Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen v Detroitu odhalí druhé I.D., tentokrát elektrický mikrobus
22.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná koncepční novinka dostane dva elektromotory místo jednoho. Do hry tak zapojí obě nápravy, zároveň počítá s prodloužením dojezdu.
V důsledku největšího skandálu ve své historii koncern VW Group přepřáhl na zcela novou strategii. Již nadále tedy nebude tlačit do popředí „čisté diesely“, místo toho plánuje elektrickou expanzi. Do roku 2025 by přitom mělo dorazit hned 30 novinek, z nich jsme si ovšem mohli prohlédnout pouze pár futuristických studií. První byl v lednu odhalený koncept Budd-e, druhou pak v Paříži představený hatchback I.D.
Právě na tento model srovnatelný velikostně s Volkswagenem Golf navazuje nový koncept, který bude odhalen v lednu na autosalonu v Detroitu a jenž se drží názvu I.D. Nepůjde ovšem již o hatchback, místo toho zde máme další pojetí mikrobusu. Podle automobilky má přitom posloužit jako přímé spojení mezi „legendárním původem značky Volkswagen a její elektrickou budoucností“.
Z výše zmíněného je jasné, že o pohon se postará elektrická energie. Ve srovnání s již odhaleným jmenovcem ovšem novinka dostala do vínku dvě pohonné jednotky, což prodlouží dojezd. Poháněna přitom nebude pouze zadní náprava, nýbrž obě. Nicméně i přes tento rozdíl zde i nadále máme modulární platformu MEB (Modular Electric Drive). Bližší technické podrobnosti však značka nesdělila.
Skoupý ovšem není Volkswagen v případě informací, jenž se týkají autonomního řízení. Tím má být novinka vybavena, přičemž k jeho aktivaci poslouží stisknutí loga na volantu. Ten se následně zasune do palubní desky, čímž navýší prostor v kabině. Monitorování okolí přitom dostane na starosti sada laserových skenerů, kamer a ultrazvukových radarů.



Volkswagen chystá již druhý koncept s názvem I.D., tentokráte přitom půjde o elektrický mikrobus
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 10 hodinamiFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
včeraDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva