Už z továrny raketově rychlé rodinné Audi předvedlo, co dovede po úpravě na 950 koní

Je to jedno z aut snů, která spojují extrémní dynamiku s nekompromisní každodenní použitelností. Co ale když chcete ještě víc toho prvního, aniž byste přišli o mnoho z toho druhého? I to je zjevně možné.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Už z továrny raketově rychlé rodinné Audi předvedlo, co dovede po úpravě na 950 koní

5.12.2021 | Petr Miler

Už z továrny raketově rychlé rodinné Audi předvedlo, co dovede po úpravě na 950 koní

/

Foto: Audi

Je to jedno z aut snů, která spojují extrémní dynamiku s nekompromisní každodenní použitelností. Co ale když chcete ještě víc toho prvního, aniž byste přišli o mnoho z toho druhého? I to je zjevně možné.

Audi RS6 Avant je dobře známou značkou nadopovaných rodinných stěhováků, tohle auto má ale i méně proslulého, ovšem neméně zajímavého sourozence s označením RS7 Sportback. Technicky (a do jisté míry také designově, neboť RS6 si z RS7 už tradičně půjčuje přední světla) totožný stroj mění karoserii kombi za háv velkého liftbacku, který si pořád ponechává praktičnost rodinného stroje s obrovským kufrem, ke kterému přidává větší dávku stylu. Připusťme, že zejména stylizace zádi RS7 nebude po chuti zdaleka každému, je to ale zkrátka poněkud extravagantnější alternativa téhož.

V obou případech jde o extrémně rychlé stroje, však už v sériovém provedení disponují 600koňovým osmiválcem 4,0 biturbo, který posílá svůj výkon na všechna kola přes osmistupňový automat. Tahle auta nemají problém zrychlovat na stovku mezi 3 a 4 sekundami skoro bez ohledu na počasí a když si připlatíte za „ten správný omezovač”, snadno se rozjedou i na 305 km/h. Ale co když je i to někomu málo?

Někdo takový zjevně žije v Belgii a svou RS7 si nechal předělat na raketu země-země u firmy HGP. Tradiční německý extrémista mezi úpravci už tak silných aut posunul výkon zmíněné techniky k 950 koním a 1 250 Nm a odstranil omezovač rychlosti. To vše výměnou za fakturu na 25 000 euro, tedy asi 637 tisíc Kč. Jde tedy o už seriózní modifikaci, která dynamiku auta posouvá do patřičných výšin.

Na výsledek se podívejte sami na videu níže, na kterém můžete spatřit akceleraci i rychlost blízkou té maximální. 950koňová RS7 v docela padnoucím matně černém zbarvení se i přes zachování každodenní použitelnosti dostává k vysokým rychlostem až děsivě rychle - na stovce je za méně než 3 sekundy, na 200 km/h za méně než 9 s a na 300 km/h za nějakých 23 sekund. I dosažení rychlosti okolo 330 km/h je dílem okamžiku. Mrkněte se na to sami, tohle auto nebude o mnoho pomalejší než původní Bugatti Veyron, přitom je ještě praktičtější a při ceně nového auta od 3 260 900 Kč můžete i na 950koňovou verzi myslet s méně jak 4 miliony korun v kapce. Láce to jistě není, dobrý poměr výkonu a ceny ale svým způsobem ano.


Už z továrny raketově rychlé rodinné Audi předvedlo, co dovede po úpravě na 950 koní - 1 - Audi RS7 Sportback 950 koni Autobahn ilu 01Už z továrny raketově rychlé rodinné Audi předvedlo, co dovede po úpravě na 950 koní - 2 - Audi RS7 Sportback 950 koni Autobahn ilu 02Už z továrny raketově rychlé rodinné Audi předvedlo, co dovede po úpravě na 950 koní - 3 - Audi RS7 Sportback 950 koni Autobahn ilu 03
Audi RS7 Sportback je už z továrny extrémně rychlé a přitom velmi praktické auto. Po úpravě na 950 koní pak doslova létá... Ilustrační foto: Audi

Zdroj: AutoTopNL@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.