Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen chce pětileté výrobní cykly, facelifty už po třech letech
31.5.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Dohnat, předehnat, zrychlit a zahanbit, tak asi VW vidí svou strategii pro nejbližší léta. Na rozdíl od většiny konkurentů chce nové modely uvádět po pěti letech.
Volkswagen se loni stal druhou největší automobilkou světa, jeho cíle ale leží výše. Chce být jedničkou, proto chrlí prostřednictvím mnoha svých značek na trh asi milion nových modelů týdně, jen novými typy ale další zákazníky uchvátit nechce. Podle šéfa amerického zastoupení značky Michaela Horna totiž Němci chtějí zrychlit uvádění nových modelů na trh, aby byli ještě více konkurenceschopní i v rámci stávajících nabídek. Nové modely tak mají přicházet po pěti letech, facelifty už po třech.
Pokud si tento záměr zpětně spojujete s včerejším přistižením třetí generace Octavie, která se nepředstavila ani před dvěma roky a práce na faceliftu by tak rázem dávaly smysl, asi vás zklameme - to by Škoda byla volkswagenovitější než samotný Volkswagen. Manažer německé firmy pracující pro její americké zastoupení totiž zmiňuje, že pokud by na toto došlo, dříve než v roce 2017 by se cykly zkracovat nezačaly. Záměr navíc zatím nemá posvěcení nejvyššího vedení, přesto to ve Wolfsburgu myslí vážně.
„Pracujeme na zkrácení životních cyklů našich produktů, abychom mohli přinášet nové výbavové a designové prvky na trh rychleji,” řekl Horn pro Bloomberg s tím, že automobilce pochopitelně jde o zvýšení prodejů a zlepšení pozice na trhu, o co také jiného. Jak se na takový plán díváte, povězte sami, my už dodáme jen tolik, že i když se to zdá být „pro zákazníka dobře”, je ještě otázkou, čemu vlastně bude VW říkat nový model. Těmito slovy jen pár let častuje i stále aktuální Passat B7, říkal tak i Golfu VI - v obou případech se ale jednalo jen o větší facelifty předchozích generací, které ve výsledku na trhu spíše přesluhovaly než naopak...















VW Passat B7 už vlastně modelem se zkráceným cyklem je, na trhu ani pět let nevydrží. Jenže ve skutečnosti jde jen o modernizovaný Passat B6, který se prodává dvojnásobný čas...
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 9 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejnovější články
Ojeté Mercedesy W204 a W205 provází dle detailních dat TÜV minimum problémů, motor si u nich pořád můžete vybrat
před 5 hodinamiProdeje elektrických aut v USA po letech růstu razantně klesají, některé značky už je prodávají po kusech měsíčně
před 7 hodinamiStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před 8 hodinamiMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 9 hodinamiUkázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 20:50 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.17. 20:48 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 06.17. 20:07 - řidičBOB
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.17. 14:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch
- IT poradna 06.17. 12:18 - pavproch
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 11:56 - Fičák