Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen už není „Das Auto“. A manažeři se pro letošek musí obejít bez des Bonus
22.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka již nechce vystupovat příliš sebevědomě. Mění proto nejen strategii, ale i firemní slogan. A šetří na pokuty i mezi nejvyšším vedením.
Slogan „Das Auto“ máme spojený především se značkou Volkswagen, tato automobilka jej však používá teprve od roku 2007. V 60. letech minulého století byl ovšem daným pojmem označován Opel Kadett, předchůdce 0000019709 dnešní [[Astry]]. Na to si ovšem vzpomene již jen pár „oplistů”, kteří následně popichují své protějšky u „lidového vozu“. I marketingové oddělení VW Group bude ale muset nově stavět na něčem jiném, neboť v důsledku kauzy Dieselgate začíná slogan „Das Auto“ mizet z firemních prezentací.
Na oficiálním webu i sociálních sítích Volkswagen ještě daný pojem používá, v nových reklamách ale už nikoli a v brzké době můžeme očekávat jeho úplný odchod do důchodu. Čím jej značka nahradí, to prozatím není jisté. Nicméně čekat máme jistý přesah mimo ryze automobilový svět, neboť nový slogan by měl odrážet také zkušenosti zákazníků, jízdní zážitky a vůbec celkové téma mobility. Zároveň má přitom odkazovat na budoucnost značky, k jeho odhalení tak dost možná dojde v lednu při prezentaci nové strategie Volkswagenu.
Podle šeptandy v zákulisí by nový slogan i strategie měly jít ruku v ruce se změnou smýšlení u značky, která již nechce vystupovat tak sebevědomě, jako dosud. A do těchto nových linií by prý „Das Auto“ nezapadalo. Uvidíme tedy, s čím VW Group přijde. V mezičase můžeme přehodit výhybku na téma firemních bonusů, které se za letošek vyplácet nebudou. A to nikoliv pouze u Volkswagenu, ale také u Audi a Porsche. „Jsme rodina, v dobrých časech i v těch zlých,“ uvedl vcelku stroze nový šéf koncernu Matthias Müller.
Toto opatření má přitom spojitost s úsporným programem, který německá automobilka zavedla, aby mohla lépe pokrýt následky emisního dieselového skandálu. Zhruba deset procent zisku, který by byl běžně na jaře přerozdělen mezi zaměstnance, tak skončí na firemním fondu, ze kterého se budou hradit pokuty, svolávací akce, soudní pře a vyrovnání se zákazníky. Jejich souhrnná výše se přitom nově odhaduje na 35 miliard Eur (cca 946 mld. Kč), realitu ale ukáže až čas.

Volkswagen již nebude „Das Auto“, chystá změnu sloganu i strategie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
dnesMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nejnovější články
Jediné Ferrari, které kdy vlastnil Jeremy Clarkson, je na prodej. Od koupě dalšího ho odradilo na zbytek života
před 6 hodinamiAmerické prodeje elektrických aut se po měsících uvadání náhle propadly, ukazují křehkost složitě vybuzeného zájmu o ně
před 8 hodinamiDědic Fiatu říká, že čtvrtinu jeho techniků už zaměstnává jen vyhovění předpisům EU. Zlomit to chce radikálně novým typem aut
před 9 hodinamiMalá elektrická Honda byla takové fiasko, že skončila po čtyřech letech, proto značka přichází s další
před 11 hodinamiAudi po letošním roce už nikdy nebudou vypadat stejně, šéf se snaží umlčet kritické hlasy
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.18. 22:53 - petr_riha
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 21:12 - Brus
- Fiat a vše kolem nich 06.18. 14:56 - PepaSFI
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch
- IT poradna 06.17. 12:18 - pavproch