Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen Lavida 2013: facelift pro čínskou Octavii
23.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
VW krom otevřeného E-Bugsteru do Pekingu mnoho pro nás relevantních novinek nepřivezl. A tak se pojďme podívat i na jednu ryze čínskou.
Pokud pravidelně sledujete Autoforum.cz, jméno Lavida pro vás není nové. Mluvili jsme o něm naposledy před pár dny v článku shrnujícím nejprodávanější modely aut na čínském trhu. Právě mezi nimi patří tento Volkswagen ke stálicím a facelift mu má pomoci dobrou pozici dále zlepšit.
Pokud bychom měli Lavidu k něčemu přirovnat, pak je to něco jako česká Škoda Octavia. Ne snad, že by šlo o technicky shodný vůz, ideově ale mají oba tyto modely leccos společného - jde o tak trochu o dvojité agenty, vozy zasahující do více tříd snažíc se uzmout co nejvíce předností, které by mohlo ocenit co nejširší auditorium. A oběma se to evidentně daří.
Lavida je ale na rozdíl od Octavie sedanem, což je logické, neboť liftbacky Číňany příliš neberou. Je paradoxem, že čínský trh sdílí ještě s Borou a Jettou, což jsou podobně velké modely, Lavida si ale - ač velikostně je stále kompaktem - tak trochu hraje na dostupnější Passat a právě tento faktor byl faceliftem podtrhnut.
Na Lavidě tak „zpassatovatěla” hlavně její příď, která má nyní čistší a hranatější tvary. O dalších změnách se VW nešíří ani textově ani pomocí snímků, a tak buď nenastaly žádné, nebo přinejmenším ne významné.
Po stránce techniky a výbavy se též nic podstatného nezměnilo (VW ovšem upozorňuje na - optikou čínského trhu - bohatou základní výbavu čítající ABS, ESP a dva přední airbagy), ale ono se ani není čemu divit. Lavida si od poloviny roku 2008, kdy se dostala do prodeje, našla již přes 700 tisíc zákazníků, což je s ohledem na charakter prodejů v Číně vskutku vysoké číslo.
Nedá se očekávat, že by se kdy podobný Volkswagen dostal také na náš trh, do cíle své životní dráhy dorazí tam, kde se na ní vydal - v Číně. Jestli je čeho litovat, to už zvažte sami.




Volkswagen Lavida by i po faceliftu měl dále motorizovat přinejmenším statisíce Číňanů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
včeraDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program na Balatonu včera 16:06
- Pol Esparagaro místo Mavericka Viňalese včera 15:44
- Garcia místo zraněného Agiuse! včera 15:39
- Arbolino, Baltus – news na přestupovém trhu Moto2 19.8.2025
- Gonzalezův poškozený chladič 19.8.2025
Nejnovější články
Nový polský prezident nechtěl obrněné auto po svém předchůdci, a tak si poručil nové. Tohle je ono
před 43 minutamiPorsche našlo nové dno vysvětlování svého úpadku: Ten kolaps prodejů jsme plánovali!
před 2 hodinamiNěmečtí dealeři odhalili čachry s prodeji elektromobilů, ve skutečnosti vůbec nejsou takové, jak naznačují oficiální čísla
včeraMuž si přijel k dealerovi pro nové SUV za 1,6 milionu Kč, podívejte se, co nechal na protiúčet
včeraMercedes se nedokáže zbavit svých skladových elektrických propadáků, dává na ně slevy až skoro 1,3 milionu Kč
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva