Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volvo XC60 2017 odhaleno únikem, bude prý vrcholem bezpečnosti
6.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá generace švédského SUV vsadí nejen na design odlišný hlavně v přední části, ale také na nové systémy jako Oncoming Lane Mitigation.
Již zítřejším dnem startuje ženevský autosalon. Na tom se mimo jiné představí také druhá generace Volva XC60. Toto SUV je pro švédskou značku nejdůležitějším modelem, alespoň dle prodejních statistik. Je proto možná až překvapivé, že automobilka příchod novinky dosud výrazněji neavizovala. Dosud jsme tu totiž měli jen dvě upoutávky, přičemž první nám ukázala příď. Druhá byla o trochu obsáhlejší, s fotkami předního a zadního světla dorazila i fakta o technice.
Než se ovšem k novým systémům, které - jak asi čekáte - souvisí s bezpečností, dostaneme, musíme zmínit fotku, kterou publikovali kolegové z nizozemského Autoblogu. Nové Volvo XC60 se na ní ukazuje bez maskování, přičemž boční profil již není tak výrazně „off-roadový“ jako dosud. Druhá generace švédského modelu se blíží spíše kombíku se zvýšeným podvozkem a vyšší stavbou karoserie.
Nakolik bude tato transformace úspěšná, o tom není třeba ani spekulovat. Volvo sází na jistotu a jakkoliv zde máme opticky výraznější kapotu motoru, značka se řídila zásadou, že není třeba opravovat, co není rozbité. Prodeje tedy nejspíš zamíří ještě výše než dosud, zvláště když zákazníci mohou počítat s avizovanými novými bezpečnostními systémy.
Nové XC60 proto dostane vylepšenou technologii City Safety, jež se nově zvládne za určitých okolností vyhnout překážce. Tato podpora je aktivní v rychlostech mezi 50 až 100 km/h, při tempu v rozmezí 60 až 140 km/h pak zasahuje systém Oncoming Lane Mitigation. Ten řidiči asistuje při vyhýbání se nenadálým překážkám v jeho jízdním pruhu.
Nové XC60 pomáhá po objetí překážky navrátit zpět do vytyčeného jízdního pruhu, zároveň ovšem dbá i na zabránění zkřížení cesty dalším vozidlům. Podle šéfa bezpečnostního centra značky Malina Ekholma „všechny tyto novinky reprezentují jasný pokrok v naší práci směrem k plně autonomním vozům“. Tím ale Volvo s bezpečností nekončí.
Dále můžeme spoléhat na příplatkovou detekci aut ve slepém úhlu, která taktéž umí zasáhnout do řízení, pokud hrozí nebezpečí kolize s vozy, jež řidič přehlédne. A stranou toho jsou samozřejmostí veškeré prvky, které již švédská automobilka představila na „devadesátkové“ rodině. Do té přitom mimo jiné i patří semi-autonomní řízení Pilot Assist.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.

Nové Volvo XC60 bylo odhaleno únikem...
...kromě toho ovšem značka pustila do světa oficiálně i nějaké informace o bezpečnostních technologiích
Zdroj: Volvo, Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 6 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Další zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
před hodinouSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 3 hodinamiMajiteli zánovního Volva za jízdy selhaly brzdy po aktualizaci software, který měl tento problém řešit. Vše natočil na video
před 4 hodinamiPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 6 hodinamiGaráž vydala poklad v podobě sotva jetého prvního elektromobilu Škody. Dnes zapomenutý propadák nevznikl ani ve 20 kusech
před 7 hodinami