Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen už není „Das Auto“. A manažeři se pro letošek musí obejít bez des Bonus
22.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka již nechce vystupovat příliš sebevědomě. Mění proto nejen strategii, ale i firemní slogan. A šetří na pokuty i mezi nejvyšším vedením.
Slogan „Das Auto“ máme spojený především se značkou Volkswagen, tato automobilka jej však používá teprve od roku 2007. V 60. letech minulého století byl ovšem daným pojmem označován Opel Kadett, předchůdce 0000019709 dnešní [[Astry]]. Na to si ovšem vzpomene již jen pár „oplistů”, kteří následně popichují své protějšky u „lidového vozu“. I marketingové oddělení VW Group bude ale muset nově stavět na něčem jiném, neboť v důsledku kauzy Dieselgate začíná slogan „Das Auto“ mizet z firemních prezentací.
Na oficiálním webu i sociálních sítích Volkswagen ještě daný pojem používá, v nových reklamách ale už nikoli a v brzké době můžeme očekávat jeho úplný odchod do důchodu. Čím jej značka nahradí, to prozatím není jisté. Nicméně čekat máme jistý přesah mimo ryze automobilový svět, neboť nový slogan by měl odrážet také zkušenosti zákazníků, jízdní zážitky a vůbec celkové téma mobility. Zároveň má přitom odkazovat na budoucnost značky, k jeho odhalení tak dost možná dojde v lednu při prezentaci nové strategie Volkswagenu.
Podle šeptandy v zákulisí by nový slogan i strategie měly jít ruku v ruce se změnou smýšlení u značky, která již nechce vystupovat tak sebevědomě, jako dosud. A do těchto nových linií by prý „Das Auto“ nezapadalo. Uvidíme tedy, s čím VW Group přijde. V mezičase můžeme přehodit výhybku na téma firemních bonusů, které se za letošek vyplácet nebudou. A to nikoliv pouze u Volkswagenu, ale také u Audi a Porsche. „Jsme rodina, v dobrých časech i v těch zlých,“ uvedl vcelku stroze nový šéf koncernu Matthias Müller.
Toto opatření má přitom spojitost s úsporným programem, který německá automobilka zavedla, aby mohla lépe pokrýt následky emisního dieselového skandálu. Zhruba deset procent zisku, který by byl běžně na jaře přerozdělen mezi zaměstnance, tak skončí na firemním fondu, ze kterého se budou hradit pokuty, svolávací akce, soudní pře a vyrovnání se zákazníky. Jejich souhrnná výše se přitom nově odhaduje na 35 miliard Eur (cca 946 mld. Kč), realitu ale ukáže až čas.
Volkswagen již nebude „Das Auto“, chystá změnu sloganu i strategie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 7 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 9 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 10 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
dnes
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
dnes
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
