Porsche 911 Carrera generace 992 prohnali po německé dálnici.
Ona už technická data nejsou k zahození - Carrera zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy, s paketem Sport Chrono pak dokonce za rovné čtyři sekundy. A s maximálkou 293 km/h strčí do kapsy skoro cokoli běžnějšího. Na německé dálnici se pak vůz rozjel dokonce na tachometrových 312 km/h, což bude v reálu něco okolo 300 km/h. To není špatné na úplný základ nabídky, co říkáte? Inu, nic jako pomalé Porsche zjevně neexistuje, přesvědčení o opaku je jen předsudkem.



Základní Porsche 911 992 nevypadá vůbec k zahození. A špatně ani nejede, jak můžete vidět níže. Foto: Porsche
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
dnesPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Škoda Kodiaq v bazarech dokazuje, že za spolehlivost a svobodu volby nemusíte ani dnes dát ranec
před 5 hodinamiNové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární
před 6 hodinamiAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
před 8 hodinamiDalší z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
před 9 hodinamiTechnik popsal, jak se nová 1267koňová Corvette při vývoji ukázala být příliš rychlá pro své vlastní dobro
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva