Už z továrny raketově rychlé rodinné Audi předvedlo, co dovede po úpravě na 950 koní

Je to jedno z aut snů, která spojují extrémní dynamiku s nekompromisní každodenní použitelností. Co ale když chcete ještě víc toho prvního, aniž byste přišli o mnoho z toho druhého? I to je zjevně možné.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Už z továrny raketově rychlé rodinné Audi předvedlo, co dovede po úpravě na 950 koní

5.12.2021 | Petr Miler

Už z továrny raketově rychlé rodinné Audi předvedlo, co dovede po úpravě na 950 koní

/

Foto: Audi

Je to jedno z aut snů, která spojují extrémní dynamiku s nekompromisní každodenní použitelností. Co ale když chcete ještě víc toho prvního, aniž byste přišli o mnoho z toho druhého? I to je zjevně možné.

Audi RS6 Avant je dobře známou značkou nadopovaných rodinných stěhováků, tohle auto má ale i méně proslulého, ovšem neméně zajímavého sourozence s označením RS7 Sportback. Technicky (a do jisté míry také designově, neboť RS6 si z RS7 už tradičně půjčuje přední světla) totožný stroj mění karoserii kombi za háv velkého liftbacku, který si pořád ponechává praktičnost rodinného stroje s obrovským kufrem, ke kterému přidává větší dávku stylu. Připusťme, že zejména stylizace zádi RS7 nebude po chuti zdaleka každému, je to ale zkrátka poněkud extravagantnější alternativa téhož.

V obou případech jde o extrémně rychlé stroje, však už v sériovém provedení disponují 600koňovým osmiválcem 4,0 biturbo, který posílá svůj výkon na všechna kola přes osmistupňový automat. Tahle auta nemají problém zrychlovat na stovku mezi 3 a 4 sekundami skoro bez ohledu na počasí a když si připlatíte za „ten správný omezovač”, snadno se rozjedou i na 305 km/h. Ale co když je i to někomu málo?

Někdo takový zjevně žije v Belgii a svou RS7 si nechal předělat na raketu země-země u firmy HGP. Tradiční německý extrémista mezi úpravci už tak silných aut posunul výkon zmíněné techniky k 950 koním a 1 250 Nm a odstranil omezovač rychlosti. To vše výměnou za fakturu na 25 000 euro, tedy asi 637 tisíc Kč. Jde tedy o už seriózní modifikaci, která dynamiku auta posouvá do patřičných výšin.

Na výsledek se podívejte sami na videu níže, na kterém můžete spatřit akceleraci i rychlost blízkou té maximální. 950koňová RS7 v docela padnoucím matně černém zbarvení se i přes zachování každodenní použitelnosti dostává k vysokým rychlostem až děsivě rychle - na stovce je za méně než 3 sekundy, na 200 km/h za méně než 9 s a na 300 km/h za nějakých 23 sekund. I dosažení rychlosti okolo 330 km/h je dílem okamžiku. Mrkněte se na to sami, tohle auto nebude o mnoho pomalejší než původní Bugatti Veyron, přitom je ještě praktičtější a při ceně nového auta od 3 260 900 Kč můžete i na 950koňovou verzi myslet s méně jak 4 miliony korun v kapce. Láce to jistě není, dobrý poměr výkonu a ceny ale svým způsobem ano.


Už z továrny raketově rychlé rodinné Audi předvedlo, co dovede po úpravě na 950 koní - 1 - Audi RS7 Sportback 950 koni Autobahn ilu 01Už z továrny raketově rychlé rodinné Audi předvedlo, co dovede po úpravě na 950 koní - 2 - Audi RS7 Sportback 950 koni Autobahn ilu 02Už z továrny raketově rychlé rodinné Audi předvedlo, co dovede po úpravě na 950 koní - 3 - Audi RS7 Sportback 950 koni Autobahn ilu 03
Audi RS7 Sportback je už z továrny extrémně rychlé a přitom velmi praktické auto. Po úpravě na 950 koní pak doslova létá... Ilustrační foto: Audi

Zdroj: AutoTopNL@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše