Upravený německý superkombík se v běžném provozu rozjel na 354 km/h jako nic

Pokud chcete vidět vrchol evoluce pořád ještě každodenně využitelných rodinných aut, tady máte příležitost. Audi RS6 vyladěné u MTM po německé dálnici doslova létá. A mohlo by jet i rychleji.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Upravený německý superkombík se v běžném provozu rozjel na 354 km/h jako nic

27.1.2021 | Petr Miler

Upravený německý superkombík se v běžném provozu rozjel na 354 km/h jako nic

/

Foto: MTM

Pokud chcete vidět vrchol evoluce pořád ještě každodenně využitelných rodinných aut, tady máte příležitost. Audi RS6 vyladěné u MTM po německé dálnici doslova létá. A mohlo by jet i rychleji.

Nedá se říci, že by současné Audi RS6 ve své sériové podobě bylo slabé či pomalé auto. Disponuje až 600 koňmi výkonu, což stačí k akceleraci na stovku za 3,6 sekundy. A nebýt omezovače na 250 km/h, rozjelo by se jistě na více než 300 km/h, protože předchozí generace se srovnatelným výkonem mohla mít omezovač až na 305 km/h. To je skutečně velmi slušné na velký rodinný kombík s hmotností přesahující 2 tuny, neznamená to ale, že by nemohlo být ještě lépe.

O tom jsou přesvědčeni přinejmenším u německého úpravce Motoren Technik Mayer, známého spíše pod zkratkou MTM, který si vzal poslední generaci RS6 do parády. Nabízí několik úrovní úprav od 787 koní až po 1 001 kobyl pramenících z točivého momentu až 1 250 Nm. To jsou hodnoty zcela identické s těmi, které nabídla první evoluce Bugatti Veyron, akorát v tomto případě je můžete mít v autě pro pět lidí a spoustu nákladu. A také podstatně levněji - na RS6 stačí „pár milionů”, nikoli desítky jako u Bugatti. A za samotnou úpravu si MTM účtuje v přepočtu 940 tisíc Kč. Žádná láce, ale podívejte se, co tohle auto dovede.

Jeho dynamiku předvedl v praxi na německé dálnici člověk, který stojí za kanálem AutoTopNL na Youtube. A je to vskutku fascinující představení, neboť i když jde o velké kombi vyšší střední třídy, jede jako šílené. Nepřeháníme ani trochu, stovka pod 2,8 sekundy je něco, co by dříve svedl leda onen Veyron, dvoustovka se mihne za 8,1 sekundy a třístovka za 20,5 s. I v docela frekventovaném provozu se vůz během chvíle rozjede na 354 km/h a jel by i více - vyšší rychlost už ale nejsou schopny zvládat pneumatiky.

Patrná je i lehkost, s jakou auto tak vysokou rychlost zvládá. Krom letící krajiny kolem se na videu neděje vlastně nic až tak zvláštního a autor je dobře slyšet i bez zvyšování hlasu. Veyron by vzhledem ke své velikosti a nakonec i hmotnosti zvládl více s podobnou noblesou, ale zkuste do něj naložit rodinu a vše, co potřebuje s sebou na výlet. Podívejte se na to, je to skutečně dechberoucí ukázka toho, kam až se může dostat dynamika moderních aut s trochou (dobře, větší trochou...) modifikace tovární techniky.


Upravený německý superkombík se v běžném provozu rozjel na 354 km/h jako nic - 1 - MTM Audi RS6 Avant C8 1001 PS Autobahn 01Upravený německý superkombík se v běžném provozu rozjel na 354 km/h jako nic - 2 - MTM Audi RS6 Avant C8 1001 PS Autobahn 02Upravený německý superkombík se v běžném provozu rozjel na 354 km/h jako nic - 3 - MTM Audi RS6 Avant C8 1001 PS Autobahn 03Upravený německý superkombík se v běžném provozu rozjel na 354 km/h jako nic - 4 - MTM Audi RS6 Avant C8 1001 PS Autobahn 04Upravený německý superkombík se v běžném provozu rozjel na 354 km/h jako nic - 5 - MTM Audi RS6 Avant C8 1001 PS Autobahn 05Upravený německý superkombík se v běžném provozu rozjel na 354 km/h jako nic - 6 - MTM Audi RS6 Avant C8 1001 PS Autobahn 06
Audi RS6 od MTM je pekelně rychlé auto. Vrcholná úprava na 1 001 koní z něj dělá něco jako rodinné Bugatti. Foto: MTM

Zdroj: AutoTopNL@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše