Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen Beetle R: nadopovaný Brouk je skutečností (živé foto, doplněno)
14.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud jste si vsadili na to, že Volkswagen do Frankfurtu přiveze ostré provedení nového Brouka, pak si můžete běžet pro výhru. Jeho techniku můžeme zatím jen hádat, jak vypadá ale víme přesně.
Doplněno 14.9.: Volkswagen se do odhalování konceptu Beetle R příliš nehrnul a vydal pouze krátkou tiskovou zprávu, ve které víceméně jen popsal to, co sami můžeme na snímcích vidět. Máme-li být konkrétnější, pak zdůraznil jen tolik, že vůz je lakován šedou metalízou Serious Grey, dostal 20" kola Talladega v designu, jenž požívají Scirocco a Beetle R (ovšem v 18" resp. 19" provedení) a třmeny brzd lakované v modré barvě typické pro všechna „eRka”. Pozoruhodné jistě je, že celý vůz je rozšířen díky použití o 30 mm širších nárazníků a na ně navazujících částí (pochopitelně vždy o 15 mm na každé straně).
Interiér vozu je doplněn o skořepinová sportovní sedadla čalouněná kůží Nappa v černé barvě s dílčími prvky zbarvenými modře a logem s písmenem R v horní části. Upravená je též přístrojová deska, řadička, výplně dveří a nášlapy pedálů, vše v podobném duchu (kůže, hliník, modrá barva...).
Techniku tohoto „eRka” Volkswagen ani nenaznačil, slibuje ale výkony podobné Golfu R a Sciroccu R, a tak i techniku můžeme nadále předpokládat podobnou. Automobilka se rovněž nezmínila o tom, zda a případně kdy by se tento model mohl dostat do výroby, na konkrétnější údaje o tom všem si tedy ještě budeme muset počkat.
Prakticky již od představení nového Volkswagenu Beetle se spekuluje o tom, že automobilka přispěchá i s jeho ostrou verzí. Nejprve měla mít 240 koní, později se světem začaly šířit spekulace o tom, že hřebců dostane rovných 270. Jaká je skutečnost? To zatím nevíme, neboť VW tuto novinku zatím nepředstavil, naši pohotoví fotografové ji ale již stihli „cvaknout” na stánku Volkswagenu.
Jisté zatím je jen to, že tento vůz si říká koncept a hned po autosalonu ve Frankfurtu se tedy do prodeje jistě nedostane. Na druhou stranu ale je třeba říci, že by se v této podobě mohl začít vyrábět klidně zítra, a tak neočekáváme, že by výrobce vůbec váhal nad tím, zda jej uvést do výroby. Jde nejspíše o věrný předobraz vozu, který se za nějaký ten měsíc představí v produkční podobě, pouze z jeho označení zmizí slůvko „Concept”.
Na přiložených obrázcích můžete sami vidět, že od výchozího Beetlu se „eRko” liší masivními 20" chromovanými koly z lehkých slitin, odlišnými nárazníky, vnějšími prahy, výrazným přítlačným křídlem na zádi a čtyřmi nepřehlédnutelnými koncovkami výfuku zasazenými do náznaku difuzoru tamtéž. Do interiéru nám zatím nebylo dovoleno pořádně nahlédnout, i přes sklo je ale patrný odlišný volant, hlavice řadící páky a přední sedadla, vše samozřejmě ve sportovním provedení.
O technice vozu nám lidé od VW zatím nic neřekli, a tak pro tuto chvíli můžeme vycházet jen z předchozích spekulací. Podle těch má Brouk zvaný Rychlý dostat úplně tu samou techniku jako Golf R. Pod kapotou by se tedy měl objevit motor 2,0 TFSI s výkonem 199 kW (270 koní) a točivým momentem až 350 Nm. Nepadlo slova o tom, jestli by měl být přenášen na přední kola, nebo na obě osy, pokud by ale mělo jít o jakýsi derivát Golfu R, pak by i Beetle R měl být čtyřkolkou.
Další detaily vám přineseme, jakmile se o ně Volkswagen podělí.







Volkswagen Beetle R je realitou, na frankfurtském stánku VW je nepřehlédnutelným zjevem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Stellantis má nový plán, jak zachránit živořící Alfu Romeo a Maserati, konec italských klasik prý není na pořadu dne
před 2 hodinamiFord říká, že lidem už na motorech aut nezáleží, touhy s nimi spojené prý odezněly do nenávratna
před 4 hodinamiDalší selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
před 5 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včera
Živá témata na fóru
- IT poradna 06.17. 11:34 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 08:54 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch