Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Vrcholná Tesla Model S Plaid vyzvala na sprint stejně výkonný McLaren, neměla to dělat
17.11.2021 | Petr Prokopec
Model S Plaid svou akcelerací dokáže ohromit, ovšem jen do chvíle, než se mu postaví stejně výkonný, výrazně lehčí sporťák. A ani nemusí vadit, že má poháněná jen zadní kola.
Elektromobily jsou jejich zastánci vyzdvihovány nad vozy se spalovacím ústrojím. Mají být ohleduplnější k životnímu prostředí, prostornější i rychlejší. S tím nicméně nelze souhlasit bez výhrad, vždy záleží na okolnostech. Třeba v takovém Polsku, které elektřinu vyrábí převážně z uhlí, jsou s provozem elektromobilu spojené vyšší emise než s moderním efektivním dieselem. Ona prostornost je pak odvislá od usazení baterií, zatímco v případě dynamiky jde pořád hlavně o výkon a hmotnost.
Plně se to projevilo při srovnání Tesly Model S Plaid s McLarenem 720S Spider. Ten totiž prošel tuningem, načež jeho čtyřlitrová osmiválcová jednotka již nedisponuje standardním výkonem 720 koní. Místo toho má 850 koní na kolech, pročež by samotný motor mohl produkovat něco okolo tisíce koní. Svým způsobem tedy britský supersport vyrovnává americký elektromobil, jenž se dočkal 1 034 koní přímo z továrny.
Ve zrychlení na čtvrtmíli nicméně McLaren vítězí, a to přesto, že poháněná má jen zadní kola, zatímco u Tesly míří veškerý výkon na obě nápravy. U elektromobilu navíc nejsou třecí ztráty až tak vysoké, na kolech tak může mít prakticky celé stádo. Je ovšem daleko těžší. Tesla dále používá sériové pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S, zatímco McLaren vyfasoval Toyo Proxes T888R, čímž částečně eliminuje absenci pohonu 4x4.
Vítězství McLarenu tak připomíná, že spalovací pohon stále ještě nepatří do věčných lovišť. Nicméně smeknout je třeba i před Teslou, která je pomalejší jen o chlup, ačkoli je praktičtějším vozem. Na druhou stranu, bavíme se jen o srovnání dynamiky v přímce. Jakmile by došlo na klání na okruhu, Tesla by si ani neškrtla, tam nestačí ani na mnohem obyčejnější vozy.




McLaren 720S Spider dokázal při sprintech porazit sériovou Teslu Model S Plaid, stačilo mu přidat trochu výkonu. Foto: Automobilky
Zdroj: DragTimes@YouTube
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Dodnes nejetou poslední Škodu nedotčenou koncernem VW nikdo nechce koupit, stále 1. majitel musel s cenou dolů
6.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025BMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
7.6.2025Výrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
7.6.2025Návrat uměle zaříznutých osmiválců ukazuje sílu trhu, auta jimi vybavená dostanou nový znak jako symbol vzdoru
7.6.2025